וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה ביוון: ילדי מהגרים יוכלו לקבל אזרחות

הפרלמנט באתונה אישר את הצעת חוק של ממשלת השמאל, שלפיה לילדיהם של מהגרים תוענק אזרחות. זאת ברקע גלי ההגירה הבלתי-פוסקים למדינה ולאיחוד. בתוך כך, הונגריה חזרה מהשעיית תקנות קליטת המהגרים של האיחוד

מהגרים בלתי-חוקיים בנמל בסיציליה, איטליה, 23 ביוני 2015. רויטרס
מהגרים בלתי-חוקיים בחופי סיציליה, אתמול/רויטרס

הפרלמנט של יוון אישר היום (רביעי) חוק שיעניק אזרחות לילדיהם של מהגרים שנולדו במדינה וגדלו בה, סוגיה שנותרה בלתי-פתורה במשך דורות. החוק, שהועלה בידי שרת ההגירה ופעילות זכויות האדם טסיה כריסטודולופולו, זכה לתמיכת מפלגת השמאל השלטת "סיריזה", המפלגה הסוציאל דמוקרטית "פאסוק" ומפגלת השמאל-מרכז פוטמי.

מנגד, מפלגת האופוזיציה המרכזית "דמוקרטיה חדשה" מהימין-מרכז כמו גם המפלגה הניו נאצית "השחר המוזהב" הצביעו נגד ההצעה, יחד עם מפלגת הימין הקטנה "היוונים העצמאיים", שחברה בקואליציה. זאת הפעם הראשונה שבה מצביעה המפלגה בשונה מסיריזה מאז הוקמה בחודש ינואר הממשלה המתנגדת למשטר הצנע. 179 מחוקקים הצביעו בעד החוק, 106 התנגדו ועוד 16 מחוקקים נמנעו.

יוון, שמהווה את אחד ממוקדי ההגירה הבלתי-חוקית הגדולים ביותר באיחוד האירופי, עדה בשנים האחרונות להתגברות בשנאת הזרים במדינה. רבים מאשימים את מבקשי המקלט והפליטים הרבים שמגיעים לחופי המדינה בדרכים מסוכנות במשבר הכלכלי החריף שפוקד את המדינה, שבמסגרתו נושאת ונותנת הממשלה באתונה עם נושיה מהאיחוד על המשך הסדר החוב.

לקריאה נוספת בנושא
נלחמת במהגרים: הונגריה תבנה גדר הפרדה בגבולה הדרומי
שורדים, אך בקושי: דיווח מיוחד ממסע הייסורים של המהגרים לאירופה

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס לצד שר האוצר יאניס וארופאקיס במהלך הבחירות לנשיאות יוון, פברואר 2015. AP
ראש ממשלת יוון ציפראס בפרלמנט, פברואר/AP

בתוך כך, הונגריה, שגם אליה מגיעים אלפי מהגרים בלתי-חוקיים, הבהירה היום כי היא לא השעתה את תקנות האיחוד האירופי לקליטת מבקשי מקלט. זאת אחרי שאתמול נמסר מהממשלה בבודפשט כי בשל העומס הרב על מערכת ההגירה במדינה, היא לא תפעל לפי "אמנת דאבלין", הקובעת כי על מי שנכנס לשטח האיחוד לבצע את תהליך בקשת הקליטה במדינה הראשונה שאליה הגיע.

שר החוץ של הונגריה פטר שיז'רטו אמר כי ממשלתו בסך הכל בירשה פרק זמן שבמהלכו היא תוכל להתמודד עם אלפי המהגרים שנכנסים לשטחה. הונגריה זכתה לתגובה נזעמת מצד אוסטריה השכנה, שגם היא קורסת תחת עומס המהגרים שמתדפקים על שעריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully