וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי המעצר הדרמטיים של הרוצח מהכנסייה בצ'רלסטון

24.6.2015 / 15:16

בסרטון שצולם מאחת הניידות שהשתתפה במעצר, ניתן לראות את השוטרים מאתרים את המכונית שבה נהג דילן סטורם רוף, בתום מצוד של 14 שעות, מוציאים אותו ועורכים עליו חיפוש יסודי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סרטון שצולם במצלמת "דשבורד" ופורסם היום (רביעי), מציג את רגעי מעצרו של דילן סטורם רוף, שירה בחמישי האחרון למוות בתשעה אפרו-אמריקנים בכנסייה בעיר צ'ארלסטון שבקרוליינה הדרומית. המעצר אירע בתום מצוד שנמשך 14 שעות והסתיים בעיירה שלבי שבקרוליינה הצפונית, 350 קילומטרים מצפון לאזור הרצח.

אישה מקומית זיתה את רכבו של רוף והודיעה על כך למשטרה המקומית, שהחלה במרדף. בסרטון, שצולם מאחת הניידות שהשתתפה במצוד, ניתן לראות כי ברגע שהניידת עמדה מאחורי רכבו של רוף, השוטרים הדליקו את הסירנות והורו לו לפנות לכביש עפר צדדי. רוף לא התנגד ועשה כמבוקשם.

באותו רגע יצאו השוטרים מהרכב כשהם מכוונים את נשקם לעבר רוף. אחד השוטרים ניגש למושב הנהג, הוציא את רוף מהרכב וערך עליו חיפוש. לאחר מכן הועבר רוף, שלא התנגד למעצר, לשוטר נוסף שהניח עליו אזיקים והוביל אותו לניידת. יתר השוטרים נשארו במקום וערכו חיפוש יסודי בכלי הרכב. בתום המעצר המוצלח נראים השוטרים מברכים אחד את השני ולוחצים ידיים זה לזה.

עוד כתבות בנושא:
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח
"החוקרים זיהו בו רוע טהור": היורה בכנסייה הואשם ב-9 סעיפי רצח
החשוד בטבח בכנסייה נעצר; "הוא אמר 'אני חייב לעשות את זה'"

מעצר דילן סטורם רוף, החשוד בירי בכנסייה בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
רוף לאחר מעצרו, חמישי האחרון/רויטרס

למחרת המעצר, בשישי האחרון, הואשם רוף בתשעה סעיפים של רצח ובאחזקת נשק במהלך ביצוע פשע אלים. מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, אמרה אז לרשת NBC האמריקנית כי היא מאמינה שהתובעים במדינה יבקשו לגזור עליו עונש מוות . "מדובר בפשע שנאה מוחלט", אמרה היילי. "אנו דנים עם החוקרים והם אומרים כי הם ראו בעיניו רוע טהור".

גורמים המעורים בפרטי החקירה סיפרו לרשת CNN כי רוף הודה במעשים המיוחסים לו, והוסיף בחקירתו כי הוא "רצה להצית מלחמת גזע". כמו כן, הוא טען כי רכש בעצמו את הנשק ששימש לטבח, ולא קיבל אותו כמתנה ליום ההולדת, כפי שפורסם בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כנסיית "האם עמנואל" שבצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ביום הראשון לפתיחתה לאחר הטבח שבו נהרגו תשעה בני אדם, יוני 2015. רויטרס
מאות הגיעו לתפילות יום ראשון. כנסיית "האם עמנואל" שבה אירע הטבח, ראשון/רויטרס

בראשון האחרון הגיעו מאות בני אדם לכנסיית "האם עמנואל" שבה אירע הטבח, לאחר שנפתחה לראשונה לתפילות. מחוץ לכנסייה הניחו המבקרים זרי פרחים, דובי צעצוע ואלפי מכתבים לזכר הקורבנות. ראש עיריית צ'ארלסטון, ג'וזף ריליי, אמר כי התושבים אבלים על מותם של התשעה ואף השווה את התחושה בעיר לרגשות שהתעוררו לאחר רצח נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי. "לבי שבור ממעשיו של אדם רשע", אמר ריליי.

ביום שבו אירע הטבח אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן: "נאלצתי למסור הצהרות כאלה יותר מדי פעמים. חברי הקהילות נאלצו לספוג מתקפות כאלה יותר מדי פעמים". לדבריו, "אין לנו עוד את כל העובדות, אבל אנו יודעים כי שוב, אנשים חפים מפשע נהרגו בידי מישהו שרצה לפגוע בהם, ולא הייתה לו בעיה להשיג נשק. סוג כזה של אלימות לא קורה במדינות מפותחות אחרות. יש לנו את היכולת לעשות משהו לגבי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully