וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ירי הרקטה: בוטלה כניסת תושבי עזה לתפילות באל-אקצא

24.6.2015 / 12:41

מתאם הפעולות בשטחים הודיע כי בוטל מעבר 500 המתפללים שהיו צריכים לחצות לישראל דרך מעבר ארז בוטל בשל ירי הרקטות. עם זאת, הוא ציין כי הביטול נעשה בשל הסכנה הבטיחותית במעבר עקב נפילת הרקטה בסמוך אליו

עריכה: ניר חן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אמר הבוקר (רביעי) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ישראל החליטה לבטל את היתרי הכניסה לישראל של תושבי הרצועה המבקשים להשתתף בתפילות יום השישי הקרובות במסגד אל-אקצא. זאת, בשל שיגור הרקטה לעבר ישראל אמש, אשר נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

לדברי מרדכי, 500 תושבי הרצועה היו צריכים לעבור מחר ומחרתיים במעבר ארז כדי להשתתף בתפילות באל-אקצא. לטענתו, מעבר אנשים דרך מעבר ארז אינו בטיחותי בשל העובדה שהרקטה שנורתה אתמול נפלה לא רחוק ממנו. בשל כך, טוען מרדכי, ישראל ביטלה את מעבר התושבים דרכו בסוף השבוע הקרוב.

מרדכי אף אמר כי בישראל רואים בחמאס כאשמים בירי הרקטות אשר הוביל לביטול היתרי התושבים. לצד זאת, הבהיר כי הוא לא טוען שחמאס הוא זה ששיגר את הרקטות, אך הוא הנושא באחריות לכך, שכן השליטה על רצועת עזה נתונה בידיו.

עוד בוואלה חדשות:
הלינץ' בפצועים הסורים: נעצרו 9 חשודים בתקיפות האמבולנסים
דרעי וליברמן הגיעו: מי נכח באירוע של המיליארדר מרטין שלאף?
ארגון זכויות אדם: צבא קולומביה רצח אלפי אזרחים והציגם כמורדים

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. AP
בוטל מעבר הפלסטינים לתפילות. תושבי עזה חוצים במעבר ארז/AP

הלילה תקף חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה. מדובר במשגר שממנו בוצע הירי לעבר שטח מדינת ישראל. דובר צה"ל מסר: "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

הירי האחרון לעבר ישראל היה לפני כשבועיים, כשרקטה שנורתה משטח רצועת עזה התפוצצה אף היא בשטח פתוח בחוף אשקלון. ארגון סלפי בשם "תומכי המדינה האיסלאמית בבית אל-מקדס" קיבל אחריות לירי. שעה קלה מאוחר יותר תקף חיל האוויר תשתיות טרור בצפון רצועת עזה. יומיים לפני כן התפוצצו שתי רקטות גם במועצת שדות נגב.

ככל הנראה קבוצות סלפיות ג'יהאדיסטיות הנמצאות בעימות מול חמאס הן שאחראיות לירי שבוצע לאחרונה מהרצועה. חמאס מצדו עושה לא מעט כדי למנוע את הירי, אך אין הוא מצליח לעצור את הטפטוף של הרקטות ב-100%. הקבוצות הג'יהאדיסטיות מצדן, שרבים מאנשיהן היו בעבר חברים בזרוע הצבאית של חמאס, מבהירות שוב ושוב כי אין בכוונתן לכבד את הפסקת האש מול ישראל ולהמשיך לירות ככל שניתן. זאת בעיקר כדי להעניש את חמאס על שעצר עשרות מאנשיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully