וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "תשובה ניסה להוריד אותי מהמאבק על הגז"

חברת הכנסת חשפה בכנס חירום בנושא הגז כי איש העסקים הציע לה לשתף עמו פעולה בעיצומו של המאבק לשינוי המיסוי בישראל. "אני אקים קרן שיהיו בה 100 מיליון שקל ואת ואני נחליט לאן הכסף ילך"

צילום: עומר מאיר, עריכה: מתן חדד

(נתניהו: "אעשה הכל כדי להוציא את הגז מהאדמה")

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) חשפה היום (שלישי) בכנס חירום בנושא הגז שנערך בכנסת, כי איש העסקים יצחק תשובה הציע לה לשתף עמו פעולה כדי שתחדל מפעילותה נגד הסכם הגז. "בדצמבר 2010, כשהיינו בעיצומו של המאבק לשינוי המיסוי בישראל, תשובה ביקש להיפגש איתי, אחרי סדרה של סירובים שלי להיפגש עם לוביסטים מטעמו", סיפרה ח"כ יחימוביץ'.

"קיבלתי את ההזמנה הקלאסית להגיע לאסדה בתמר וסירבתי. ביקשתי שיבוא לכנסת - והוא סירב, ולבסוף נפגשנו בביתי. מבחינת תשובה המטרה הייתה להוריד אותי מהמאבק. לקראת סוף השיחה הוא אמר לי 'למה שהכסף ילך למדינה, את סומכת עליהם שיעשו דברים טובים? אני אקים קרן שיהיו בה 100 מיליון שקל ואת ואני נחליט לאן הכסף ילך'".

עוד בנושא:
הקבינט יכריע: מי ישלוט באוצר הגז הטבעי של ישראל?
פעילים הפגינו מחוץ לוועידת האנרגיה: "הגז שלנו בן ערובה"

שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"להיות חברתי זה לא רק תשלומי העברה והוזלת מוצר פה ושם". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

לדבריה, בהמשך שיחתם היא הטיחה בו כי "לאנשים פרטיים אין סמכות להחליט על כסף שצריך להיות בקופת המדינה, ורק אחר כך עלה על דעתי שיכולות אולי להשתמע משמעויות נוספות להצעה הזאת. זו רק דוגמא אחת בין רבות למסכת הלחצים והפיתויים שפוליטיקאים נתונים להם".

עוד התריעה ח"כ יחימוביץ' על העברת הדיון בנושא הגז לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני. "אנחנו במצב קיצוני ומופרך, העברת הדיון שנוגע לגורל המשק הישראלי לעשרות השנים הקרובות, שישפיע על כלל התעשייה במשק, על יוקר המחייה, גורל התעסוקה לפורום הסודי והחשאי של הקבינט. אפילו הממשלה הודרה מהדיון".

יצחק תשובה באסדת הקידוח תמר. משה בנימין,
"להיות חברתי זה לא רק תשלומי העברה והוזלת מוצר פה ושם". יצחק תשובה/משה בנימין

בהמשך האשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדוחף להצבעה על מתווה הגז המלא במקום הסכם מסגרת. "לו הייתי חברות הגז הייתי מפטרת את כל היח"צנים, הלוביסט האפקטיבי ביותר שלהן הוא ראש הממשלה", אמרה. "בממשלה הזו יש רכיבים חברתיים, ולא באירוניה, כמו שר האוצר כחלון ושר הכלכלה דרעי. כל השרים החברתיים מגלגלים מיד ליד את תפוח האדמה הלוהט הזה. עוד לא נשמע כדבר הזה, נכונות כל כך מוחלטת של השרים לוותר על סמכויות. להיות חברתי זה לא רק תשלומי העברה והוזלת מוצר פה ושם. זה להשפיע על מבנה השווקים באופן עמוק ולהביא לחלוקת משאבים הוגנת", הוסיפה ח"כ יחימוביץ'.

לפני הכנס היא העלתה פוסט לעמוד הפייסבוק שלה שבו היא כתבה: "בעד: שגשוג, צמיחה, תעסוקה, תעשיה, עצמאות אנרגטית והוזלה דרמטית של יוקר המחיה בזכות אוצרות הגז של המדינה. נגד: שיתוף פעולה חסר תקדים של הון שלטון וביזה של אוצרות הטבע שלנו בידי הטייקונים בחסות החשאיות של הקבינט המדיני בטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully