וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי באולפן וואלה!NEWS: "דרעי איים על רבנים"

יקי אדמקר ודב גיל-הר

23.6.2015 / 0:02

שלושה חודשים לאחר הבחירות, טוען יו"ר מפלגת יחד כי יו"ר ש"ס "זיהם את המפלגה" והשקיע כסף רב להשאירו מחוץ לכנסת. על המפלה בבחירות, החובות במפלגה והחיים מחוץ לפוליטיקה: "איתי בממשלה נתניהו היה ישן טוב יותר". צפו בריאיון

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

שלושה חודשים מאז מפלתה של מפלגת "יחד" בבחירות האחרונות לכנסת ה-20, היו"ר אלי ישי שובר שתיקה. בריאיון לוואלה!NEWS הוא מדבר על הכל: חובות המפלגה, יחסיו עם ח"כ אריה דרעי, הקופסה השחורה שמעולם לא נחשפה, איומים שקיבלו רבנים שתכננו לתמוך בו ועל התכנון העתידי לבחירות הבאות.

הכישלון של ישי בבחירות הותיר אותו עם חובות עצומים שמוערכים בכ-11 מיליון שקלים. אך הוא עם הראש מורם, נחוש להמשיך הלאה. "יש חובות", הוא מודה, "אבל העיסוק המתמשך בחובות של יחד קצת לא הוגן לדעתי. לא שאלת את קדימה שלא שילמה בקדנציה הקודמת 22 מיליון שקלים חובות, אולי יותר. האם ש"ס, הבית היהודי והליכוד שילמו את כל החובות? אני פה ואני לא בורח, לא כמו אחרים שנעלמו, אני פה לשלם. זה נושא שמדיר שינה מעיניי. אני עושה לילות כימים כדי להגיע להסדר ורוב סדר היום שלי הוא סביב השאלה איך לכסות את החובות. אם אתה שואל אם לקחתי הימור גדול מידי או לא? כל הסוקרים נתנו לנו בין ארבעה לשישה מנדטים עד הרגע האחרון, אז קרה מה שקרה".

עוד בוואלה!NEWS:
דוח האו"ם: "המנהרות שימשו נגד מטרות צבאיות לגיטימיות"
מאות מפגינים וחסימות כבישים במחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב
פיגוע הדקירה בירושלים: השוטר שנפצע אנוש התעורר ומגיב לסביבה

אריה דרעי במטה ש"ס לאחר תוצאות המדגם, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
"הוא שמאל, אני ימין, היו בינינו חילוקי דעות מהותיים". ח"כ אריה דרעי/מור שאולי

לדבריו של ישי, ישנם שלושה גורמים שהובילו לנפילתו אל מתחת לאחוז החסימה. האחד הוא אחוז ההצבעה הגבוה ביום הבחירות, השני הוא קמפיין "הגעוואלד" של נתניהו נגד הערבים שלקח ממנו, לטענתו, "מדנט וחצי או שניים". והשלישי היא פעילות הזיופים בקלפיות. על השניים הראשונים הוא אומר: "זה היה לגיטימי. הלכתי למהלך פוליטי ואני שלם אתו לחלוטין". אולם ישי סבור שהבחירות היו אמורות להסתיים אחרת - הוא צפה בין ארבעה לשישה מנדטים וכן ציפה לתפקיד שר בכיר בממשלה הנוכחית. גם בחלומות הגרועים ביותר, הוא לא האמין שאחרי שנים הוא יישאר מחוץ לכנסת.

עם זאת, את התוצאה הסופית הוא מסרב להגדיר כ"כישלון". לדבריו, "126 אלף אנשים ראו בתנועת יחד בית וזו ההצלחה הגדולה. הפספוס היה גדול, אך ההישג מרשים". בטרם הקים ישי את מפלגת יחד, דרעי שיגר לו באמצעות שליחיו הצעה לקבל את המקום השני בש"ס עם הבטחה לתפקיד שר בכיר. ישי סירב והוא לא מתחרט על כך. "לא היה לי מה לעשות בש"ס", הוא מסביר, "לא יכולתי לעבוד עם ידיים כבולות ופלסטר על הפה. גם לניסים זאב, הוא (דרעי - י"א) אמר שהוא יהיה בפנים, הנקודה היא לא אם אפשר להאמין למה שהוא אמר או לא, הנקודה היא שהוא שמאל, אני ימין, היו בינינו חילוקי דעות מהותיים ובלתי אפשרי היה להמשיך כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"דרעי איים על רבנים שאם יתמכו בי יעלילו עליהם עלילות"

אם יש דבר אחד שעליו ישי מתחרט, זה על כך שלא היה מספיק תקיף נגד דרעי. ישי חושף כי במהלך הבחירות לכנסת ה-20, "דרעי ואנשיו איימו על רבנים שאם יתמכו בי ולא יתמכו בש"ס יוציאו עליהם סיפורים ויעלילו עליהם עלילות. הרבנים אמרו לי שהם קיבלו איומים גדולים ולכן הם עשו את מה שעשו". ישי מסרב לחשוף את שמותיהם של הרבנים. "אם אני מתחרט על דבר אחד, זה שלא הייתי מספיק חד ונשכן", הוא מודה. "דרעי השקיע כספים אדירים כדי שלא נעבור את אחוז החסימה. אגב, הוא גם אמר את זה. שאלו אותו למה אתה כל כך שמח עם שבעה מנדטים? אז הוא אמר 7-0. זה מצער ועצוב. ייתכן שהייתי צריך להיות יותר ברור וחד. לא הגבתי כי לא רציתי להפוך את השיח כאילו יחד היא נגד ש"ס, הם ניצלו את זה בציניות רבה להתקפות חסרות שחר". כשנשאל ישי על דברי דרעי לפיהם "אלי ישי זיהם את ש"ס", הוא מגיב בחריפות: "מי שעשה זיהום ומי שיצר איומים והפחדות זה דרעי. זה דבר מצער מאוד, זה דברים באמת קשים שנעשו ולמרות הכל הבאנו תוצאה מדהימה".

אלי ישי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"הימין בשלטון וזה הרבה מאוד בזכותנו". אלי ישי/ראובן קסטרו

ישי נשאל לגבי "הקופסה השחורה" שבה נפנף לאורך הבחירות ואם לא הגיע הזמן שהציבור ידע מה חשב הרב עובדיה יוסף בסוף ימיו. "יש דברים קשים הרבה יותר מהקלטת שפורסמה ולא על ידי", הוא מגיב, "אמרתי שאני לא מתנהל בצורה הזו ואני יכול לומר לך שהרב עובדיה אמר דבר אחד לפני פטירתו, חיבק אותי, נישק אותי, הזיל דמעות ואמר שלא יהא בלבך עליי על מה שעשו לך".

אתה מוכן להצהיר שהרב עובדיה התיר להקים מפלגה חדשה?

"כל מה שעשיתי, אני שמח על המהלך שלי ומרן שמח גם על המהלך שלי".

אתה לא מתחרט ששרפת ארבעה מנדטים למחנה הימין ולמגזר החרדי?

"הימין בשלטון וזה הרבה מאוד בזכותנו, הצהרתי בבחירות שאני תומך בנתניהו, וזה גרר את דרעי אחריי. יהדות התורה גם בתוך הקואליציה. החרדים בקואליציה. אני לא אדם של אגו. קיבלתי הודעות רבות על כך שאיחדתי את העם. הרב עובדיה יוסף אמר שאם אריה דרעי יחזור לש"ס, היא תרד 30-40 אחוזים. אתי או בלעדיי ש"ס הייתה מקבלת מספר מנדטים זהה. ש"ס התרסקה בגלל ההתנהגות וההתנהלות של דרעי".

ש"ס: ישי פגע קשות במפעל חייו של מרן ונכשל כישלון חרוץ

"לו הייתי היום בממשלה נתניהו היה ישן טוב יותר בלילה", אומר ישי. "עכשיו, הוא כל הזמן חושש מה יכול לקרות. אם דרעי הולך לשמאל או שיעשו תרגיל מסריח נוסף. הממשלה צרה וממשלה צרה זו צרה צרורה. דרעי, אם הייתה לו אופציה להפוך את הממשלה לשמאל, הוא היה עושה את זה".

ישי מתבקש להתייחס להצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד שביקשה למנוע ממי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לכהן כשר או כסגן שר. הוא עונה בנוגע לקלון של דרעי: "זה נושא אישי שלו, אני לא מסוג האנשים שאוהב לדקור ולפגוע באנשים בשונה ממה שהוא עשה לי לאורך כל הדרך".

ישי מאמין כי הקואליציה הנוכחית לא תחזיק מעמד יותר מידי, הוא לא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים ויתרה מכך - הוא אף מצהיר שיתמודד שוב לכנסת הבאה. בכוונתו של ישי לעמוד שוב בראש אותה רשימה שלדבריו, איחדה בין חרדים, כיפות סרוגות, אשכנזים וספרדים. ישי לא הסכים לומר אם "עוצמה יהודית" של מיכאל בן ארי וברוך מרזל יצטרפו לרשימה שלו בבחירות הבאות, אך הוסיף: "יהיו הפתעות גדולות מאוד".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "אלי ישי גרם לבזבוז ארבעה מנדטים לקואליציית הימין והוריד לטמיון עשרות אלפי קולות בשל גחמות אישיות ואינטרסים אישיים. ישי פגע קשות במפעל חייו של מרן, נכשל כישלון חרוץ ונותר עם חובות כבדים. כעת, באמצעות השמצות וכזבים נטולי כל בסיס, מנסה ישי לעורר רחמים כדי לקבל תרומות לכיסוי חובותיו. חברי תנועת ש"ס פועלים מאז הקמת הממשלה במגוון משרדים וועדות למען הציבור בישראל, ובעיקר למען השכבות החלשות, השכונות ואזורי הפריפריה".

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully