וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת הסרדינים" הגיעה לכנסת: עשרות הורים וילדים הפגינו

22.6.2015 / 14:04

המחאה על הצפיפות בכיתות נמשכת, ובמקביל להשבתת הלימודים בכל בתי הספר היסודיים בבירה, התקיימה הפגנה מול המשכן בקריאה לפעולה: "אפשרו לנו לגדל את הילדים שלנו בצורה מכובדת"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות הורים וילדים תושבי ירושלים באו הבוקר (שני) להפגין מול משכן הכנסת בבירה כחלק מ"מחאת הסרדינים" נגד הצפיפות הקשה בכיתות בבתי הספר. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "40 = נכשל", בהתייחסם לכיתות שבהן לומדים 40 תלמידים, וצעקו קריאות, ובהן "העם דורש חינוך איכותי", ו"32 זה לא בשמים". במקביל, השביתו ההורים את הלימודים בכל מוסדות החינוך היסודיים בעיר למעט החינוך המיוחד.

יו"ר ועד ההורים בירושלים וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, השתתף בהפגנה ואמר כי אינם רוצים שחברי הכנסת יצאו לפגרה לפני שהם עושים כל שהם יכולים כדי שכבר מהשנה הבאה לא ייפתחו הלימודים כשבכיתות יותר מ-32 ילדים. "עכשיו אנו פונים לכנסת, זה בידיים שלהם", אמר כהן. "אנו מבינים שממשרד החינוך לא קיבלנו בשורה. אנו פונים לממשלה ולכנסת: הפעילו את כל הכלים שיש לכם. אלה הילדים שלכם, אלה הילדים שלנו, שבשנה הבאה לא יידחסו 40 תלמידים בכיתה".

על המשך צעדי המחאה אמר כהן: "זו מחאה אותנטית שצומחת בשטח. אני מקבל כל הזמן תמונות מהארץ, מצפון ומדרום, מיישובים יהודיים וערבים וחילונים ודתיים, בשטח היא ממש מבעבעת. השלב הבא אחרי ההורים זה ארגוני המורים, ויש ראשי רשויות מקומיות וגופים נוספים שיש להם מה להגיד בנושא. הם שלחו לנו מכתבי תמיכה, ואנו מצפים שגם הם יפעילו את הכוח שיש להם במידת הצורך".

עוד על מחאת הסרדינים:
"מחאת הסרדינים" התחדשה: "זה ילדים, אי אפשר לעשות להם את זה"
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"
"מחאת הסרדינים" מתרחבת: "אין התקדמות מול משרד החינוך"

הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015. צילום מסך, עומר מירון
ההפגנה מול משכן הכנסת, היום/עומר מירון, צילום מסך

מור כהן, תלמיד כיתה ג' מירושלים, הסביר את הקושי בצפיפות בכיתות מנוקדת המבט של התלמידים: "זה לא טוב שיהיו 40 ילדים בכיתה אחת, כי החלשים ילכו לאיבוד וגם יהיה צפוף. יקרו כל מיני דברים שאי אפשר יהיה לטפל בהם עם 40 ילדים".

אמו של מור, גלית כהן, דיברה על היעדר היחס האישי של המורים לתלמידים בכיתה כה גדולה. "איך בעצם מורה אחת תיתן מענה ל-40 ילדים, ל-40 בעיות? איפה החינוך האישי, איפה תשומת הלב, איפה הטיפול בבעיות?" היא תהתה. כהן ביקשה להעביר מסר לשר החינוך נפתלי בנט: "אנחנו בחרנו בך, ואנחנו מצפים ממך שתיתן לנו חינוך איכותי, חינוך שיאפשר לנו לגדל את הילדים שלנו בצורה מכובדת, שהמורות יגדלו את הילדים שלנו בצורה מכובדת, עם 40 ילדים זה יהיה בלתי-אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015. צילום מסך, עומר מירון
הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015/עומר מירון, צילום מסך

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הביעה הזדהות עם המחאה וקראה למשרד החינוך לפעול בנושא. "בלתי-נסבל לראות ששנה אחרי שנה יותר ויותר ילדים מצטופפים בכיתות כמו סרדינים", אמר ח"כ גלאון. "הגיע הזמן שמשרד החינוך יקצה יותר תקציבים לכיתות. הם צודקים, הם מרגישים כמו סרדינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully