וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת הסרדינים" מתרחבת: "אין התקדמות מול משרד החינוך"

18.6.2015 / 16:57

בתום פגישה בין ארגוני ההורים לבכירים במשרד החינוך, מסרו ההורים כי מחר יושבתו בתי ספר ברמת גן, בנס ציונה ובשער הנגב - לקראת שביתה ארצית. "אם לא יהיה שינוי, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

"מחאת הסרדינים" מתחדשת: פורום ועדי ההורים היישוביים הכריז היום (חמישי) כי החליט להחריף את המאבק לצמצום מספר התלמידים בכיתה, לאחר פגישה עם גורמים במשרד החינוך. נציגי פורום ההורים נפגשו עם מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, וגורמים נוספים בהנהלת המשרד, על פי בקשתו של יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, אולם בסיומה טענו ההורים כי "לא חלה התקדמות משמעותית".

מחר מתכננים ועדי ההורים להשבית את הלימודים ברמת גן, בנס ציונה ובשער הנגב. במקביל, תתקיים מחר צעדת מחאה בהר אדר. ביום ראשון יושבתו הלימודים בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים. בכוונת ההורים לקבוע מועד להשבתה ארצית בקרוב. כמו כן, פורום ועדי ההורים היישוביים קורא להאצת השיח עם משרד החינוך, לצד העיצומים, על מנת למצוא פתרון לדרישה להקטנת התקן המקסימלי למספר תלמידים בכיתה ולמניעת איחוד כיתות.

עוד בוואלה חדשות:
פריצת דרך ב"מחאת הסרדינים": ההורים השהו את העיצומים
השבתת הלימודים ועצרות מחאה: "מחאת הסרדינים" מתרחבת
"מחאת הסרדינים" תימשך - אך לבנט עשויה להיות בעיה אחרת

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
ח"כ יעקב מרגי בדיון בוועדת החינוך של הכנסת/מור שאולי

הדרישה המרכזית שמציגים ההורים בשלב זה היא כי בשנת הלימודים הקרובה לא ייפתחו כיתות א' עם יותר מ-32 תלמידים ולא יאוחדו כיתות. במהלך הפגישה היום הוחלט על הקמת צוות פעולה משותף של נציגי פורום ועדי ההורים היישוביים, ארגון ההורים הארצי ומשרד החינוך, אולם טרם הוחלט במשרד החינוך על צעדים קונקרטיים לשנת הלימודים הקרובה.

יו"ר ועד ההורים בגבעתיים ומרכז פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, מסר כי "אנחנו מעריכים שעד הערב תכנית ההשבתות תתגבש כדי לכסות את כל יישובי ישראל בשבוע הקרוב, ואנחנו מתכננים כבר עכשיו השבתה כללית". לדבריו, "קיימת החלטה של פורום ועדי ההורים שאם המצב לא ישתנה בצורה דרמטית, כלומר לפחות אימוץ פומבי של החלטת ממשלת ישראל שקובעת תקן מרבי בכיתת לימוד של 32 תלמידים ופתיחת כיתות א' על פי התקן וביטול הנחיית משרד החינוך על איחוד כיתות, שנת הלימודים הקרובה לא תפתח כסדרה".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully