וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בגוש דן תצא לדרך ב-2 באוגוסט – ותפגע בבתי עסק

21.6.2015 / 2:54

אחרי שנים של המתנה לאישורים, יחלו החפירות של התחנות התת-קרקעיות בערי המרכז. אלא שהבנייה בתל אביב וברמת גן צפויה לשנות את פני התנועה ולפגוע באורח החיים של התושבים למשך 7-5 שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניית תחנת אבא הלל תפגע בתנועה במקום. מתחם הבורסה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכבת הקלה בגוש דן יוצאת לדרך: לאחר שנים של עיכובים והמתנה לאישורים, ב-2 באוגוסט יחלו עבודות החפירה הראשוניות של התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה. הרכבת צפויה לשרת את תושבי הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים. אלא שכריית המנהרות בתל אביב וברמת גן, צפויה לגרום לחסימות כבישים מרכזיים ולשנות את פני התנועה. מדובר בהפרעה לתנועה בסדר גודל חסר תקדים בישראל, ולפרק זמן שעשוי, על פי הערכות שונות, להימשך 7-5 שנים.

העבודות יחלו בשבעה מתחמים מרכזיים, חמישה בתל אביב ושניים ברמת גן, וכתוצאה מכך ייחסמו לתנועה גשר מעריב, קריית הממשלה ומתחם הבורסה ברמת גן. התחנות שייבנו בתל אביב הן ארלוזרוב, יהודית, אלנבי, שאול המלך וקרליבך בתל אביב. ברמת גן תוקם תחנת אבא הלל, שמשך העבודה בה מוערך בכשלוש שנים, ותחנת ביאליק.

כתוצאה מסגירתו של גשר מעריב לכלי רכב והולכי רגל, צפויים להינזק מאות בתי עסק באזור שיסבלו מאובדן הכנסה. באזור צפויה להיות מצוקת חנייה, דרכי הגישה למקום יהפכו בעייתיות ויפריעו ללקוחות וייחסמו חזיתות של בתי עסק. כמו כן, ייחסמו הגישות מנתיבי איילון צפון ואיילון דרום לאזור, וכך גם אורח החיים של התושבים באזור ייפגע.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
"טוב הלב שלך הביא למותך": מאות בהלוויית ההרוג מפיגוע הירי
"להושיט יד לשכנינו": דרוזים מסוריה יקבלו מקלט בישראל?
"מחאת הסרדינים" מתחדשת: בתל אביב ובגבעתיים ישבתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון להיום, קיימים שלושה פירים בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה פיר הרצל שנמצא בלב תל אביב, פיר גלי גיל ופיר אם המושבות. לתוכם, יוכנסו מכונות ,BM שיחפרו את התוואי של הקו האדום של הרכבת הקלה. בקו האדום כולו יהיו 34 תחנות, בהן עשר תת קרקעיות, ו-24 מעל לקרקע. המרחק ביניהן יעמוד על 500 מטר, ואילו בתחנות התת קרקעיות הוא יהיה קילומטר.

חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים – הצהירה כי מחר יכריזו הרכבת הקלה לישראל, מנכ"ל נתיבי ישראל יהודה בר און ובכירים במשרד התחבורה, על התוכנית הסופית של הרכבת הקלה. במסגרת ההכרזה הרשמית, יספקו הבכירים פתרונות לקשיים הרבים שכרוכים בסגירת הצירים, בהם פגיעה באיכות חייהם של תושבי הערים והנוסעים בהן.

על מנת להתמודד עם הנוסעים הרבים, הכינה נת"ע תכנית "חנה וסע", שתשרת את הנכנסים והיוצאים מהעיר תל אביב. התכנית תחל לפעול ב-2 באוגוסט, וייבנו במסגרתה 3,500 חניונים שבהם יוכלו בעלי כלי הרכב הפרטיים להחנות את המכוניות שלהם, ולאחר מכן לעלות על שירות שאטלים שיסיע אותם לתל אביב ולרמת גן. זאת, על מנת לווסת את התנועה באזור. המערך יפעל בתדירות של חמש דקות בשעות השיא. כמו כן, התחבורה הציבורית לאורך תוואי העבודות תתוגבר, וייבנו נתיבים נוספים לאורך תוואי העבודות. כוח משטרה ייעודי צפוי לפעול במקום על מנת לסייע לסדר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חסימות בהיקף חסר תקדים

לצורך הקמת תחנת אלנבי בתל אביב, תיחסם התנועה מרחוב יהודה הלוי ולרחוב רמח"ל, תחסם הפנייה מיהודה לוי לרחובות שד"ל ויבנה. הכניסה אליהם, תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד. לצורך הקמת תחנת יהודית, שתארך כשלוש שנים וחצי, תיחסם הפנייה שמאלה לדרך בגין למשך כל תקופת העבודות. הכניסה והיציאה לשכונת מונטיפיורי תתאפשר רק דרך הרחובות ישראל ב"ק וישראליש. הנסיעה מדרך בגין לכיוון רחוב המסגר ומהמסגר לרחוב החשמונאים תתאפשר באוטובוס בלבד. תחנת שאול המלך תקום בתוך הנתיב שבין שאול המלך לקריה, ותיחסם הפנייה מדרך בגין לרחוב מוזס.

תחנת קרליבך בתל אביב צפויה להביא לחסימות רבות: רחוב לינקולן יהפוך לרחוב חד סטרי, רחוב התעשייה יהפוך לרחוב חד סטרי מרחוב המסגר לבגין, רחוב המלאכה יהפוך לרחוב חד סטרי מבגין למסגר, ביצחק שדה תהיה חסימה שלא תאפשר כניסה לקרליבך וללינקולן ורחוב חכמי יהפוך לחד סטרי ממערב למזרח.

בשל הקמת תחנת אבא הלל ברמת גן, הסמוך למרכז הבורסה הסואן, לא תהיה פנייה מרחוב ז'בוטינסקי לרחוב אבא הלל. במקומה, תתאפשר הפנייה שמאלה מז'בוטינסקי לרחוב הגלעד. לאחר שנה של בנייה במקום, לא תתאפשר פנייה מרחוב אבא הלל לרחוב ז'בוטינסקי. בניית תחנת ביאליק בעיר תביא לחסימת הפנייה מרחוב ז'בוטינסקי לרחוב התקווה למשך שנתיים. זאת, מאחר שהעבודות יתבצעו באזור שבין רחוב ד"ר כהן לרחוב זוהר.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully