וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת גליל עליון: עלינו להיערך לקליטת דרוזים מסוריה

21.6.2015 / 1:04

ראש מועצה אזורית הגליל העליון פנה לקיבוצים בשטח המועצה וביקש מהם להירתם למציאת מקומות לינה, במידה שהדרוזים ייאלצו לעקור מבתיהם בשל הקרבות העזים בין דאעש לג'בהת א-נוסרה. "מתקשה להישאר אדיש"

צילום: מאיר וקנין , עריכה: שניר דבוש

(מאות דרוזים בהפגנה למען אחיהם שבסוריה, בשבוע שעבר)

מועצה אזורית הגליל העליון פועלת בימים אלה על מנת למצוא פתרונות שהייה זמניים לדרוזים תושבי סוריה, אם ייאלצו לעקור מבתיהם בגלל הקרבות העזים בין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין ארגון ג'בהת א-נוסרה. ראש המועצה האזורית, גיורא זלץ, אף פנה במכתב להנהלות הקיבוצים בתחום המועצה בבקשה להיתרם ולהציע מקומות לינה זמניים בתחומם. "אני מתקשה להישאר אדיש למתרחש מרחק לא רב מהגבול עם ישראל ומהיישובים שלנו", כתב זלץ.

"לאור שיחות שקיימתי ביומיים האחרונים עם נבחרי ציבור בעדה הדרוזית, אני פונה אליך בנושא חריג ורגיש, וזאת לאור ההתפתחויות במלחמה הפנימית המתרחשת בסוריה והדיווחים על טבח שהתבצע בכפר דרוזי", פתח את מכתבו להנהלות הקיבוצים. בהמשך, כתב: "אנו במועצה מחפשים דרך לעזור. הרעיון שאותו אנחנו מבקשים לבדוק ולקדם בעזרת קיבוצים שיסכימו להירתם, הוא לאתר מקומות למגורים זמניים, מעין מקלט זמני, עבור פליטים דרוזים מסוריה, בכדי שאם יהיה צורך והם יהיו חייבים לעקור מחשש לטבח, יהיה להם מקום מקלט". הוא הוסיף כי הדבר יהיה כרוך בפיקוח, תיאום ואבטחה מטעם כוחות הביטחון בישראל.

עוד בנושא:
מחבל או פליט? כשהדרוזים מסוריה יסתערו על הגדר
צה"ל הכריז על שטח צבאי בצפון רמת הגולן - וביטל כעבור שעתיים
דאעש לא ממהר להתנפל על הר הדרוזים, לעת עתה לפחות | פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהפיץ זלץ להנהלות הקיבוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, התייחס זלץ לחשיבות בקליטת פליטים לאור ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת מלחמת העולם השנייה. "אני ועמיתיי במועצה רואים חשיבות לעזור לשכנינו המצויים תחת איום. לפני 75 שנים חיו רבים בעם שלנו כפליטים ללא מדינה, המשוועים להושטת היד ממדינות העולם, אך זו הגיעה באיחור. אני חש צורך שאנו, כמדינה שוחרת שלום, נושיט יד ונציע עזרה לשכנינו הדרוזים".

במהלך השבוע שעבר הפגינו אלפי דרוזים בישראל במחאה על מצבם של אחיהם בני העדה מעבר לגבול, ובמטרה להפעיל לחץ על ישראל שתפעל באזור. זאת, לאחר שלפני כשבועיים רצחו לוחמי ג'בהת א-נוסרה 22 דרוזים סורים באזור אידליב שבצפון המדינה. "האחים שלנו בהר הדרוזים שבסוריה נמצאים בסכנת חיים ממשית – וישראל יכולה וצריכה לעזור להם", הסביר סגן-אלוף (במיל') סלמאן מולא, שהשתתף בהפגנה בירכא בשבוע שעבר.

הפגנת הדרוזים למען בני משפחותיהם בסוריה , כפר ירכא, 14 ביוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות בדרוזים בירכא בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיים בשבוע שעבר הערכת מצב בנוגע למצבם של בני העדה הדרוזית בסוריה, על רקע ההפגנות בצפון הארץ. "עסקנו בהשפעתם של האירועים על הדרוזים בכפרים הסמוכים לגבול מתוך שותפות וברית דמים בינינו לבין אחינו הדרוזים במדינת ישראל", כתב דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בעמוד הפייסבוק שלו. "שוחחתי עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, שעדכן כי המצב בשטח רגוע, ללא אירועים חריגים ונמצא בשליטה מלאה. הרמטכ"ל הנחה לשמר את המציאות הנוכחית ברמת הגולן ולהבטיח את רמת הביטחון הנדרשת".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully