וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הצתת הכנסייה: צליינים שוקלים לבטל ביקורים בישראל

יועץ התקשורת של הכנסייה הקתולית בישראל אמר כי מדובר באירוע "מכאיב ומכעיס" וקרא לפעולה מצד הרשויות. 16 תושבי השומרון עוכבו לחקירה ושוחררו. דנינו: "לא ניתן לגורמים קיצוניים לפגוע בדו-קיום"

צילום: מאיר וקנין, דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון; עריכה: גדי וינסטוק

יועץ התקשורת של הכנסייה הקתולית בישראל, ודיע אבו נסאר, מסר כי קיבל פניות מקבוצות רבות של צליינים מרחבי העולם והן שוקלות לבטל ביקורים מתוכננים בישראל. זאת בעקבות הצתת כנסיית "הלחם והדגים" הסמוכה לכפר נחום שבצפון-מערב הכינרת. "זה אירוע מכאיב ומכעיס. הנזק הוא במיליונים, אך קשה מכך הוא הנזק הנפשי", אמר אבו נסאר. "נדרשת פעולה של רשויות הביטחון בישראל, ובעיקר פעולה של הרשויות במישור החינוכי. היו עשרות מקרים של פגיעה במקומות קדושים, וזה מראה שיש יותר מאדם אחד שעושה את המעשים האלה. יש תופעה של שנאת האחר ושל חוסר כבוד".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הטיל את חקירת ההצתה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י, העוסקת בפשיעה לאומנית, והורה להשקיע את מרב המאמצים בחקירה. "אני רואה בחומרה רבה התרחשות אירוע מסוג זה, וכל ניסיון לפגוע במקום מקודש", מסר דנינו. "לא ניתן לגורמים קיצוניים לפגוע במרקם הרגיש של הדו-קיום והסובלנות הקיימים במדינת ישראל, ונעשה הכול כדי להגיע לזהות המבצעים ולהביאם לדין".

16 תושבי השומרון עוכבו בצהריים לחקירה בעקבות האירוע, אך הם שוחררו כעבור כמה שעות. מדובר בנערים בני 15-14, חלקם מוכרים למשטרה. הם נלקחו לתשאול משום שנצפו מטיילים באזור קרוב לכנסייה, והועברו לחקירת מחוז ש"י, שבסיומה שוחררו.

להצתה לא קדמו איומים. מתנדב השוהה במקום סיפר כי שמע אנשים נכנסים למבנה בלילה, אבל לא ראה אותם". לפני כשנה רוססה במקום כתובת נאצה קטנה בהרבה, שהעובדים במקום זוכרים את תוכנה.

עוד בוואלה!NEWS:
טבח בכנסייה של שחורים בארה"ב: תשעה בני אדם נהרגו, גבר לבן נמלט
מג"ד צבר לשעבר יורד בדרגה? אלופים מעידים לטובתו
השר כץ במכתב חריף לנתניהו: "הרפורמה בדואר - כישלון"

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הכנסייה שהוצתה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

שר הפנים סילבן שלום התקשר לראש הכנסייה, מתיאס קארל בנדיקטינה, והביע בפניו צער על האירוע. שלום אמר לבנדיקטינה כי מדובר בפשע שנאה בלתי-נתפס שאיננו מתקבל על הדעת. "ישראל, כמדינה דמוקרטית, מסתייגת מפגיעה בחופש הדת ומגלה אפס סובלנות לעניין. אני מתנצל אישית ובשם המדינה על ההתקפה הקיצונית הזו", אמר השר. כמו כן, התחייב שלום כי משרד הפנים יסייע בשיפוץ הכנסייה במהרה בכדי שתוכל לחזור לפעילות למען הצליינים והתיירים הרבים שפוקדים אותה.

שר התיירות, יריב לוין, גינה אף הוא את האירוע והנחה את משרדו לסייע באופן מידי בשיקום הכנסייה. "מדובר בפשע שנאה חמור באתר קדוש לנוצרים. אני רואה בחומרה רבה כל ניסיון לבצע מעשה מכוער כזה של פגיעה או התנכלות לאתרים הקדושים לקהילה הנוצרית, שעמה אנו נמצאים בקשר הדוק ומשקיעים רבות ברווחת המבקרים באתריה", אמר לוין בתגובתו. נציגים של המשרד כבר ביקרו בכנסייה במהלך הבוקר כדי לראות כיצד הם יכולים לסייע.

שגריר גרמניה בישראל, אדריאס מיכאליס, הגיע לכנסייה שהוצתה וגינה את המעשה. "זה עצוב מאוד", אמר מיכאליס. "צריך להבין שזה לא מקובל, ואסור שדבר כזה יקרה. אני מקווה שהרשויות יעצרו את האשמים ויביאו אותם למשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
כתובות נאצה על קיר הכנסייה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה את המעשה ואמר: "למי שמעלה באש בית תפילה - פשוט אין אלוהים". הוא ציין כי לא מדובר מעשה מבודד של קומץ קיצוניים או של עשבים שוטים, אלא פשע שנאה המצטרף לעשרות מעשים אלימים דומים. "תופעה הולכת ומתגברת זו היא פועל יוצא של ההסתה הנשמעת מכיוון הממשלה, המייצרת אווירה גזענית". עודה הוסיף כי הוא חושש שרשויות האכיפה יגלו אוזלת יד ולא יצליחו להעמיד לדין את המציתים. "הגיע הזמן שזה ישתנה, שפשעי שנאה ופגיעה במוסדות דת יטופלו במלוא הרצינות והחומרה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גינה את הצתת המסגד וכינה אותה "מעשה פחדני ושפל". הוא ציין כי שוחח עם מפקד המחוז הצפוני של המשטרה והנחה אותו לתת עדיפות לחקירת האירוע. "לא ניתן לאיש לערער את הדו-קיום בין הדתות והעדות בישראל. פגיעה בעקרונות הסובלנות הבין-דתית היא פגיעה בערכים החיוניים ביותר למדינת ישראל, ואנו נפגין אפס סובלנות למעשים מסוג זה".

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

מארגון "חננו" שמייצג חלק מהנערים נמסר כי הם מכחישים כל קשר לאירוע. עו"ד עדי קידר שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ומחה על עיכוב הנערים והתנהלות המשטרה, שחקרה אותם, לטענתו, במשך שלוש שעות בשטח. "אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי", כתב קידר.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג גם הוא חלק מהנערים שעוכבו, אמר כי "מדובר בהתנכלות משטרתית ורדיפה על רקע העובדה שלצעירים כיפות ופאות". לדבריו, "אין קצה של חשד סביר נגדם והגיע הזמן שמשטרת ישראל תפסיק לחפש מתחת לפנס".

עמרי נחמיאס ואמיר תיבון השתתפו בהכנת הידיעה.

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully