וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סא"ל חג'בי: "לא מסוגל להתנצל בפני מאי פאטל"

18.6.2015 / 13:31

בשלב הטיעונים לעונש של מפקד גדוד צבר לשעבר, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי נגדת וחיילת, העיד לטובתו מפקד הגיס המטכ"לי ששיבח אותו. מכתבי המלצה הוגשו מטעמם של מפקד פיקוד הדרום הנוכחי ושל אלוף (במיל') רוסו

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה שבתל אביב דן הבוקר (חמישי) בטיעונים לעונשו של מפקד גדוד צבר לשעבר סגן-אלוף לירן חג'בי שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחת פיקודו, אשר חרגו מיחסי מפקד-פקוד והיייתה בחלקה על רקע מיני. התביעה הצבאית ביקשה להוריד בדרגה את סא"ל חג'בי, אך הקצין ביקש להסתפק בכך שהודח מתפקידו וכי בקרוב יסיים את שירותי הצבא. מאי פאטל, החיילת שהתלוננה נגדו, השתתפה גם היא בדיון. החלטה בנושא תתקבל בהמשך היום.

במהלך הדיון ביקש חג'בי מבית הדין שלא לפגוע בדרגותיו ואמר: "אני אחד שלא מפחד להתנצל. הייתי מתנצל בפניה (בפני פאטל - א"ב) אם לא היה מסע (השמצות - א"ב) שהקשר בינו לכתב האישום שקרי ופוגעני. הייתי מתנצל. לא מסוגל לא מסוגל".

בין אלו שהגיעו להעיד לטובתו של חג'בי, היה מפקד הגיס המטכ"לי אלוף יוסי בכר, שבעברו היה מפקד אוגדת עזה ומפקד חטיבת הצנחנים ומכיר היטב את המג"ד לשעבר. הוא ביקש להתחשב בעברו של הקצין ושיבח בפני השופטים את אומץ לבו של סא"ל חג'בי. לדבריו, הוא היה מיועד להתקדם לדרגת אלוף משנה. "חג'בי שירת שירות משמעותי והפגיעה בדרגה היא חמורה ומשמעותית. החשיפה של האירוע, שהגיעה עד המשפחה, היא פגיעה נוספת בחג'בי שאינה משתלבת בקביעת העונש של שחרור מהצבא".

לקריאה נוספת בנושא
חג'בי הורשע, פאטל בדיון: "מוכנה להסדר, אבל שיצוין שהטריד"
מג"ד צבר לשעבר נאשם בהתנהגות שאינה הולמת
פרשת גבעתי: מג"ד חדש מונה לגדוד צבר במקום לירן חג'בי

לירן חג'בי, בית הדין הצבאי בקריה, יוני 2015. צילום מסך, יותם רונן
ביקש שלא להוריד אותו בדרגה. חג'בי, היום/יותם רונן, צילום מסך

כמו כן, סנגורו של סא"ל חג'בי, הסנגור הצבאי הראשי אשר הלפרין, הגיש מכתבי המלצה מטעם מפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג'מן ומטעם קודמו בתפקיד אלוף (במיל') טל רוסו, שמשמש כיום מפקד מפקדת העומק. נוסף לכך הוגש מסמך שמעיד על כך שהייתה כונוה לקדם את חג'בי וכן מכתבי המלצה של מפקדי פלוגות בגדוד.

למאבק על דרגותיו הצטרף גם מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, ששלח לפני הדיון מכתב לבית הדין הצבאי. במכתב הוא ביקש להתחשב בתרומתו של סא"ל חג'בי לביטחון המדינה ובעברו המבצעי העשיר ולא להעניש אותו באמצעות הורדה בדרגות. גורמים המקורבים לאל"מ וינטר אמרו הבוקר: "מח"ט גבעתי טוען כי חג'בי שגה בהתנהלות שלו, אך עם זאת עשו לו בחלק מהדברים סיכול ממוקד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאי פאטל, בית הדין הצבאי בקריה,יוני 2015. צילום מסך, צילום מסך
פטאל בדיון בבית המשפט, היום/צילום מסך, צילום מסך

במהלך הדיון מסרה פאטל את גרסתה לאירועים לפני שיכריעו בעונשו של המג"ד לשעבר. בנוסף לכך, היא הגישה בימים האחרונים מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט, שבו תיארה את ההתנהלות כלפיה מצד המערכת הצבאית בכמה תחומים, שלטענתה זקוקים לשיפור.

בחודש שעבר הורשע חג'בי במסגרת הסדר טיעון , שבו נקבע
כי הוא יעזוב את השירות הצבאי ב-16 ביוני ויעניק פיצוי של 5,000 שקלים למתלוננת. ההרשעה היא פרי של מגעים ממושכים שקיימה התביעה הצבאית מול באי כוחו של הקצין.

פאטל פנתה לפני כחודשיים לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, וביקשה לבטל את הסדר הטיעון בפרשת ההטרדה המינית. גורם צבאי מסר כי "הפרקליטות הצבאית העבירה את פרטי כתב האישום אל הסנגור של המתלוננת, והפרקליטות קיבלה את הסכמתה. ברגע האחרון, שלחה המתלוננת מכתב ובו ביקשה לבטל את הסדר הטיעון, אך הפרקליט הצבאי השיב לה כי פרטי כתב האישום משקפים את עדותה וכי הפרקליטות תמשיך בהליך עם הנאשם".

(עדכון ראשון: 9:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully