וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורים ועוד ערוצי טלוויזיה: דרישות האסירים הביטחוניים

17.6.2015 / 16:07

במערכת הביטחון ובשב"ס נערכים לאפשרות של שביתת רעב מצד האסירים הביטחוניים בדרישה לשפר את תנאי מאסרם. בין היתר, ינסו להרחיב את ערוצי הטלוויזיה שהם מקבלים ולהשיג תוספת לתקציב הקנטינה

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
האסירים דורשים משב"ס להעניק להם עוד 200 שקלים לקנטינה/יותם רונן

במערכת הביטחון ובשירות בתי הסוהר (שב"ס) נערכים בימים אלה לאפשרות שלקראת סוף חודש הרמדאן, ביולי, יפתחו האסירים הביטחוניים בשביתת רעב כללית במתקני הכליאה בישראל. זאת, במחאה על תנאי המאסר שלהם ובדרישה לשורת הטבות, כשהמרכזיות שבהן הן הרחבת ערוצי הטלוויזיה ותוספת של 200 שקלים לתקציב הקנטינה לאסירים הביטחוניים.

מיד לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, הוחלט בשב"ס לבחון מחדש את תנאי המאסר של האסירים הביטחוניים. תוצאות הבדיקה העלו כי האסירים זוכים לתנאי מחיה טובים ביחס לעובדה שהם במאסר, כשקיבלו מערכת שידור של 17 ערוצי טלוויזיה, תקציב קנטינה גדול יחסית ועוד. נציב שב"ס היוצא, אהרון פרנקו, וסגנו גונדר אלי גביזון, החליטו לצמצם את ערוצי הטלוויזיה לשלושה בלבד – 1, 2 ו-10. כמו כן, הוחלט לצמצם את תקציב הקטינה ולקזז לכל אסיר מאות שקלים מהתקציב.

עוד בוואלה חדשות:
המסר הסודי של האסירים לחמאס: "ניהול כושל לעסקת שליט"
אש"ף: "20% מהפלסטינים נעצרו על ידי ישראל מ-1967"
הפלסטינים: "אסיר מחברון עונה למוות בישראל"

חאדר עדנאן. רויטרס
עדיין מאושפז. שובת הרעב חאדר עדנאן/רויטרס

בשבועות האחרונים זיהו בשב"ס ובשב"כ ניסיונות של גורמים שונים בקרב ההנהגה של האסירים לארגן מחאה המונית בנושא. חלק מאנשי ההנהגה הם האסיר אחמד סעדאת מהחזית העממית ועבדאללה ברגותי שרק לאחרונה הצליח להביך את שב"ס כשהתראיין בטלפון מוברח לתחנת רדיו בעזה. נציגי האסירים דרשו עבורם הקלה, אפילו באופן חלקי, בצמצומי ערוצי הטלוויזיה והתקציב, בתנאי ביקור המשפחות, בצמצום מספר האסירים שבהפרדות ועוד.

במודיעין של השב"ס ושל השב"כ מעריכים כי האסירים יפתחו בשביתת הרעב לקראת סוף חודש הרמדאן, שייפתח מחר, בין היתר על מנת לבחון את גמישותו של השר החדש לביטחון פנים, גלעד ארדן, וכן את גמישותו של נציב שב"ס החדש. הנציב, עשוי להתמנות כבר בימים הקרובים.

בתוך כך, במערכת הביטחון עוקבים אחר מצבו הרפואי של העצור המנהלי חאדר עדנאן, פעיל הג'יהאד האיסלאמי ששובת רעב כבר יותר מחודש ומואשפז בבית החולים אסף הרופא. בתחילת השבוע קיימו גורמים בכירים במשרד לביטחון פנים, בשב"ס ובשב"כ דיון מיוחד במצבו של העצור וההשלכות של מצבו על יתר האסירים הביטחוניים ועל המצב בשטחי יהודה שומרון ובמזרח ירושלים.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully