וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש"ף: "20% מהפלסטינים נעצרו על ידי ישראל מ-1967"

בהודעה שפרסם המשרד לענייני אסירים, נמסר כי 850 אלף פלסטינים נעצרו על ידי ישראל ב-48 השנים האחרונות. כ-6,000 פלסטינים מוחזקים כיום בידי ישראל, בהם 200 ילדים. 1,600 אסירים התלוננו על בעיות רפואיות

850 אלף פלסטינים נעצרו על ידי הרשויות הישראליות מאז מלחמת ששת הימים ב-1967 – כך נמסר היום (שבת) בהודעה רשמית מטעם לשכת הסטטיסטיקה במשרד לענייני אסירים של אש"ף, שפורסמה לציון 48 שנים למלחמה. לדברי עבד אל-נאסר פראונה, מנהל הלשכה, מספר העצורים מאז נכבשו שטחי הגדה המערבית ורצועת עזה מהווה 20% מתושביהן הפלסטינים.

על פי ההודעה, אסירים רבים עברו עינויים פיזיים ופסיכולוגיים במהלך מעצרם. "מאז 1967, 206 פלסטינים מתו לאחר שנעצרו", נמסר, "71 מהם מתו מעינויים, 54 מרשלנות רפואית, 74 נרצחו ושבעה נוספים נהרגו מירי של חיילים". עוד נטען כי מצבם הבריאותי של רבים מהאסירים ששוחררו ירוד.

עוד בוואלה חדשות:
משפחה שכולה נגד עיריית חיפה: "אל תעלו הצגה שכתב רוצח בננו"
הפלסטינים: "אסיר מחברון עונה למוות בישראל"
"שביתת הרעב נכשלה": הסיכום של שב"ס עם העצירים

הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים בג'נין. AP
הפגנת תמיכה באסירים פלסטינים שפתחו בשביתת רעב, ג'נין, יוני 2014/AP

עוד נמסר כי כיום מוחזקים בידי ישראל 6,000 פלסטינים, בהם 200 ילדים ו-25 נשים, ב-22 בתי מעצר. לפחות 1,600 מהם התלוננו על בעיות בריאותיות. כמו כן, בהודעה נכתב כי "כוחות הכיבוש לא עושים הבחנה על בסיס גיל או מגדר".

"אסיר מחברון עונה למוות בישראל"

בחודש ספטמבר האחרון, טען שר האסירים הפלסטיני לשעבר עיסא קראקע כי "העציר הפלסטיני, ראאד אל-ג'עברי בן ה-35, מת אחרי שעונה בכלא הישראלי". ישראל טענה כי העציר החברוני, שנעצר במהלך מבצע "שובו אחים" בגדה המערבית, התאבד בתאו – אולם לדברי הבכיר הפלסטיני, נתיחת הגופה מלמדת שהמוות נגרם מדימום פנימי ומזעזוע מוח, שמקורם באלימות שהופעלה נגדו.

קראקע ציין שלא נמצאו חבלות סביב צווארו ועורפו של אל-ג'עברי, דבר שלכאורה היה יכול לאשש את טענת ישראל שהוא התאבד בתלייה בתא בכלא אשל שבבאר שבע. במקום זאת, טען, כי הדימום וזעזוע המוח נגרמו כנראה ממהלומות שהוא ספג בראשו. הוא הוסיף כי פניו ושפתיו של העציר היו חבולות אף הן. עם זאת, לטענות הפלסטיניות אין כל אישור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully