וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "אסיר מחברון עונה למוות בישראל"

שר האסירים הפלסטיני לשעבר אמר כי ראאד אל-ג'עברי בן ה-35, שמת בכלא אשל השבוע, לא התאבד אלא ספג מכות קטלניות. "הנתיחה מראה שהוא סבל מדימום פנימי ומזעזוע מוח"

אסירים פלסטינים  מובלים למעצר. GettyImages
לפי שב"ס, חברו של העציר מצא אותו תלוי בתא. עצירים פלסטינים/GettyImages

"העציר הפלסטיני, ראאד אל-ג'עברי בן ה-35, מת אחרי שעונה בכלא הישראלי", כך אמר אמש (חמישי) שר האסירים הפלסטיני לשעבר עיסא קראקע. ישראל טענה כי העציר החברוני, שנעצר במהלך מבצע "שובו אחים" בגדה המערבית, התאבד בתאו – אולם לדבר הבכיר הפלסטיני, נתיחת הגופה מלמדת שהמוות נגרם מדימום פנימי ומזעזוע מוח, שמקורם באלימות שהופעלה נגדו.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
ריבלין: "חובה לעצור את דאעש, לפני שיהיה מאוחר"
הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד
פשיעת העתיד כאן: רחפנים, גניבת זהות והדפסת נשק

קראקע ציין שלא נמצאו חבלות סביב צווארו ועורפו של אל-ג'עברי, דבר שלכאורה היה יכול לאשש את טענת ישראל שהוא התאבד בתלייה בתא בכלא אשל שבבאר שבע. במקום זאת, טען, כי הדימום וזעזוע המוח נגרמו כנראה ממהלומות שהוא ספג בראשו. הוא הוסיף כי פניו ושפתיו של העציר היו חבולות אף הן.

ד"ר סאבר אל-עלול, רופא פלסטיני שהשתתף בנתיחה שבוצעה אתמול במכון לרפואה משפטית באבו כביר, כך לפי סוכנות הידיעות "מען", לא יכול היה לספק פרטים על תוצאותיה. בתום ההליך בצד הישראלי בוצעה נתיחה גם על ידי מומחים פלסטינים במכון לרפואה משפטית באבו דיס.

לטענות הפלסטיניות אין כל אישור בישראל, ולא מן הנמנע שמדובר במידע שמופץ ממניעים פוליטיים. אחרי מציאת גופתו של אל-ג'עברי ביום שלישי, ניסו בבית הסוהר אשל להחיותו, אולם בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע מותו. בעקבות המוות, החלה מחאה ספונטנית של האסירים האחרים - אך זו לא התפתחה ליותר מהקמת רעש. יחד עם זאת, בשב"ס החליטו באותו יום להגביר את רמת הכוננות בכל מתקני הכליאה בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים, וזאת מתוך חשש כי האירוע עלול להלהיט את הרוחות בקרבם ואולי אף לעורר תגובות פרובוקטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully