וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד

12.9.2014 / 12:23

3 ימים לפני שנעצר בהולנד הצליח "האבא של הברסלבים", החשוד בעבירות מין, לחמוק ממשטרת דרום אפריקה במרדף מהסרטים. בתרגילים משונים הצליח הרב להימנע ממעצר בכל רחבי הגלובוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצליח לחמוק שוב ושוב מכוחות אכיפת החוק, עד אתמול. הרב ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש נעצר באמסטרדם הרב אליעזר ברלנד, מהמבוקשים ביותר במשטרה, בעקבות צו ההסגרה הבינלאומי שהוצא נגדו בגין חדשות לעבירות מין. אלא שכעת מתברר שכבר שלושה ימים קודם לכן הייתה קרובה המשטרה לשים יד על הרב – הרחק בדרום אפריקה. בליל שני נסע הרב עם כמה ממקורביו ביוהנסבורג. המשטרה המקומית קיבלה מידע מודיעיני על מיקומו ועקבה אחריו, אך משזיהו מקורבי הרב את השוטרים, נפתח מרדף ברחובות העיר הסואנים, והוא הסתיים בהרס רב.

זהו ממש לא המקרה היחיד שבו הצליח ברלנד, החשוד שתקף והטריד מינית נשים בישראל, לחמוק מרשויות אכיפת החוק. מאז החלה המשטרה בישראל במרדף אחריו הוא הספיק לעבור בפלורידה שבארצות הברית, בשווייץ, במרוקו, בזימבבואה, בדרום אפריקה - והספיק לדלג בחזרה לאירופה טרם מעצרו. רבים מחסידי ברסלב רואים ברב ברלנד דמות אב, והיו מוכנים להסתכן כדי לסייע לו לחמוק מהרשויות.

המרדף אחר הרב - עוד בנושא
הרב ברלנד החשוד בעבירות מין נעצר בהולנד
הרב ברלנד, החשוד בעבירות מין, גורש מזימבבואה
כך הוברח הרב ברלנד ממעצר בדרום אפריקה
בית חלומות בזימבבואה: חייו החדשים של הרב הנמלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתיב הבריחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התרגיל ביוהנסבורג היה מהמרשימים ששלף ברלנד. עת עקבו השוטרים אחר ברלנד ופמלייתו, מקורבי הרב זיהו אותם, עשו תרגיל הסחה שבו עצרו את המכונית, העבירו את הרב למכונית BMW והחלו במנוסה. בניסיון לעצור את מכוניתו של ברלנד, הקימה המשטרה המקומית מחסום באזור, אך מכוניתו דהרה במהירות, עלתה על מדרכות ובעת נסיעה הרסה עצים ועציצים בצדי הכביש. במשטרה נמנעו מירי במחשבה שיצליחו לתפוס את הרב בשלב מאוחר יותר, אלא שכידוע, הם לא הצליחו – והרב הצליח לחמוק שוב מהשלטונות ולעזוב את דרום אפריקה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבר בכל העולם לפני שנלכד בהולנד. ברלנד במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שבה הרב ברלנד מצליח לחמוק מהמשטרה המקומית ביוהנסבורג. לפני חודש, בעת שהשתתף בחתונה של אחד מחסידיו, הגיעו שוטרים מקומיים לאולם האירועים במטרה לעצור אותו. חסידי הרב הסירו ממנו את הטלית שהוא נוהג ללבוש בכל שעות היממה והכניסו אותו לחדר צדדי. במקום זאת, הם הלבישו את הטלית על אדם שדומה לרב ברלנד, וכך עצרה המשטרה אדם אחר.

באפריל האחרון גורש ברלנד מזימבבואה בגין הפרת חוקי ההגירה במדינה. הרב הוחזק כמה ימים בידי המשטרה המקומית ונשפט למאסר של שלושה חודשים. מקורביו העדיפו לשלם קנס בסך 200 דולר ולעזוב באופן מידי את המדינה שבה שהה כארבעה חודשים. קודם לכן, ובמשך שבעה חודשים, שהה ברלנד במרוקו. הוא עזב בעקבות דרישתו האישית של מלך מרוקו, מוחמד השיר. לפני מרוקו, הספיק הרב גם לעבור בשוויץ, וקודם לכן במיאמי שבפלורידה. בשנה וחצי מאז ברח מישראל ועד שנעצר ייתכן שעבר גם במקומות נוספים במסגרת הניסיון שלו לחמוק מהמשטרה.

הבוקר יובא להארכת מעצרו

הבוקר יובא הרב ברלנד בפני שופט בבית משפט בהולנד. מקורבי הרב הדגישו כי עורכי הדין המקומיים שנשכרו עבורו מתכוונים להילחם בהליך ההסגרה נגדו. "ננסה למשוך זמן כדי להשיג לו תנאים טובים מול המשטרה", אמרו. "יהיה לנו כואב ומצער לראות את הרב מובל באזיקים לחקירה ועל כבודו נילחם עד טיפת הדם האחרונה".

הרב ברלנד נעצר אתמול באמסטרדם. הוא היה בדרכו לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, אך כשירד מהמטוס, חיכו לו שוטרים ועצרו אותו. בקהילת "שובו בנים", שבראשה הוא עומד, הגיבו למעצרו ברגשות מעורבים. יעקב יצחקי, מבני קהילתו של הרב, אמר כי הוא וחבריו מקווים לישועה. "בתקווה שנזכה להיות עם הרב באומן. הצדיק לא אתנו והוא עובר ייסורים קשים מאוד. זה קשה לנו מאוד ואנחנו מאמינים שהוא רק עובר תיקונים בדרך לאומן. יהיו נסים".

החשדות נגד הרב עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שבו הוא נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב ואת החסידה עירומים, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully