וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הוברח הרב ברלנד ממעצר בדרום אפריקה

11.8.2014 / 11:45

זה נראה כמו סצנה מסרט: שוטרים ביוהנסבורג הגיעו לחתונה בכדי לעצור את הרב ברלנד שחשוד בהטרדה מינית, אך החסידים הבריחו אותו בתרגיל שכלל 4 רכבים שונים, כפיל 1 וכמה טליתות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוגגים בחתונה שהתקיימה אמש (ראשון) באולם אירועים במרכז יוהנסבורג שבדרום אפריקה, לא האמינו שזה קורה להם: בשיאה של החתונה, הופיעו נציגי המשטרה המקומית באולם וניסו לעצור את הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, החשוד בהטרדה ובתקיפה מינית ומבוקש לחקירה בישראל. אלא שאז, חסידי הרב רקמו תרגיל הסחה מבריק והבריחו אותו החוצה.

הדרמה הזו התרחשה בחתונה של אחד מחסידי הרב שנישא עם בתו של איש הקהילה היהודית ביוהנסבורג. בשיאה של החופה, נכנסו נציגי המשטרה למתחם האולם ואחד מהם, לבוש בלבוש אזרחי, תפס את ידו של הרב וניסה למשוך אותו החוצה. חסידי הרב שהבחינו בכך יצרו סביב הרב המולה ודחקו את השוטרים החוצה.

בתוך ההמולה שנוצרה, המשיכו השוטרים לחפש את הרב ובינתיים החסידים רקמו את תרגיל ההסחה. "הורידו מהרב את הטלית כדי שלא יזהו אותו והבריחו אותו לחדר צדדי", סיפר אחד החסידים בשיחה לוואלה! יהדות, "הלבישו את הטלית על אחד מחסידי הרב, אדם מבוגר עם זקן לבן שדומה לרב ודחפו אותו אל ידי השוטרים שתפסו אותו ועזבו את המקום במחשבה שעצרו את הרב".

על אף תרגיל ההסחה, חסידיו של ברלנד חששו כי מחוץ לאולם אורבים לו שוטרים שיעצרו אותו ברגע שייצא מהאולם. אך גם לכך היה פתרון יצירתי. "ארבעה חסידים לבשו טליתות, נכנסו לארבעה רכבים שונים ונסעו לארבעה כיוונים שונים בכדי לייצר בלבול, במקביל הלבישו את הרב בקפוצ'ון והבריחו אותו מהאזור למקום לא נודע". החסיד שהתחזה לרב, שוחרר לאחר מספר שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד בימים אחרים. בטקס ה"חלאקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסידי הרב ברלנד אמרו כי אין להם מידע מהי הסיבה בגינה ניסו לעצור את הרב אבל ציינו כי הוא לא חושש מהשלטונות. "הרב התחמק בעבר מהשלטונות באוקראינה וברוסיה וחדר למדינות האלה עשרות פעמים כדי להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב תוך כדי סיכון שייתפס. הוא לא פחד והמשיך הלאה וכך גם הפעם, הרב לא פוחד וממשיך הלאה".

הרב ברלנד שוהה ביוהנסבורג ומבוקש לחקירה בישראל בשל חשד לעבירות מין. הוא נמלט מישראל לפני כשנתיים ולאחר מסע במספר מדינות, התיישב בדרום אפריקה. כמה מתלמידיו הצטרפו אליו ומסביבו התפתחה קהילה. לפני כארבעה חודשים, נעצר הרב בזימבבואה, זאת לאחר שרשויות המדינה קיבלו מידע בנושא עבירות המין בהן חשוד הרב בישראל. לאחר זמן קצר, שוחרר הרב וגורש מהאזור למשך מספר חודשים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully