וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד, החשוד בעבירות מין, גורש מזימבבואה

10.4.2014 / 19:20

הרב אליעזר ברלנד, ששוהה עם חסידיו במדינה מאז 2013, אז נמלט ממרוקו, גורש על ידי הרשויות בגין הפרת חוקי ההגירה. בתגובה ראשונה לחשדות נגדו אמר היום: "אלו עלילות שפלות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד לאחר מעצרו בזימבבואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים" ממאה שערים שנמלט מישראל כיוון שנחשד בביצוע עבירות מין בנשים, גורש השבוע מזימבבואה שבאפריקה, בגין הפרת חוקי ההגירה במדינה. הרב הוחזק בשבוע האחרון בידי המשטרה ונשפט למאסר למשך שלושה חודשים. מקורביו העדיפו לשלם קנס בסך 200 דולר ולעזוב באופן מיידי את המדינה שבה הוא שוהה מאז שנמלט ממרוקו בחודש דצמבר 2013.

הרב ברלנד עוכב ביום שלישי שעבר על ידי המשטרה המקומית במדינה האפריקנית. מקורביו השוהים בישראל טענו כי סיבת המעצר נבעה, בין היתר, מפרסום החשדות נגדו בישראל. אפשרות נוספת היא טקס שחיטה של כבש שערכו חסידיו בניגוד לחוק בזימבבואה. בחקירתו הודה הרב שהיה מהגר בלתי-חוקי, בשל העובדה כי אשרת התייר שברשותו פגה ב-24 במרץ. הוא הובא בפני שופט שגזר עליו שלושה חודשי מאסר בגין הפרת חוקי ההגירה. השופט הציע חלופת מעצר לפיה הרב ישלם קנס בסך 200 דולרים ויגורש מידיית מהאזור, אפשרות שאומצה על ידי הרב וחסידיו.

עוד בוואלה! חדשות:
עתירתו של קצב לחופשה נדחתה - יבלה את החג בכלא
בית המשפט: הילדה אדל ביטון תישאר בבית החולים
מתה בפתאומיות חודש לפני החתונה: "הכול התרסק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב בימים יפים יותר בעת ששהה במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום (חמישי), לראשונה מאז נמלט מישראל, התייחס הרב ברלנד לחשדות נגדו. "אין לי שום תיק במשטרה בישראל, אלו עלילות שפלות", טעו הרב בראיון שהעניק לקו החרדי "הסקופים". "משלמים כסף לנשים, גברים, למשטרות ולראשי ממשלה כדי לחסל את הרב ברלנד ואת תנועת התשובה שלו". על מעצרו האחרון בזימבבואה אמר: "אנשים שילמו כסף בסכום של 100 אלף דולר ואמרו שאני שוהה בלתי חוקי. לדבריו, אין החלטה לגרש אותו לאלתר מזימבבואה והוא מתכוון לחזור אליה בעוד שבוע. "השופטת רימתה. החליטו להילחם ברב מלחמת ג'יהאד".

גורם המקורב לרב טען כי "הייתה לנו את האפשרות לבחור להעזיב את כל החסידים מהאזור ולהשאיר את הרב לבדו, אך בחרנו באפשרות של עזיבה כי לרב חשוב שהחסידים יישארו על ידו". אתמול עזבו עשרות מחסידיו של ברלנד את זימבבואה ונסעו ליוהנסבורג שבדרום אפריקה - מרחק נסיעה של 13 שעות. גורם בכיר בחסידות אמר לוואלה! חדשות כי על אף שלדרום אפריקה יש הסכם הסגרה עם ישראל, "הרב ישהה שם במהלך היומיים הקרובים וסמוך למועד כניסת החג יחליט לאן לנדוד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הרב היה ערום ליד אחת מחסידותיו"

החשדות נגד הרב בנוגע לעבירות בעלי אופי מיני עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שם נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. נהגה ללכת בלילות 'להתחזק'. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully