וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרישת המלך: הרב החשוד בהטרדה גורש ממרוקו

8.11.2013 / 3:23

הרב ברלנד, שברח למרוקו בשל חשדות נגדו כי הטריד מינית עשרות נערות, מחפש כעת מדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל שתסכים לקלוט אותו. יהודי מרוקו טוענים - גרם נזק תדמיתי

הרב אליעזר ברלנד, המבוקש לחקירה בישראל בחשד להטרדה מינית עזב אמש (חמישי) את מרוקו, המדינה אליה נמלט לפני שבעה חודשים. על פי מקורביו של ברלנד, ?הרב יצא מגבולות המדינה וטס לקהיר שבמצרים משם ימשיך ליעד נוסף בו מתכנן הרב לשהות בתקופה הקרובה?.

ההחלטה של הרב לעזוב את המדינה הערבית הגיעה לאור דרישתו של מוחמד השישי, מלך מרוקו, שהודיע לאחרונה לרב בן ה-76 כי הוא וגורמים בכירים נוספים בשלטון המקומי מעוניינים שיעזוב סופית את המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד במקום מושבו במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה של שלטונות מרוקו נבעה משתי סיבות עיקריות: ראשית, השתלטות של חסידי הרב על מבנים של הקהילה היהודית, דבר שעורר זעם בקרב גורמים בקהילה היהודית. שנית, נזק תדמיתי ליהודים באזור לאור מהומות שפרצו, להן היו אחראים חסידי הרב ששהו עמו במרקש.

יחד עם ברלנד יצאו ממרוקו שלושה ממקורביו, ביניהם גם העבריין הירושלמי, גבי בן הרוש, ששהה במרוקו בשנים האחרונות ונחשב לאיש המקורב לרב בחודשים האחרונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלך מרוקו החליט לסלקו מהמדינה. ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם נחיתת הרב בקהיר, בסביבתו מתלבטים בין מספר יעדים סופיים אליהן ייסע. ?היעדים שעלו על הפרק הן מדינות שאין להן הסכם הסגרה עם ישראל?, הסביר אחד ממקורבי הרב, ?נבחנת האפשרות שיגיע למדינה באזור דרום אפריקה (ייתכן זימבבואה – י.א) ואנחנו לא שוללים גם את האפשרות שהוא יחזור למרוקו לאחר שהלחצים שהופעלו ביומיים האחרונים על השלטון יצליחו?.

"הרב והחסידה עירומים, 'עוסקים בחסידות'"

החשדות נגד ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שם הוא נוהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד, טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

עוד בנושא:
חשד: בנו ונכדו של הרב ברלנד הלבינו מיליונים
הרב החשוד בהטרדה מבקר "קברי צדיקים" במרוקו
צפו: הרב הבכיר החשוד בעבירות מין שברח - במרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully