וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרב הבכיר החשוד בעבירות מין שברח - במרוקו

8.4.2013 / 19:00

הרב אליעזר ברלנד, מבכירי קהילת ברסלב, מבוקש לחקירה בישראל בגין עבירות מין נגד חסידותיו הצעירות. הוא נמלט מהארץ למיאמי, לשוויץ וכעת למרוקו, שם התקבצו חסידיו

עריכה: מיכאל ברגמן

הרב הבכיר החשוד בעבירות מין ממשיך במסעותיו בעולם: אליעזר ברלנד, מייסד וראש ישיבת "שובו בנים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, החשוד בעבירות מין שביצע בנערות ונשים ונדרש לחקירה בישראל, טרם שב לארץ והתייצב בתחנת המשטרה. בסרטון שצילמו אנשי הקהילה היהודית במרקש, מרוקו, הוא נראה ביום רביעי האחרון מברך על היין לרגל חג הפסח, לאחר שאמר דבר תורה בנושא יציאת מצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד במרוקו בימי הפסח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר התעוררות החשדות נגדו, שבהם גם חשד למעורבות באירוע ירי בין חסידיו, עזב ברלנד את הארץ. מאז הספיק לבקר במיאמי שבארצות הברית ובשוויץ, ולאחר מכן המשיך לתחנתו הנוכחית – מרוקו. מועד חזרתו לישראל לא ידוע, למרות שהוא מודה בכך שהוא דרוש לחקירה. מאז הגיע למרוקו, החלו להיאסף במדינה חסידים של הרב שהגיעו מישראל. על פי ההערכות, הוא צפוי להישאר במדינה עד לל"ג בעומר, לכל הפחות.

לדברי מנהל הקהילה היהודית במרוקו, ג'קי קדוש, הרב הופיע בפתאומיות בבית הכנסת בית אל במרקש. "הרב הגיע בחול המועד פסח לבית הכנסת שלנו, הוא התפלל אצלנו כמה ימים ודאגנו לו למקום ללון ליד בית הכנסת", סיפר קדוש. "ביום חמישי האחרון ראינו אותו בפעם אחרונה והוא נסע לעיר אחרת לטיפולים. הוא אמור לחזור לפה בחזרה מחר או מחרתיים כבר".

לדברי קדוש, בעקבות הרב הגיעו עשרות חסידים. "הוא הגיע עם עוד שלושה-ארבעה חסידים ואחרי זה הגיעו 40 חסידים נוספים. על פי התכניות כפי שהבנתי, הוא אמור לעבור פה את ל"ג בעומר ואולי אחרי זה הוא חוזר". קדוש ציין עוד כי נושא החשדות הפלילים לא עלה בשיחות עם הרב, אך דווקא כן בשיחות עם החסידים. "אנחנו פה, אנשי הקהילה היהודית, לא נכנסים לעניינים כאלה", אמר. "אנחנו מקבלים כל רב שבא שדומה לאדם קדוש. הוא ממש נראה כמו צדיק וככה הרגשנו פה בקהילה לגביו. אנשי הקהילה הגיעו להשתתף בתפילות וקיבלו ברכות ממנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד עם חסידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי קדוש, הרב הורה לתלמידים לעסוק רק בלימוד. "כשהודענו לרב שחסידים הגיעו, הוא ביקש שנאמר להם שייכנסו לבית הכנסת ויעסקו אך ורק בלימוד. אם אין בכוונתם ללמוד, הרב הבהיר שאין להם מה לחפש במרוקו". על פי מקורות בקהילה, הוא ביקש מחסידיו שיקראו תהילים להצלחתו בנקיון החשדות המיוחסים לו.

"חיבק את הבת שלי ודחף לה יד לחזה"

ברלנד נחשב למנהיג של קהילה גדולה בחסידות ברסלב. הרב בן ה-75, נשוי ואב לשישה, נולד למשפחה ליטאית חרדית. הוא למד בישיבה ברכסים ולאחר מכן בכולל של ישיבת פוניבז' בבני ברק. דרך הישיבה, הוא התקרב בגיל 24 לחסידות ברסלב.

הפרשה החלה כשאחד החסידים הציץ בחלון ביתו של הרב, שם נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, ולספר על כך לחסידים. אב לשתי נערות מהקהילה סיפר לאחר חשיפת החקירה כי אחד החסידים "ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות". החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה, שהעבירה את תיק החקירה ליאחב"ל.

בראיון לגלי צה"ל סיפר האב, שטוען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully