וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא של הברסלבים": הרב אליעזר ברלנד - פרופיל

12.3.2013 / 0:15

ראש ישיבת "שובו בנים" בירושלים פועל זה ארבעה עשורים להחזרה בתשובה בקרב "האתאיסטים הגדולים ביותר". חסידיו מספרים על אדם בעל כריזמה מיוחדת: "נישאר נאמנים לו בכל מצב"

הרב אליעזר ברלנד, מייסד ראש ישיבת "שובו בנים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, נחשב למנהיג של קהילה גדולה בחסידות ברסלב. הרב בן ה-75, נשוי ואב לשישה, נולד למשפחה ליטאית חרדית. הוא למד בישיבה ברכסים ולאחר מכן למד בכולל של ישיבת פוניבז' בבני ברק. דרך הישיבה, הוא התקרב בגיל 24 לחסידות ברסלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קהילתו בירושלים כוללת כ-700 משפחות. הרב אליעזר ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהשתלם בלימודי החסידות, החל הרב ברלנד לעסוק בהחזרה בתשובה ובבניית מוסדות חינוך של החסידות. לפני כ-40 שנה הוא הקים את הישיבה הראשונה בבני ברק ולאחר מכן פתח את ישיבת "שובו בנים" בבירה. חסידיו מספרים כי הרב נסע לקיבוצים ופעל להחזרה בתשובה בקרב "האתאיסטים הגדולים ביותר", כמו גם בקרב קהילות במצב סוציו-אקונומי נמוך באזורי פשיעה.

קהילתו של הרב ברלנד, רק בירושלים, כוללת כ-700 משפחות, מתוכן 40% משפחות של חרדים מבטן ומלידה, שהתקרבו דרכו לחסידות ברסלב. הקהילה שלו כוללת ספרדים ואשכנזים כאחד, ללא הבדל. חסידיו ותלמידיו של הרב מתארים אדם עם נוכחות בולטת במיוחד. "יש לו כריזמה פשוט מיוחדת ואנשים אוהבים אותו ורואים בו אב", סיפר אחד החסידים. "הוא נותן יחס לכל אחד, מגדול ועד קטן, ואין אצלו היררכיה. כל אחד יכול להיכנס אליו ולדבר איתו בפתיחות מאוד גדולה על הכל. גם הנתינה שלו היא אינסופית, הוא נותן מדי חודש עשרות אלפי דולרים למשפחות נזקקות וליתומים. הוא לא מחזיק בנכסים ואין לו אפילו חשבון בנק. את כל מה שהוא מקבל הוא מחלק לנזקקים".

"גם אם נשמע דברים רעים, לא ננטוש אותו"

חסיד אחר סיפר כי "נושא הקדושה מאוד חשוב בברסלב ואצל הרב זה מאוד מודגש. אם זה שמירת העיניים, טבילות במקווה ודברים נוספים". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר - וזה מה שמושך רבים אליו, היא העובדה שהוא לא מכונס בחדרו, אלא כל אחד יכול לראות שאת כל מה שהוא דורש בשיעורים שלו הוא מבצע בעצמו, אם זה שעות הלימוד הרבות ומיעוט בשעות השינה ובכל דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גדולתו של הרב נודעת גם בקרב ציבור המתנחלים, ובעיקר בקרב נוער הגבעות. רבים מהם באים לשיעורים שלו ונוסעים איתו לקברי צדיקים ולאומן מידי ראש השנה. חסידיו מוכרים כאלה שנכנסים לקבר יוסף גם ללא אישור וליווי צבאי כמקובל. הם מעריצים אותו ואומרים שבגלל "ההתנהלות האבהית" שלו כלפיהם, הם בכל מקרה יישארו נאמנים לו. "מדובר באדם קדוש ואתה רואה את זה בבירור", אמר אחד החסידים. "הוא כמו אבא עבורנו ובכל זמן, בכל מצב ובכל תנאי נישאר נאמנים לו. גם אם נשמע דברים כביכול רעים זה לא יתקבל ולא ננטוש אותו".

רוב שנותיו התגורר הרב בירושלים ובתקופה האחרונה התגורר זמנית בביתר עילית. לפני מספר שבועות, הוא נסע לנוח בארה"ב. חסידיו מציינים כי זו הנסיעה השביעית שלו והוא אמור לחזור בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully