וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף מזרחי לרב ברסלב: "מנע הסתננות לקבר יוסף"

יהשוע בריינר

31.7.2011 / 20:58

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, נועד עם ראש קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, ואמר לו כי ההסתננות לקבר יוסף מסכנת מתפללים וחיילים כאחד. הרב ביקש להגביר תדירות הביקורים במתחם

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, הגיע הערב (ראשון) לביתו של ראש קהילת ברסלב "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, וביקש ממנו להודיע לחסידיו כי הכניסה למתחם קבר יוסף בשכם ללא אישור הינה מסוכנת ואסורה. הפגישה עם הרב ברלנד מתקיימת על רקע מותו של חסיד הרב בן יוסף לבנת, שנהרג מירי שוטרים פלסטינים בשכם שפתחו באש אל עבר קבוצת חסידים שנכנסו ללא אישור למתחם. חסידי הרב מהווים רוב בקרב המתפללים המבקרים בקברי צדיקים ביישובים פלסטינים בגדה ללא אישור.

עוד בנושא
למה מבקרים בקבר יוסף? על קהילת "שובו בנים"
ההרוג בתקרית הירי בקבר יוסף: אחיינה של השרה לבנת

הערב נועדו השניים יחד עם רב פיקוד מרכז בביתו של ברלנד בשכונת מאה שערים בירושלים. מזרחי אמר לברלנד כי הכניסות לקבר יוסף ללא תיאום מסכנות הן את המתפללים והן את החיילים. ברלנד השיב כי הוא מוכן לומר לחסידיו כי הכניסה מסוכנת, אולם על האלוף לפעול להגדלה משמעותית של מספר הכניסות המתואמות למתחם, אולי אף בתדירות של פעמיים בשבוע. בהמשך, סיפרו מקורבים לחצר הרב, פתח ברלנד את ספרי ההלכה והגמרא והסביר לאלוף על חשיבות קבר יוסף.

זוהי הפגישה הראשונה של ברלנד עם קצין כה בכיר מאז החלו ההסתננויות הלא חוקיות לשכם על ידי חסידי הרב. לפני כשבועיים נועד מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, עם ראש הפלג הליטאי הרב שלום אלישיב ושוחח גם איתו על הכניסות הלא חוקיות לקבר יוסף.

מנהיג בלתי מעורער

ישיבת "שובו בנים" הוקמה בסוף שנות ה-70 על ידי הרב אליעזר ברלנד. בתחילה הוקם מרכזה של החסידות בעיר בני ברק, ובתחילת שנות ה-80 נדד לירושלים. כיום לחסידות שני מרכזים בעיר. הישן, המכונה גם "עתיקא", נמצא ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, והחדש יותר בשכונת מוסררה בעיר. מנהיגה הרוחני של הקהילה כיום נותר מייסדה, הרב ברלנד, שחונך על ברכי הציונות הדתית והתקרב בצעירותו לחסידות ברסלב. עם הזמן הפך למנהיג כריזמטי בזכות עצמו, המושך אליו מאות מאמינים.

הוא היה מהראשונים שייסדו בברסלב את תנועת החזרה בתשובה ורובם המוחלט של הנמנים על קהילתו הם בעלי תשובה בעצמם. בשונה מקהילות חרדיות רבות, בהן הרב משמש כפוסק הלכה או כמנהיג בעל עוצמה מוגבלת, בקהילת "שובו בנים" נחשב הרב ברלנד כמנהיג-על, בלתי מעורער, אשר יש לציית לדבריו באופן מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully