וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד מרכז יאפשר למתפללים להיכנס לקבר יוסף

לאחר שכניסת מתפללים לקבר יוסף נאסרה כליל בעקבות האירוע בו נהרג בן יוסף לבנת, גיבש אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי תכנית במסגרתה ייכנסו מתפללים באופן מסודר ותחת אבטחה משטרתית לקבר

בצל הביקורת הקיצונית של הציבור הדתי ביהודה ושומרון נגד החלטת קצינים בפיקוד מרכז לאסור את הכניסה למתחם קבר יוסף החליט אלוף פיקוד מרכז , אבי מזרחי, להוציא אל הפועל תכנית שתתיר כניסה של שיירות אוטובוסים לתפילה במתחם תחת תיאום צבאי ואבטחה של משטרת ישראל.

על פי התוכנית שמגבש מזרחי יפתח ערוץ ביקורים חדש שיכלול שיירות של עשרות אוטובוסים ועליהם אזרחים ישראלים שנרשמו על ידי עמותות המוכרות למשרד התיירות ולצה"ל, זאת כדי למנוע ספסרות סביב הכניסה. בשלב השני, יכנסו השיירות למתחם קבר יוסף תחת אבטחה צמודה של משטרת ישראל בצורה שתמנע חיכוך של חיילים עם אזרחים. גם חיילי צה"ל יקחו חלק באבטחת השיירה.

עוד בנושא קבר יוסף:
תא"ל ניצן אלון נפגש עם הרב יוסף שלום אלישיב
חשש בצה"ל: מתנחלים ינסו להסתנן לקבר יוסף
ההרוג בתקרית הירי בשומרון: אחיינה של השרה לבנת

התוכנית שמוביל אלוף הפיקוד תאפשר כניסה של יותר אזרחים, תוך כדי הקפדה על סדר ובקרה. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי "בכניסות מצומצמות של אישים בכירים ואח"מים תתאפשר אבטחת המתחם, בתיאום עם שוטרים פלסטינים, כפי שנעשה עד כה". הגורם הביטחוני הדגיש כי "התוכנית נועדה ליצור סדר בבלגן. אין לאף אחד כוונה להתיר מערב פרוע סביב הכניסות למתחם קבר יוסף או לבית הכנסת ביריחו. זה ייאלץ את כולם להתיישר לפי קו אחד".

בחודש אפריל האחרון נכנסו מתפללים לשטחי הרשות הפלסטינית ללא תיאום עם גורמי צבא כדי להתפלל בקבר יוסף. במהלך הנסיעה נפתחה לעברם אש על ידי שוטר פלסטיני וכתוצאה מכך נהרג בן יוסף לבנת ועוד ארבעה נפצעו. בתחקיר האירוע עלו שאלות רבות סביב המהירות בה נפתחה האש לעבר האזרחים ומספר הכדורים שנורו לעבר פלג גוף עליון.

בעקבות האירוע, קצינים בצה"ל מתחו ביקורת חריפה על ציבור המתפללים הנוהגים להיכנס למתחם ללא אישור הצבא, תוך סיכון חייהם. בפיקוד מרכז החליטו לאכוף באופן אגרסיבי את הכניסה לקבר יוסף ללא אישור ותיאום עם צה"ל. עקב כך נמתחה ביקורת חריפה נגד מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון.

קצינים בפיקוד מרכז הדפו את הביקורת וטענו כי אזרחים ישראלים שנכנסים ללא תיאום ואישור מסכנים את חייהם ואת חיי החיילים שנדרשים להיחלץ לעזרתם. כמו כן, נוער הגבעות שמגיע למתחם הקבר, שלא בתיאום, ומרסס כתובות גרפיטי במתחם הקבר, פוגע בהבנה הביטחונית בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים וצה"ל שמבוססת על הסכמי הביניים בין ישראל לרשות הפלסטינית. בשבוע שעבר, באופן חריג, ביקר תא"ל אלון בביתו של הרב אלישיב וקיבל ממנו גיבוי להחלטה לאסור על כניסה לא מבוקרת וחסרת תיאום של מתפללים למתחם הקבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully