וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב החשוד בהטרדה מבקר "קברי צדיקים" במרוקו

18.4.2013 / 0:29

הרב אליעזר ברלנד החשוד בעבירות מין הורה לחסידיו לשוב לישראל בעקבות הפרסום בתקשורת כי הוא שוהה עמם במרוקו. חבר הקהילה היהודית במרקש: "מקווה שיחגוג עמנו ל"ג בעומר"

עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בתיעוד מהשבוע שעבר של הרב אליעזר ברלנד במרוקו)

הרב אליעזר ברלנד, מבכירי חסידות ברסלב הדרוש לחקירה בחשד לעבירות מין ומעורבות בתקרית ירי, ממשיך את מסעותיו במרוקו. חברי הקהילה היהודית במרוקו אמרו היום (רביעי) כי הרב, מייסד וראש ישיבת "שובו בנים" ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, התרחק ממרכז העיר מרקש בעוד חסידיו שהיו עמו חזרו ברובם לישראל. לפי שעה לא ברור מתי הוא ישוב גם כן. הרב ברלנד דרוש זה זמן לחקירה בחשד שביצע עבירות מין בנערות ונשים. למרות זאת, הוא החליט לטוס לארצות הברית, משם המשיך לשוויץ ולבסוף למרוקו – שם הוא שוהה בשבועות האחרונים. חסידיו, שהתאספו סביבו במרקש, קיוו לחגוג עמו את אירועי ל"ג בעומר, אך בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת אודות הפרשה, הוא הורה להם לשוב לישראל. ז'קי קדוש, מנהל הקהילה היהודית במרקש, סיפר כי "הרב ממשיך במסעותיו במרוקו בין קברי צדיקים". לדבריו, הוא אף ביקר בשבוע שעבר בקזבלנקה ושב לפאתי מרקש כדי להתבודד, כפי שנוהגים מאמינים רבים בזרם החסידות. "אני מאמין שהוא יחזור לפה בימים הקרובים ואני מקווה שהוא יחגוג עמנו את ל"ג בעומר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב חוגג את פסח לצד מאמיניו במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסידיו של הרב ברלנד סיפרו לקדוש כי פרקליטו של הרב מנסה להגיע להבנות עם הרשויות בישראל כדי לאפשר את חזרתו ארצה. "העדיפות הראשונה שלו היא לחזור לישראל ולתלמידיו, אבל יכול להיות שהוא יישאר פה עד שהכול יסתדר בישראל", הוסיף קדוש. בחודש מרץ התראיינה צעירה בת 22 בתוכנית "עושים צהריים" בגלי צה"ל, וגוללה את התקיפה המינית שחוותה לטענתה על ידי הרב ברלנד, כשהייתה בת 16. "יצאתי בתחושה לא טובה, בדיוק ההיפך ממה שהייתי אמורה לצאת. תחושה של חוסר אונים, הדחקה, עשיתי משהו לא בסדר", סיפרה הצעירה. "הגעתי אליו לקבל סוג של ברכה רוחנית קדושה. הייתי בטוחה שזה משהו טוב. הוא גדול בתורה, עילוי, סוג של מלאך, צדיק... להיפגש איתו היה נשגב וגדול. רציתי בברכה וההורים חשבו שאני צריכה את זה, כדי לעלות רוחנית כי הייתי בסוג של 'הידרדרות'. הפגישות נמשכו 20 דקות, חצי שעה. עד שחיכינו, נכנסתי ויצאתי", סיפרה הצעירה שחזרה מאז המעשים בשאלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד עם חסידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אחד מחסידי ברסלב, שלמד בישיבתו של הרב בעבר, היחס הכללי הנהוג כלפי אנשי הקהילה בכלל, וכלפי נשים בפרט, נגוע בהפחדה ובאיומים מוחשיים. "יש שם שלטון של טרור ופחד. מדובר בעבדות והשתעבדות מוחלטת לאדם אחד". לשם המחשה, אותו חסיד מספר כי כחלק ממאבק פנים-חרדי, דרש הרב ברלנד לקרוא עבורו תהילים מספר פעמים ביום ואיים כי אישה שלא תשתתף - תסולק מהקהילה. "יש לקחת רשימה של כל הנשים ולארגן כל שעתיים שיגידו תהילים ליד הבית של הרב והרבנית. ומי שלא תבוא יוקיעו אותה", נכתב במנשר שהופץ בין החסידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully