וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב החשוד בהטרדה מינית דורש "לשנוא נשים"

9.4.2013 / 20:30

הרב ברלנד הדרוש לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות מין, התריע בתפילות שחיבר עבור חסידיו על ה"סכנות" שבמגע עם נשים. "כל פעם שאראה אישה ארצה פשוט להקיא", כתב

עריכה: מיכאל ברגמן

אף שהוא עצמו דרוש לחקירה בגין ביצוע עבירות מין נגד חסידותיו – מעיון בתפילות שחיבר הרב אליעזר ברלנד, מתגלה פרצופו האמתי של איש הדת. לשיטתו של הרב, שנמלט למרוקו על מנת להימנע מהסגרה, לא רק שיש להימנע ממפגש עם נשים, אלא גם צריך לשנוא כל אישה בעולם, שכן הן ה"שטן".

"ריבונו של עולם זכני לשנוא כל אישה שבעולם שנאת מוות. ואדע שכל אישה היא לילית והשטן בכבודו ובעצמו", כתב הרב באחת התפילות, שחולקה בין התלמידים בצירוף המלצה לשאתה שלוש פעמים ביום. "עזור נא לי בכל הכוחות לא להתפתות יותר להסתכל על נשים, ואהיה רחוק מהן כמטווחי קשת ובכל פעם שאראה אישה ארצה פשוט להקיא". הרב, שנגדו תלויים גם חשדות בגין מעורבות באירועי אלימות וירי, ממשיך ומקצין בתיאוריו: "שאזכה לא להשתוקק לשום אישה בעולם כלל ואשנא דבר זה יותר מכל שנאה שבעולם".

עוד נכתב בתפילה כי עמידה בפני ה"תאווה" שמציגות נשים תאפשר למאמינים "להפוך את כל המדורות הבוערות בי לאש קודש". בתפילה אחרת מתייחס ברלנד גם לבנות צעירות, ומבהיר כי האיסור והסלידה תקפים גם לגביהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב חוגג את פסח לצד מאמיניו במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אחד מחסידי ברסלב, שלמד בישיבתו של הרב בעבר, היחס הכללי הנהוג כלפי אנשי הקהילה בכלל, וכלפי נשים בפרט, נגוע בהפחדה ובאיומים מוחשיים. "יש שם שלטון של טרור ופחד. מדובר בעבדות והשתעבדות מוחלטת לאדם אחד". לשם המחשה, אותו חסיד מספר כי כחלק ממאבק פנים-חרדי, דרש הרב ברלנד לקרוא עבורו תהילים מספר פעמים ביום ואיים כי אישה שלא תשתתף - תסולק מהקהילה. "יש לקחת רשימה של כל הנשים ולארגן כל שעתיים שיגידו תהילים ליד הבית של הרב והרבנית. ומי שלא תבוא יוקיעו אותה", נכתב במנשר שהופץ בין החסידים.

חרף הדברים הללו, ולמרות החשדות הכבדים - הרב ברלנד שוהה עדיין במרוקו לצד חסידיו, והם כבר נערכים לחגוג את ל"ג בעומר. לא ברור עדיין אם בכוונת החסידים, שלכאורה לא נרתעים מהמעשים המיוחסים לרב, לקבוע את משכנם במקום. כמו כן, לא ידוע האם ברלנד עצמו מתכוון לחזור ארצה או לא.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully