וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטר אנס אישה "שבאה לקבל סיוע מהמשטרה"

שלומי גבאי

17.6.2015 / 0:15

השוטר, כבן 40, השיג לפי החשד טלפון של אישה שהגיעה לתחנת חדרה, והתחיל לחזר אחריה. על אף שדחתה אותו, הוא בא לביתה, שם לכאורה אנס אותה. החשוד, נשוי ואב לילדים, במעצר בית. חבריו: "הוא אדיב ומנומס, אפילו חנון"

תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
משטרת חדרה/שלומי גבאי

שוטר ותיק ומוערך בשנות ה-40 לחייו, המשרת באגף המבצעים בתחנת חדרה, חשוד שאנס אישה תושבת העיר, אותה הכיר כשבועיים קודם לכן, כשהגיעה לתחנה. "הוא ניצל לכאורה את תמימותה של האישה, שבסך הכל ביקשה לקבל סיוע מהמשטרה, בכדי לבצע את זממו", אמר עו"ד אוהד מגורי, פרקליטה של המתלוננת בשנות ה-30 לחייה.

הסיפור החל בסוף החודש שעבר. האישה הגיעה לתחנה שבה עובד השוטר, המשרת כבר יותר מ-20 שנה, בעניין סכסוך שכנים שנחקר. על פי החשד, השוטר השיג את מספר הנייד שלה ויצר עמה קשר – גם מהטלפון הנייח של התחנה עצמה. אחרי כמה ימים הם נפגשו, ולטענת האישה, לאחר אותה הפגישה, היא הודיעה לו שהיא לא מעוניינת להמשיך בקשר ושהיא מבקשת שיפסיק להתקשר. השוטר, גבר נשוי עם ילדים, לא שעה לבקשתה – כך לטענתה, וחזר כמה פעמים על כך שהוא זקוק לפגוש אותה בדחיפות.

לפי גרסתה, ביום רביעי שעבר בשעות הערב הגיע השוטר למקום מגוריה ודרש ממנה לשוחח עמה. אחרי שנכנס לדירתה, על פי החשד, אנס אותה כמה פעמים בכוח תוך שהוא מתעלם מבקשותיה להפסיק. שלשום הגיעה האישה למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והגישה תלונה מפורטת נגד השוטר. למחרת זומן האיש לחקירה במח"ש, שבעקבותיה נעצר ונשלח לשלושה ימי מעצר בית. נוסף על כך, הוא הושעה מתפקידו במשטרה עד תום הבירור בעניינו.

אחרי שהתלונה כבר הוגשה, כך התברר, יצר השוטר קשר עם המתלוננת ובשיחה טלפונית שאל אותה: "האם סיפרת למישהו את מה שהיה? האם דיברת עם מישהו על הנושא?". המתלוננת סיימה את השיחה מבלי לומר שהתלוננה נגדו במח"ש.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
צה"ל הכריז על שטח צבאי בצפון רמת הגולן - וביטל כעבור שעתיים
בחברה קדישא טוענים: "האב עורר פרובוקציה כדי להימנע ממאסר"
משפחת הנדרסת לא תקבל פיצויים: "הייתה נרקומנית"

חבריו של השוטר קיבלו את הידיעה על מעצרו בתדהמה. שוטר ותיק המשרת עמו שנים רבות אמר לוואלה!NEWS: "אני לא מאמין שהוא מסוגל לבצע דבר כזה, מדובר בשוטר אדיב ומנומס – אפילו 'חנון' – אשר מסור למשפחתו". לדבריו, צריך לחקור היטב את השתלשלות העניינים לפני שגוזרים את דינו. "קל היום לעשות עליהום על שוטרים בעקבות הסערות בצמרת המשטרה. נקווה שהחקירה תבהיר שהוא נקי ושיחזור במהרה לשרת".

דובר משטרת מחוז חוף, סגן-ניצב ערן שקד, מסר כי עם היוודע החשדות לכאורה נגד השוטר הועבר על ידי פיקוד התחנה דיווח מידי למח"ש. "השוטר נחקר ונמצא במעצר בית עד יום חמישי. בתחנה ממתינים לסיום החקירה ולתוצאותיה", אמר. ממח"ש נמסר: "הוגשה תלונה, ומח"ש חוקרת את המקרה, השוטר נחקר ושוחרר למעצר בית".

בא כוחה של המתלוננת, עו"ד אוהד מגורי, אמר כי על אף המקרים האחרונים שנתגלו במשטרה הקשורים בעבירות מין לכאורה, כל סיפור נוסף "מדהים ומערער את הביטחון האישי". עוד אמר כי השוטר ניצל, על פניו, את המרכזייה המשטרתית, "בכדי להפעיל כלפי הקורבן את התנהגותו האובססיבית ולא הרפה עד שקיבל את מבוקשו ואנס אותה".

"לכאורה", הוסיף, "השוטר התנהג באופן בריוני כאחרון העבריינים. מתי המשטרה תנקוט כבר בצעדים הנדרשים לבחון את משרתיה, כדי שמרשתי תהיה האחרונה שנופלת קרבן למעשים אכזריים ומכוערים. אני משוכנע כי כאשר החקירה תסתיים, יוחלט על הגשת כתב אישום ועל סילוקו מהמערכת. יש רק להצר על כך שמח"ש לא מצאה לנכון לעצרו, כי הרי שאזרח שאונס לא משתחרר לחופשי בנקל. כנראה שכלפי שוטרים יש חוקים אחרים ומדיניות מקלה למדי. מרשתי, על אף שנשמתה רוסקה, אינה מתכוונת לוותר על זכויותיה ויש לקוות שאין עוד נשים שנפלו קרבן לרשעותו".

(עדכון ראשון: 21:43)

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully