וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנדרסת לא תקבל פיצויים: "הייתה נרקומנית"

17.6.2015 / 0:16

עזרא ג'נאלי, תושב סביון, שהורשע במעורבות בתאונת "פגע וברח" קטלנית לפני שנה בתל אביב, ירצה 26 חודשי מאסר על הפקרתה של ג'אנט כהן, חסרת בית בת 37. השופט קבע כי למשפחתה, שמגדלת את בנה, לא מגיעים פיצויים: "לא תמכה בהם"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש, קריינות: לירון בארי

26 חודשי מאסר נגזרו אתמול (שלישי) על עזרא ג'אנלי, תושב סביון ולשעבר מנכ"ל חברת "עילוי פיננסי", שהורשע בתאונת ה"פגע וברח" בשנה שעברה, שבה נהרגה ג'אנט כהן, מכורה לסמים שעבדה בזנות. ג'אנלי, שנהג ללא רישיון, נתפס על ידי המשטרה שבועיים אחרי האירוע, וטען תחילה שלא עצר כי לא היה מודע לתאונה. למרות דרישת הפרקליטות לחייבו בפיצויים של 20 אלף שקל למשפחת ההרוגה, החליט שופט בית המשפט המחוזי צבי גורפינקל להימנע מכך.

התאונה אירעה בחודש יוני אשתקד בשעת לילה, כשג'אנלי נהג ברכב פרטי בתל אביב בין צומת הרחובות הרכבת ומנחם בגין. ג'אנלי, על פי כתב האישום המקורי, התקרב אל הצומת בלי להאט, ופגע בכהן בת ה-37, שקיבצה נדבות. מעוצמת המכה היא הועפה אל הכביש. היא נפצעה באורח אנוש ומאוחר יותר מתה מפצעיה. ג'אנלי המשיך בנסיעה בלי להגיש עזרה, ולדברי עד ראיה, אפילו הגביר מהירות.

עוד בנושא
מנכ"ל לשעבר מואשם שדרס למוות חסרת בית בתל אביב ונמלט

עזרא גנלי בבית משפט מחוזי תל אביב, נובמבר 2014. דרור עינב
ג'נאלי/דרור עינב

במשך שבועיים תחקרה המשטרה עדי ראייה, ניסתה להשיג סרטונים מהאירוע - ולבסוף הגיעה אל החשוד. ג'אנלי נלקח לחקירה שם הודה כי נהג ברכב השייך לבתו, כשהוא לא מחזיק ברישיון נהיגה תקף זה כ-17 שנים. עוד התברר כי הוא כלל פסול מלהחזיק ברישיון נהיגה מאז שנת 2009, בהחלטת בית משפט. לחובתו גם 31 הרשעות תעבורה קודמות ובהן נהיגה ללא רישיון או ביטוח, נהיגה במהירות מופרזת, נסיעה באור אדום, נסיעה אחרונית תוך סיכון עוברי דרך ועוד.

לדבריו, באותו לילה כשעבר את הצומת האמור, הוא שמע קול חבטה, אך המשיך בנסיעה ועצר רק לאחר כמה דקות לאחר ששמע רעש עולה מן הרכב. בכתב האישום המקורי הואשם ג'אנלי בגרימת מוות ברשלנות אולם במסגרת הסדר טיעון תוקן כתב האישום וסעיף זה ירד לאחר שהובהר שהוא אמנם לא האט לפני הצומת, אולם נסע באור ירוק שבעוד שכהן היא זו שעברה באור אדום. עם זאת, עמד בית המשפט על החומרה שבעבירת ההפקרה. ג'אנלי הורשע על פי הודאתו בהפקרה לאחר תאונה, נהיגה ללא רישיון בתוקף ונהיגה ללא ביטוח.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

"נשאר הילד הקטן שלה"

בתשובה לשאלת התובעת סיון פיכמן מפרקליטות מחוז תל אביב בנוגע לפיצויים למשפחה, שהיא ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ציין השופט כי הוא אמנם לא רצה לפגוע במשפחה, אך הוסיף כי ההרוגה לא תמכה במשפחתה, ולפיכך אין עילה לפסוק פיצויים. אלא שלכהן ילד קטן אשר מגודל על ידי הוריה ולא יזכה להכיר את אמו.

בטיעונים לעונש של ג'אנלי, לאחר שהודה והורשע, הגיעו בני המשפחה של כהן לבית המשפט. "רק על זה שהוא ברח מגיע לו שלוש שנים. נשאר הילד הקטן שלה, שהיום הוא בן שנתיים ועשרה חודשים", אמר אביה של כהן, האפוטרופוס של הילד, שמגדל אותו ביחד עם רעייתו. "היא הייתה מתקיימת מקצבת נכות בשל מחלת עצבים. היו לה 100% נכות ולכן העבירו את הילד אליי. לקחתי אותו עוד בהיותו תינוק קטן מבית החולים, למעשה מיום לידתו. בתי לא התגוררה יחד אתנו אלא בנפרד", הסביר.

גם אחותה הקטנה של כהן העידה: "נשאר תינוק קטן אצל ההורים שלי שמתקרבים לגיל 60. מה עושים במצב הזה שהילד נשאר אצל ההורים שלי? אני חושבת שמגיע להורים שלי פיצוי כספי בשביל הילד הקטן".

(עדכון ראשון: 18:41)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully