וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברה קדישא טוענים: "האב עורר פרובוקציה כדי להימנע ממאסר"

16.6.2015 / 19:56

מנכ"ל "חברה קדישא-קהילת ירושלים" טוען כי העימות של האב עם נציגי החברה נעשה במכוון על ידו במטרה "לנצל את המערכות התמימות כדי להתחמק ממאסר". לדבריו, "מי שמשלם את המחיר זה אנחנו". האב: "הם בפאניקה"

עריכה: קשת סידי

(תיעוד: התינוק המת מוחזר לאביו בקרטון)

פחות מיממה לאחר התמונות הקשות, שבהן נראה עימות חריף בין אב לתינוק שמת בלידה לבין נציג של חברה קדישא בירושלים המסרב לקבור אותו, טען הערב (שלישי) בכיר בחברה קדישא כי האב, יוסף בורנשטיין, עורר "פרובוקציה תקשורתית כדי להימנע מכניסתו לכלא".

את הטענות החריפות נגד האב מעלה חנניה שחור, מנכ"ל "חברה קדישא-קהילת ירושלים", שסירבה לקבור את התינוק בטענה כי השתתפותו של האב בקבורה, או לחילופין ידיעתו על מיקום הקבר, נוגדת את הנהלים. שחור אמר הערב כי העימות של האב עם נציגי החברה קדישא נעשה במכוון על ידו במטרה "לנצל את המערכות התמימות כדי להתחמק ממאסר". לדבריו, "מי שמשלם את המחיר זה אנחנו".

עוד בנושא:
חברה קדישא סירבו לקבור תינוק - והחזירו אותו לאביו בקרטון
האב קבר את בנו התינוק: "התנהלות חברה קדישא ברברית"

קבירת העובר שחברת קדישא סירבה תחילה לקבור והחזירו לאביו בקרטון, יוני 2015. טלי מאייר, טלי מאייר
הלווייתו של התינוק, היום/טלי מאייר , טלי מאייר

בורנשטיין הורשע בשנה שעברה בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד. הוא נשפט ל-11 חודשי מאסר ובתגובה ערער על עונשו גם בבית המשפט המחוזי וגם בבית המשפט העליון. הערעורים נדחו, אולם בורנשטיין הגיש סדרת בקשות לעיכוב ביצוע גזר הדין. ביום חמישי שעבר הוא הגיש בקשה לעיכוב ביצוע, הבקשה נדחתה ונקבע כי עליו להתייצב לתחילת ריצוי עונשו ביום ראשון. לפי מסמכים שהגיעו לוואלה!NEWS, בעקבות מות בנו התינוק בלידה, הגיש בורנשטיין ביום ראשון בקשה נוספת לעיכוב ביצוע. בית המשפט העליון קיבל את הבקשה ותחילת ריצוי עונשו נדחה בחודש וחצי. במקביל, הגיש בורנשטיין בקשה לחנינה, אך טרם התקבלה החלטה בעניין.

"האבא האלים", אומר שחור, "לקח באלימות את הנפל ביום שישי מבית החולים הדסה למרות שבית החולים הבטיח לו להסדיר את הקבורה והשאיר את הנפל אצלו עד יום ראשון מבלי לפנות לחברה קדישא. הוא התעקש להשתתף בלוויה כדי להימנע מכניסה לבית הסוהר".

על אף שבקשתו של בורנשטיין התקבלה בבית המשפט ביום ראשון בבוקר, לפני שאירע העימות עם נציגי חברה קדישא, טוען שחור כי "הוא פנה לחברה קדישא רק אחר הצהריים כדי שלא יצטרך להיכנס למאסר לאחר הקבורה. הוא צילם כדי לקבל הד תקשורתי ורחמים כדי שלא יכנס למאסר. מדובר בפושע מורשע מתוחכם שניצל את כל המערכות התמימות כדי להתחמק ממאסר וחברה קדישא משלמת את המחיר. סוף האמת להתגלות".

האב טוען: "אתבע את חברה קדישא דיבה"

בורנשטיין עצמו הכחיש את הטענות שהפנה כלפיו שחור. "לא אני בחרתי את תאריך מות הילד, אלא אבא שבשמיים", אמר. "הגופה נלקחה מבית החולים ביום ראשון ולא ביום שישי כפי שטען מר שחור בדבריו. אם אנשי החברה קדישא לא היו בפאניקה ובבהלה הם היו נותנים תשובה לגופו של עניין. אדם שרואה את האישה שלו במצב קשה בעקבות מות בנה, יהפוך את העולם כדי להיות איתה ברגעים קשים. אני שמח שבית המשפט הבין את זה ונתן לנו את הזמן שאנחנו צריכים כדי לעבור את מה שאנחנו עוברים".

לדבריו, "הגוף שממנו נדרש רגש וחמלה הפך לחומת לבנים. מר שחור עדיין לא הסביר מדוע חברה קדישא שבניהולו התנהגה בצורה כזו. בכוונתי לתבוע אותו על הוצאת דיבה ואת החברה קדישא על התעללות בגופה ואמשיך לצעוק את זעקת המתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully