וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מסר לקטאר את הצעת האו"ם להפסקת אש עם ישראל

14.6.2015 / 19:46

האתר המצרי "אל-בואבה" דיווח כי בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק הגיע לנסיכות עם הצעת שליח האו"ם למזרח התיכון. לפי הדיווח, ישראל מסרה לחמאס כי היא מעוניינת בעסקה בלתי-ישירה עמו, שתסייע בשיפור החיים בעזה

צילום: עפר מאיר, שי מכלוף; עריכה: קשת סידי

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, העביר לקטאר הצעה של האו"ם להפסקת אש ארוכת-טווח בין הארגון לבין ישראל - כך דווח היום (ראשון) באתר המצרי "אל-בואבה". זאת אחרי שאתמול יצא הבכיר לנסיכות שבמפרץ ללא הודעה רשמית מצד חמאס על מטרת הנסיעה. הדיווח מגיע ברקע המתיחות בתקופה האחרונה בין ישראל לחמאס בשל ירי רקטות של ארגונים סלפיים ברצועה לעבר ישראל.

לפי הדיווח שנשען על גורמים ברצועת עזה, שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הגיע ביום רביעי האחרון לביקור של כמה שעות ברצועת עזה. במהלך הביקור, כך דווח, נפגש מלדנוב עם כמה בכירים בחמאס ומסר לאבו מרזוק את התוכנית. עוד מסרו הגורמים כי גורם ביטחוני ישראלי בכיר העביר מסר לחמאס שלפיו ישראל מעוניינת ב"עסקה בלתי-ישירה" עם חמאס, שתסייע בשיפור החיים ברצועת עזה. כמו כן, דווח כי הבכיר מסר כי תיבחן האפשרות להקמת נמל ברצועה.

עוד במהלך מבצע "צוק איתן" תיווכה קטאר, שבה שוהה ראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל, בין ישראל לחמאס. מאז אף נודע לוואלה!NEWS כי קטאר, יחד עם טורקיה, גיבשו הצעה חדשה להפסקת אש ארוכת טווח בין הצדדים. לפי מקורות פלסטיניים, טורקיה העבירה לישראל הצעה להפסקת אש למשך חמש שנים, שבמסגרתה יוקם מול חופי הרצועה "נמל צף" שבו יעגנו ספינות שיובילו סחורה לרצועה, וזו תהיה נתונה לפיקוח. השליח הקטארי מוחמד אל-אמעדי ביקר בישראל ואף נפגש עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים הפלסטיניים, אלוף יואב מרדכי.

לקריאה נוספת בנושא
הפלסטינים נגד הדוח של ישראל: "ביצעה פשעי מלחמה לעיני המצלמות"
הדילמות של ישראל וחמאס נמשכות - ופוטנציאל ההסלמה הולך וגדל
חמאס מאיים: "אם ישראל תתקוף שוב מוצבים שלנו - כללי המשחק ישתנו"

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון שערך עם סוכנות הידיעות אי-פי בעזה, 10 ביוני 2014. AP
מוסא אבו מרזוק, אוגוסט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully