וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: "אם ישראל תתקוף שוב מוצבים שלנו - כללי המשחק ישתנו"

11.6.2015 / 18:08

בתגובה ראשונה מאז חודש ירי הרקטות ותקיפות צה"ל בעזה, הבטיחו גורמים בזרוע הצבאית להגיב להפצצות ברצועה. עד כה לא הגיב הארגון לתקיפות של חיל האוויר שבוצעו בתגובה לרקטות ששיגרו ארגונים סלפיים לישראל

צילום: עפר מאיר, שי מכלוף; עריכה: קשת סידי

באיום ראשון מאז חודש ירי הרקטות - ותקיפות צה"ל בעזה - הצהירה היום (חמישי) הזרוע הצבאית של חמאס כי אם ישראל תתקוף שוב עמדות שלה ברצועת עזה אז "כללי המשחק ישתנו". ההודעה שפורסמה היום מטעם גורמים בגדודי עז א-דין אל-קסאם מתייחסת להפצצת עמדות של הארגון על ידי חיל האוויר בתקופה האחרונה כתגובה לשיגורי רקטות מצד הג'יהאד האסלאמי וארגונים סלפיים. עד כה חמאס נמנע מלהגיב לתקיפות צה"ל, שפגעו במוצבים ריקים של הזרוע הצבאית.

בשבת האחרונה התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון ובתגובה תקף הלילה חיל האוויר יעדי חמאס בצפון רצועת עזה. זאת על אף שמי שקיבל אחריות על השיגור היה הארגון הסלפי "פלוגות השייח עמר חדיד", שמזוהה עם דאעש, וקיבל אחריות גם על שיגורים קודמים לישראל. הארגון נמצא בעימות עם אנשי חמאס בתקופה האחרונה, שעצר בכירים סלפים בשל סדרת פיצוצים ברחבי הרצועה.

לקריאה נוספת בנושא
חמאס טוען: "הרשות אחראית לפיצוצים האחרונים ברצועה"
ראש חטיבת המחקר באמ"ן: "שיקום עזה הוא הבסיס לשימור השקט"
יעלון: "לא נהסס לפעול בעוצמה ברצועת עזה אם נידרש לכך"

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה/רויטרס

במקביל, המשבר הכלכלי ברצועה מחריף. חמאס סגר היום את סניפי "בנק פלסטין" כמחאה על החלטת הנהלת הבנק שלא להעביר כספים לארגוני צדקה מטעמו, שדרכם מעביר הארגון קצבאות ליתומים ולאלמנות של פעילי הארגון שנהרגו. ההנהלה הפסיקה את העברת הכספים לארגוני הצדקה של חמאס בשל החשש מסנקציות כלכליות קשות נגד הבנק מצד הקהילה הבינלאומית באשמה של "מימון טרור". במשך החודשיים האחרונים הבנק לא העביר את הכספים הללו, והיום חמאס הודיע כי השיחות הגיעו למבוי סתום וסגר את סניפי הבנק. הארגון אף קיים היום עצרת מחאה מול אחד הסניפים, שבה השתתפו יתומים ואלמנות של פעילי הארגון. באחת מהן אף התקיים מיצג שבו ילדים מוצאים להורג.

בנוסף לכך, הבוקר דיווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי חודש ערוץ תקשורת ביטחוני בין מצרים לבין צמרת חמאס. על פי הדיווח, משלחת של בכירי הארגון בחו"ל נפגשה לאחרונה עם אחד מראשי המודיעין המצרי וזה הציג בפניהם רשימה של דרישות כדי להביא לשיפור היחסים בין קהיר לבין הארגון. בין היתר, דרש הבכיר המצרי לסלק מרצועת עזה כל אדם הקשור לפעילות טרור בחצי האי סיני.

על פי מידע שהגיע למצרים, ברצועה שוהים פעילי טרור המעורבים בפיגועים נגד הכוחות המצרים בחצי האי. בנוסף לכך, המצרים דרשו להגביר את הפעילות למניעת הברחות מסיני לעזה ולהיפך. על פי אותו דיווח, בעקבות הפגישה, החליט בשבת בית משפט במצרים לחזור בו מהחלטתו ולא להגדיר את חמאס כארגון טרור. כמו כן, בעקבות זאת הסכימו המצרים לפתוח את מעבר רפיח בשלושת הימים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully