וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא נהסס לפעול בעוצמה ברצועת עזה אם נידרש לכך"

8.6.2015 / 20:43

שר הביטחון התייחס לירי הרקטות בשבועות האחרונים, בנאום שנשא בטקס יחידות מילואים מצטיינות: "לא נסבול ירי לעבר ערינו ויישובינו, מי שייעשה זאת - דמו בראשו". על תוספת התקציב למערכת הביטחון: "כוחות המילואים שבו להתאמן במלוא המרץ"

שר הביטחון משה יעלון בכנס הביטחון הלאומי של מכון פישר, מאי 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"לא נהיה סבלניים כלפי ניסיונות לאתגר אותנו". משה יעלון/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס היום (שני) לירי הרקטות מרצועת עזה בשבוע החולף ולאיום הביטחוני בגבולות ישראל, והזהיר את הגורמים שיאתגרו את צה"ל וישראל. "המזרח התיכון דורש מאתנו להיות ערוכים ומוכנים", אמר בטקס יחידות מילואים מצטיינות בבית הנשיא בירושלים, "לאורך הגבולות ואף הרחק מהם, פועלים ארגוני טרור, שחלקם מאומן, ממומן ומחומש על ידי משטר הדמים חסר המעצורים מטהראן. רק בימים האחרונים קיבלנו תזכורת נוספת בנוגע למורכבות המצב עם רצועת עזה. נגד המצב הזה מנהלת ישראל מדיניות נחושה ותקיפה, אך גם שקולה ואחראית. בימי מבצע 'צוק איתן' הכה צה"ל קשות את ארגוני הטרור ברצועה, ואם נידרש לכך ונוסיף להיות מאותגרים - לא נהסס לפעול בעוצמה דומה גם בעתיד".

לדבריו, "מן הראוי שיידעו גורמי הטרור בצדו השני של הגבול ברצועת עזה, ובכל גזרה אחרת: לא נאפשר לאיש לשבש את חיי אזרחי ישראל. לא נסבול ירי לעבר ערינו ויישובינו. הישמרו לכם מלהוסיף ולבחון אותנו. לא נהיה סבלניים כלפי ניסיונות לאתגר אותנו, ומי שיעשה זאת, דמו בראשו".

עוד בוואלה!NEWS:
אחרי עדותו של מלכה: הניצב לשעבר חשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה
העליון בארה"ב קבע: מי שנולד בירושלים לא יוכל להירשם כישראלי
שעות אחרי שהפקח נהרג ב"פגע וברח" - אמו הלכה לעולמה

חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015. דובר צה"ל
"הנכונות לעזוב הכול - את המשפחה, מקום העבודה והחיים הנוחים - אינה מובנת מאליה". חיילי צה"ל/דובר צה"ל

יעלון התייחס בנאומו גם לחזרה לאימונים של יחידות המילואים. "בשנים האחרונות סבלו מערכת הביטחון וצה"ל ממשבר תקציבי יוצא דופן בחומרתו, שאילץ אותנו לעצור אימונים ולהשבית פעילויות, באופן שפגע בכשירות הכוחות", אמר. "בחודשים האחרונים, בהתערבות ראש הממשלה והודות לתוספת תקציבית שקיבלה המערכת, שב צה"ל להתאמן במלוא הקצב. אם ברצוננו בכוח מחץ איכותי ויעיל חובתנו להתאמן ולהיערך בכל ימות השנה".

יעלון פנה למשרתי המילואים ושיבח אותם. "הנכונות לעזוב הכול - את המשפחה, מקום העבודה והחיים הנוחים - אינה מובנת מאליה", אמר. "אתם מממשים ערכים של ערבות הדדית, של פרט למען הכלל, ואנו מחויבים להוסיף ולפעול למענכם ולמען חבריכם. חובתנו ואחריותנו הן לדאוג שהמערך הזה יוסיף להיות מאומן ומיומן, מוערך ומתוגמל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לסא"ל אמוץ גרינברג לא היו ספקות, הוא התעקש לשרת במילואים"

יעלון סיכם את דבריו בהתייחסות לסגן-אלוף (במיל') אמוץ גרינברג, שנהרג במבצע צוק איתן. "לסגן-אלוף אמוץ גרינברג לא היו ספקות. בגיל 45, כשהוא נושא בתפקיד בכיר ברשות לניירות ערך וביכולתו לתלות את המדים ולאפסן את הנעליים, התעקש אמוץ להמשיך לשרת במילואים. 'אני לא יכול להשאיר את החיילים שלי לבד, אני חייב להיות איתם בלחימה, אני חוזר לרצועה' - התעקש אמוץ. ימים ספורים לאחר אותה שיחה נפל אמוץ, מפקד מוערך ואהוב, בהיתקלות עם מחבלים בגבול רצועת עזה. במעשיו גילם אמוץ ערכים שאתם מגלמים", אמר.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט נשא דברים אף הוא במהלך הטקס והדגיש את החשיבות שבשמירה על אחדות השורות בצה"ל. "כצבא העם, שעוצמתו באנשיו, אסור לנו לתת לחילוקי הדעות בחברה הישראלית לפגוע ביכולתו של צה"ל לפעול ולממש את יעדיו. עלינו להיות צבא ממלכתי, צבא שמכבד את חייליו באשר הם, צבא שמאפשר מרחב חיים משותף ללא הבדל בין דת, גזע, מין ואמונה. כבוד נשיא המדינה, זוהי הפעם הראשונה בה אתה מארח טקס זה במשכנך, וזוהי הוכחה נוספת לקשר העמוק שלך לצה"ל. אני מודה לך על שפתחת בפנינו את שעריך, וגאה להציג בפניך את יחידות המילואים המצטיינות של צבא ההגנה לישראל", אמר.

על מערך המילואים של צה"ל אמר איזנקוט כי הוא "מבוסס על בחירה ועל התנדבות, ובהיותו כזה אפשר למצוא בו יחידות רבות שממלאות את המשימה בהצלחה ובהצטיינות. לכולן יש רוח אחת משותפת - רוח של מסירות, מקצועיות ואחווה. מוכנותכם היא התשובה הטובה מכולן, והיא שתבטיח את ביטחון המדינה ואת הבטחת קיומה. אני יודע כי נוכל לסמוך על המיומנות ועל המקצועיות שלכם בכל פעולה שנידרש לה. אני יודע כי בהישמע הקריאה אתם תתייצבו כתף אל כתף עם כוחותינו הסדירים, ערוכים ומוכנים לפעולה. אני מצדיע לכם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully