וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס טוען: "הרשות אחראית לפיצוצים האחרונים ברצועה"

משרד הפנים של הארגון האשים את יועצו של אבו מאזן ובכירים נוספים ברמאללה בכך ששילמו כסף לנערים פלסטינים כדי "לזרוע הרס בעזה". הוא קרא לראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה לפעול בנושא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו במוסקבה, 13 באפריל 2015. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

חמאס האשים היום (רביעי) את הרשות הפלסטינית במעורבות בפיצוצים האחרונים שאירעו ברצועת עזה - כך דווח באתר "א-רסאלה" של הארגון. האחריות על שורת התקיפות הוטלה קודם לכן על ארגונים סלפיים, שנגדם פועל חמאס בתקופה האחרונה. בישראל נטען כי העימותים בין חמאס לארגונים הקיצוניים יותר ברצועה הובילו לשיגורי הרקטות האחרונים לעבר יישובי הדרום.

דובר משרד הפנים של חמאס, איאד אל-בזם, אמר כי "מאחורי רוב הפעולות שבוצעו לאחרונה וערערו את הביטחון ברצועה עומדים גורמים ביטחוניים ופוליטיים ברשות הפלסטינית, שניסו עוד בעבר להביא לכאוס ברצועה". עוד נטען כי יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, מעורב בתקריות, לצד בכירים נוספים במנגנוני המודיעין של הרשות.

הוא הוסיף כי אל-הבאש, בשיתוף עם קצין במנגנוני המודיעין של הרשות הפלסטינית בשם סאמי נסמאן, שברח מעזה בשנת 2007, ניצלו כמה נערים פלסטינים ושילמו להם כדי לזרוע הרס ברצועה. לטענתו, נעצר אזרח בזמן שניסה להטמין מטען חבלה במכונית בשכונת שג'אעייה וכי הוא קיבל הוראות מאל-הבאש ונסמאן. הוא ביקש מראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה להביע עמדה נחרצת בנושא ולנקוט פעולות נגד המעורבים. "האירועים האחרונים מוכיחים שכספי הרשות מיועדים להרס הרצועה ולהרג אזרחים במקום לבנייה מחודשת שלה", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
פתאום ישראל נותרה הידידה הכי חשובה של חמאס
"הסלפים מצפים שישראל תתקוף את חמאס, ותעשה עבורם את העבודה"
רקטה התפוצצה במועצת חוף אשקלון; חיל האוויר תקף ברצועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully