וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסלפים מצפים שישראל תתקוף את חמאס, ותעשה עבורם את העבודה"

7.6.2015 / 8:29

גורם ביטחוני בכיר התייחס לשיגורי הרקטות מהרצועה וטען כי מטרתם היא "להצית אש בין חמאס לישראל". לדבריו, "רעיון 'המדינה האיסלאמית' של דאעש צובר תאוצה ברצועה". במקביל, סוללת "כיפת ברזל" נפרסה ברחובות

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

"מטרת השיגורים האחרונים מרצועת עזה היא להצית אש בין חמאס לישראל" - כך אמר הבוקר (ראשון) גורם ביטחוני בכיר בעקבות הרקטות שירה בשבוע האחרון ארגון סלפי לעבר שטח ישראל, האחרונה שבהן אתמול. לדבריו, הארגון מצפה ש"ישראל תתקוף את חמאס ותעשה בשבילו את העבודה". כמו כן, הבוקר הותר לפרסום כי סוללת "כיפת ברזל" נפרסה ברחובות, על רקע האירועים האחרונים.

"המצב הוא די מסובך - מצד אחד אנחנו רוצים את ארגון חמאס מוחלש ולא מתעצם", הדגיש הבכיר. "ואולם, מצד שני, אנחנו רוצים אותו מספיק חזק כדי לסכל אירועי טרור כמו שיגור רקטות לעבר ישראל". עוד הוסיף הגורם הביטחוני כי "רצועת עזה מנותקת אולי גאוגרפית משאר האירועים במזרח התיכון, אך לא מנותקת אידיאולוגית".

לטענתו, "רעיון 'המדינה האסלאמית' שאותו מוביל דאעש הולך וצובר תאוצה ברצועת עזה, בהשפעת האירועים בסיני. ההתרחשויות ברצועת עזה הן תוצאה של מה שקורה בסיני ולחוסר האפקטיביות בלחימה נגד שלוחת דאעש שם, שבעבר הייתה ארגון אנסאר בית-אל מקדס.

לקריאה נוספת בנושא
בישראל לא מתרגשים מביטול הגדרת חמאס ארגון טרור במצרים
על רקע ירי הרקטות: צה"ל פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום

סריקות ברצועת חוף אשקלון אחרי נפילת הרקטה. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הסריקות אחרי הרקטה שנורתה לישראל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

הרקטה שנותרה אמש התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, ובטרם נפלה נשמעו אזעקות בעיר אשקלון וביישובים במועצה האזורית לכיש ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתגובה תקף הלילה חיל האוויר יעדי טרור בצפון רצועת עזה. כמו כן, שר הביטחון משה יעלון הודיע כי בעקבות הירי לעבר ישראל בשבוע האחרון, מעבר ארז ומעבר כרם שלום ייסגרו למעבר, למעט מקרים הומניטאריים. מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה על פתיחת המעברים מחדש תתקבל על פי הערכת מצב ועל פי שיקולים ביטחוניים.

הארגון הסלפי "פלוגות השייח עמר חדיד" הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא אחראי לשיגור הרקטה, אולם מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות". מדובר באותו ארגון סלפי אשר לקח אחריות על שיגור רקטות לעבר ישראל ביום רביעי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה/רויטרס

ביום שישי דווח כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון על רקע ירי הרקטות, העביר צה"ל שתי סוללות של מערכת "כיפת ברזל" לאזור נתיבות ואשדוד. במערכת הביטחון הוחלט שלא לקחת סיכונים בשל העימותים הפנימיים ברצועת עזה בין חמאס לבין הארגונים הסלפיים, שאכן שיגרו לבסוף רקטה נוספת לעבר ישראל.

יומיים לפני כן נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עם ירי הרקטות הוקפצו מטוסי חיל האוויר לאזור צפון הרצועה והטילו פצצות תאורה. במהלך אותו הלילה תקפו כלי טיס שלוש מטרות ברצועה. לא נמסרו פרטים על אודות היעדים, אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על נזק שנגרם לכמה מקומות ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully