וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מריגול: בכירים איראנים לא ישתמשו בסמארטפונים

בעקבות הדיווח על וירוס מתקדם שעקב אחרי שיחות הגרעין בבתי מלון באירופה, הונחו הבכירים שלא לדבר במכשיריהם הסלולריים מחשש לדליפת מידע רגיש. זאת מחשש שהמידע העובר בשיחות מגובה במאגרי יצרניות הטלפון

עריכה: יאיר דניאל

איראן הנחתה את בכירי הממשל העוסקים בשיחות הגרעין שלא להשתמש במכשיריהם הניידים לצורך עבודתם מחשש לדליפת מידע רגיש - כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות האיראנית "איסנא". זאת בעקבות הדיווח השבוע בוול סטריט ז'ורנל, שלפיו שתלה ישראל וירוס מתקדם בבתי המלון באירופה שבהם נערך המשא ומתן בין המעצמות לטהראן, וכך ריגלה אחרי הצדדים. תאריך היעד שנקבע להסכם הקבע הוא 30 ביוני.

ראש הארגון להגנה אזרחית של איראן, רולאם ריזא ג'לאלי, אמר כי בשל החשש מריגול אחרי שיחות הגרעין עם המעצמות, שורה של בכירים נדרשו שלא להשתמש בטלפונים החכמים שלהם, אלא בטלפונים חלופיים שניתנו להם. הוא הסביר זאת בכך שהמידע העובר בשיחות מגובה במאגרים של יצרניות הטלפונים וכי גורמים שונים יכולים להגיע אליו.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי "מתקפת הסייבר": "איראן שוקלת להעביר שיחות הגרעין למדינה אחרת"
חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין
"ישראל שתלה תכנת ריגול במלונות שאירחו שיחות גרעין"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'ואוד זריף וצוות המשא ומתן בלוזאן, שבשוויץ, 27 במרץ 2015. רויטרס
צוות המשא ומתן של איראן לשיחות הגרעין בלוזאן, מרץ/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר גורם איראני לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" כי נציגה המדינה לשיחות הגרעין שוקלים להעביר את מקום השיחות מאוסטריה למדינה אחרת. "בהינתן החשיבות של השיחות והרגישות ההולכת וגוברת שלהן, ועם התקרבות תאריך היעד, הנציגים שוקלים שינוי מקום המשא ומתן מווינה לעיר אחרת או אפילו למדינה אחרת", אמר הגורם. מוקדם יותר היום דווח כי משרד החוץ האוסטרי, שמארח כעת את השיחות בבירה וינה, נתבקש על ידי שגרירות איראן לנקוט "את כל האמצעים הנדרשים" כדי לדאוג לאבטחת השיחות.

כמו כן, משרד החוץ האיראני פנה בנושא לממשלות שוויץ ואוסטריה - המארחת בעבר והמארחת הנוכחית, בהתאמה, של השיחות - והביע "דאגה רבה" באשר לאבטחת המלונות שבהם מתקיימים הדיונים. בנוסף לכך, ביקשה טהראן לקבל מידע בנוגע לתוצאות החקירה, לכשתושלם. ביום חמישי מסר דובר מטעם התביעה בשוויץ כי הרשויות במדינה ערכו לפני כחודש חיפוש בבית המלון בז'נבה שבו התארחו משלחות איראן והמעצמות במהלך שיחות הגרעין, והחרימו מחשבים וחומרה נוספת. זאת, כשבוע לאחר שנפתחה חקירה פלילית בנוגע לתקיפת סייבר לכאורה שכוונה נגד בית המלון. גם הרשויות באוסטריה פתחו בחקירת הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully