וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "מתקפת הסייבר": "איראן שוקלת להעביר שיחות הגרעין למדינה אחרת"

עם התקרבות תאריך היעד להגעה להסכם, ובעקבות הדיווח על ריגול ישראלי אחרי השיחות, טען גורם איראני כי טהראן שוקלת להעביר את המגעים המתקיימים בווינה. קרי, המחלים מפציעה, שוחרר מבית החולים: "מעורב לחלוטין בשיחות"

עריכה: יאיר דניאל

(צפו בריאיון עם בכיר במחלקת המחקר של קספרסקי לאולפן וואלה!NEWS)

הנציגים האיראניים לשיחות הגרעין עם המעצמות שוקלים להעביר את מקום השיחות מאוסטריה למדינה אחרת – כך מסר היום (שבת) גורם איראני המעורה בפרטי המגעים לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". זאת, בעקבות האפשרות שבוצעה מתקפת סייבר נגד בתי המלון שבהם התארחו הנציגים במהלך סבבי השיחות, כפי שדווח ב"וול סטריט ג'ורנל'". תאריך היעד שנקבע לשיחות הוא 30 ביוני.

"בהינתן החשיבות של השיחות והרגישות ההולכת וגוברת שלהן, ועם התקרבות תאריך היעד, הנציגים שוקלים שינוי מקום המשא ומתן מווינה לעיר אחרת או אפילו למדינה אחרת", אמר הגורם. מוקדם יותר היום דווח כי משרד החוץ האוסטרי, שמארח כעת את השיחות בבירה וינה, נתבקש על ידי שגרירות איראן לנקוט "את כל האמצעים הנדרשים" כדי לדאוג לאבטחת השיחות.

עוד בוואלה!NEWS:
חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין
"ישראל שתלה תכנת ריגול במלונות שאירחו שיחות גרעין"

שרי החוץ של איראן, גרמניה והאיחוד האירופי, אפריל 2015. AP
שרי החוץ של איראן, האיחוד האירופי וגרמניה/AP

משרד החוץ האיראני פנה בנושא לממשלות שוויץ ואוסטריה - המארחת בעבר והמארחת הנוכחית, בהתאמה, של השיחות - והביע "דאגה רבה" באשר לאבטחת המלונות שבהן מתקיימים הדיונים. בנוסף, ביקשה טהראן לקבל מידע בנוגע לתוצאות החקירה, לכשתושלם.

השבוע דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל שתלה תכנת ריגול בשלושה בתי מלון שאירחו שיחות בין שש המעצמות לאיראן על תכנית הגרעין שלה. לפי הדיווח, שתילת הווירוס "דוקו ב'" במחשבי המלונות התגלתה לאחר שחברת אבטחת המידע "קספרסקי" גילתה כי היא נפרצה באמצעות תכנת ריגול שמשמשת, לפי דיווחים זרים, את ישראל.

אתמול מסר דובר התביעה השוויצרית כי הרשויות בשווייץ ערכו לפני כחודש חיפוש בבית המלון בז'נבה שבו התארחו משלחות איראן והמעצמות במהלך שיחות הגרעין, והחרימו מחשבים וחומרה נוספת. זאת, כשבוע לאחר שנפתחה חקירה פלילית בנוגע לתקיפת סייבר לכאורה שכוונה נגד בית המלון. גם הרשויות באוסטריה פתחו בחקירת הפרשה.

ג'ון קרי ביציאה מבית החולים בבוסטון, יוני 2015. רויטרס
קרי עם יציאתו מבית החולים/רויטרס

הלילה עזב שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, את בית החולים במסצ'וסצס, לאחר שנותח עקב שבירת עצם הירך הימנית בתאונת אופניים שאירעה בסוף חודש שעבר בצרפת. בשיחה עם כלי התקשורת הדגיש קרי כי הוא מעורה בשיחות הגרעין בין איראן למעצמות וייקח בהן חלק פעיל בהמשך. "אני אהיה מעורב לחלוטין בשיחות", אמר בהופעה ראשונית מאז פציעתו. "אני מעורב גם עכשיו. לא החמצתי דבר. אני אגיע לווינה ברגע המתאים בימים הקרובים כדי להיות נוכח ברגעים הקריטיים של השיחות".

(עדכון ראשון: 6:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully