וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "לא נמסור את סודותינו הצבאיים לזרים"

במלאת שנתיים לכהונתו, נשא נשיא איראן נאום שבו התייחס לעיצומים מצד מדינות המערב ולמשא ומתן על תכנית הגרעין. הוא הדגיש כי טהראן לא תאפשר פיקוח על אתרים צבאיים. "עד כה הגענו לניצחון גדול לעם האיראני"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיא איראן, חסן רוחאני, כינס היום (שבת) מסיבת עיתונאים במלאת שנתיים לבחירתו לתפקיד. בנאומו, התייחס רוחאני למשא ומתן עם המעצמות בעניין תכנית הגרעין של איראן וכינה את הסנקציות נגד ארצו "אכזריות, בלתי חוקיות, בלתי אנושיות ועיוורות". לדבריו, "כל הסנקציות הכלכליות יוסרו עם יישומו של הסכם הגרעין". הוא הדגיש כי טהראן לא תאפשר פיקוח על מתקנים צבאיים, כפי שדורשות המעצמות.

רוחאני, שהדגיש כי בשנתיים החולפות ממשלתו מילאה אחר הבטחותיה בבחירות, הביע את הערכתו לעם האיראני "על תמיכתו בתהליך המשא ומתן" מול המעצמות. הוא העריך כי ניתן יהיה להגיע להסכם סופי "אם הצד השני יכבד את האינטרסים של איראן", ואמר: "עד כה הגענו לניצחון גדול לעם האיראני".

עם זאת, הוא שב על התנגדות בכירי המשטר והצבא לכך שצוותים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יבקרו באתרים צבאיים במדינה במסגרת הפיקוח ההדוק שהמעצמות רוצות להטיל על איראן. "לא נמסור את סודות המדינה לזרים".

עוד בנושא שיחות הגרעין:
אחרי "מתקפת הסייבר": "איראן שוקלת להעביר שיחות הגרעין למדינה אחרת"
רוסיה מזהירה מ"האטה מדאיגה" בהתקדמות בשיחות הגרעין
"המערב מוכן להסכם גרעין, גם אם לא כל השאלות יקבלו מענה"

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בטקס לציון "יום הטכנולוגיה הגרעינית", אפריל 2015. AP
רוחאני/AP

תאריך היעד להגעה להסכם סופי הוא 30 ביוני, אולם לא מן הנמנע שהוא יידחה לנוכח הקיפאון בין הצדדים. אמש טענה רוסיה כי יש "האטה מדאיגה מאוד" בהתקדמות בשיחות בין איראן לשש המעצמות. מקור דיפלומטי רוסי צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית TASS באומרו כי "השיחות נעצרו למעשה".

"מידת ההתקדמות בין הצדדים מאטה בהדרגה", צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית RIA סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, שמשמש גם ראש צוות המשא ומתן לשיחות. ריבקוב, שהגיע לווינה, שם מתקיים סבב שיחות נוסף, הוסיף: "זה מאוד מדאיג עבורנו, משום שנותר מעט מאוד זמן עד לתאריך היד ואנחנו חייבים להיכנס בדחיפות לשלב המכריע של השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully