וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה מ"האטה מדאיגה" בהתקדמות בשיחות הגרעין

מקור דיפלומטי רוסי צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית TASS באומרו כי "השיחות נעצרו למעשה". תאריך היעד להגעה להסכם סופי הוא 30 ביוני, אולם לא מן הנמנע שהוא יידחה לנוכח הקיפאון בין הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(צרפת: הסכם עם איראן חייב להיות ניתן לאימות)

רוסיה טענה היום (שישי) כי יש "האטה מדאיגה מאוד" בהתקדמות בשיחות בין איראן לשש המעצמות על תכנית הגרעין של טהראן. כמו כן, מקור דיפלומטי רוסי צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית TASS באומרו כי "השיחות נעצרו למעשה". תאריך היעד להגעה להסכם סופי הוא 30 ביוני, אולם לא מן הנמנע שהוא יידחה לנוכח הקיפאון בין הצדדים.

"מידת ההתקדמות בין הצדדים מאטה בהדרגה", צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית RIA סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, שמשמש גם ראש צוות המשא ומתן לשיחות. ריבקוב, שהגיע לווינה, שם מתקיים סבב שיחות נוסף, הוסיף: "זה מאוד מדאיג עבורנו, משום שנותר מעט מאוד זמן עד לתאריך היד ואנחנו חייבים להיכנס בדחיפות לשלב המכריע של השיחות".

עוד בנושא:
איראן מקשיחה עמדות: "לא נאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקני צבא"
"המערב מוכן להסכם גרעין, גם אם לא כל השאלות יקבלו מענה"
חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, שיחות ז'נבה, אוקטובר 2013. AP
סרגיי ריבקוב/AP

בחודש אפריל הגיעו בלוזאן שבשוויץ שש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה - ואיראן להבנות שאמורות לשמש בסיס להסכם הקבע, אולם פרטים רבים לא סוכמו. בהם קצב הסרת הסנקציות ואופן הפיקוח על מתקני הגרעין של איראן. המנהיג העליון עלי חמינאי ובכירי המשטר מדגישים בכל עת כי לא יאפשרו לצוותי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר באתרים צבאיים במטרה לבחון את ההיבט הצבאי של תכנית הגרעין של איראן. "כל סוג של פיקוח על אתריה הצבאיים של איראן, אפילו אם מוגבל, הוא בלתי-מתקבל", הבהיר ביום שישי שעבר סגן רמטכ"ל צבא איראן, מסעוד ג'זאיירי.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס במהלך שיחות הגרעין עם איראן בלוזאן, שוויץ, 31 במרץ 2015. רויטרס
"אנחנו צריכים להיות מסוגלים לבדוק את האתרים". שר החוץ של צרפת לורן פביוס/רויטרס

אתמול התייחס שר החוץ הצרפתי לורן פביוס לסוגיה והדגיש את חשיבותה ביחס להסכם הכולל. "השיחות אמורות להיסגר ב-30 ביוני. עוד לא השלמנו את המשא ומתן", אמר פביוס לערוץ טלוויזיה צרפתי. "אם אנחנו רוצים להיות בטוחים שההסכם רציני, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לבדוק את האתרים, ועדיין אין לנו את הוודאות הזאת. אלו אחת הנקודות שאנחנו דנים בהן". פביוס הוסיף כי "ההסכם צריך להיות מאומת, יציב וחזק, וכרגע אין לנו את הוודאות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully