וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: התפרצות נגיף מרס "גדולה ומורכבת"

בקוריאה הדרומית, שעוד זוכרת היטב את התפרצות הסארס לפני יותר מעשור, פועלים לעצירת ההתפשטות של הנגיף הקטלני שהביא למותם של 14 בני אדם עד כה. הגורמים הרפואיים מרוצים: "הנגיף לא מתפשט באוכלוסייה"

תיירים עם מסיכות מחשש להידבקות בנגיף מרס, סיאול, קוריאה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
תיירים עם מסיכות בסיאול, מחשש להידבקות בנגיף/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שבת) כי התפרצות התסמונת הנשימתית המזרח תיכונית, MERS, היא "גדולה ומורכבת" וצפויים מקרים נוספים. קייג'י פוקודה, עוזר מנכ"ל הארגון, הוסיף במסיבת עיתונאים שכונסה במשרד הבריאות של קוריאה הדרומית כי לא קיימים סימנים להתפשטות נרחבת של הנגיף הקטלני, ולא קיימת אינדיקציה לכך שהנגיף הפך למידבק יותר.

עד כה בהתפרצות הנוכחית, 138 בני אדם נדבקו בנגיף בקוריאה הדרומית ו-14 מהם מתו, מאז 20 במאי. על פי ההערכות, איש עסקים ששב מביקור באחת ממדינות המזרח התיכונית היה הראשון שנדבק במחלה. מדובר בהתפרצות הגדולה ביותר מחוץ לערב הסעודית, שם התגלה בשנת 2012 המקרה הראשון.

עוד בוואלה חדשות:
אחרי "מתקפת הסייבר": "איראן שוקלת להעביר שיחות הגרעין למדינה אחרת"
בפעם השנייה בשבוע: האקרים סינים פרצו למאגרי מידע בארה"ב
גרמניה סוגרת את תיק חקירת האזנות ה-NSA אחרי מרקל

תיירים עם מסיכות מחשש להידבקות בנגיף מרס, סיאול, קוריאה הדרומית, יוני 2015. רויטרס
ההתפרצות החלה לאחר שאיש עסקים שב מערב הסעודית ועבר בין מרפאות/רויטרס

פוקודה הגיע לקוריאה הדרומית על מנת לבחון יחד עם צוות ממשלתי את אופן התגובה להתפרצות. לדבריו, לצעדים שנקטו הקוריאניים יש השפעות חיוביות ניכרות. במדינה עדיין חוששים מהתפרצות דומה לנגיף "סארס" בשנים 2003-2002, שהביא למותם של כ-800 בני אדם, בעיקר במדינות מזרח אסיה.

מאות בני אדם שקיים חשש כי באו במגע עם אחד החולים הושמו בבידוד עד כה, עד לסיום תקופת הדגירה של הנגיף, עד לשבועיים. בסיום תקופה זאת המחלה – אם אכן קיים הנגיף בגופו של המטופל – תתפרץ. כל 14 ההרוגים בקוריאה היו מבוגרים או חולים במחלות אחרות.

לפני כחודש, שב איש העסקים שהיה הראשון לשאת את הנגיף בקוריאה הדרומית מביקורו בערב הסעודית. הוא לא חש בטוב ונבדק בכמה מרפאות שונות, עד שהתברר מצבו. עד כה, כל המקרים שהתגלו במדינה קשורים למרפאות שבהן ביקר איש העסקים. "לפי שעה, לא נמצאו כל ראיות לכך שהנגיף מתפשט באוכלוסייה", הבהיר בכיר ארגון הבריאות העולמי, פוקודה.

הבוקר דווח על 12 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, בהם נהג אמבולנס שהוביל נשא של מרס. עם זאת, אתמול דווח על ארבעה מקרים חדשים בלבד, ובכך גורמים רבים קיוו כי ההתפרצות נבלמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תרגיל למקרה של התפרצות נגיף מרס, טאייפי, טייוואן, יוני 2015. רויטרס
תרגיל התפרצות מרס בטייוואן, השבוע/רויטרס
תרגיל למקרה של התפרצות נגיף מרס, טאייפי, טייוואן, יוני 2015. רויטרס
תרגיל למקרה של התפרצות נגיף מרס, טאייפי, טייוואן, יוני 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully