וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ישראלי מזהיר: "הדרוזים בסוריה בסכנת שואה"

12.6.2015 / 16:38

אחרי ש-20 אזרחים דרוזים נרצחו אתמול בידי ארגון איסלאמי קיצוני, סמיר חלבי, כתב באתר "פורטל הכרמל" הנמצא בקשר עם תושבים דרוזים בסוריה, טוען כי הם חוששים מטבח: "הם בוכים ומתחננים לנשק"

עריכה: ליאור קירשנר

(מפלה לאסד: המורדים כבשו בסיס בעיר דרעא)

סמיר חלבי, עיתונאי דרוזי מדליית אל-כרמל הכותב באתר החדשות "פורטל הכרמל" ונמצא בקשר עם תושבים דרוזים בסוריה, מתריע כי הם נמצאים בסכנה של ממש לנוכח מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה. "הדרוזים בסוריה נמצאים לפני שואה", אמר חלבי.

לדבריו, האנשים שעמם הוא בקשר מתארים מצוקה קשה מאוד ואף חשש מפני טבח. רק אתמול נרצחו לפחות 20 דרוזים בידי אנשי ארגון ג'בהת א-נוסרה בכפר קלב לוזה שבאזור אידליב, בצפון-מערב סוריה. זאת לאחר שאנשי הארגון ביקשו להחרים בית של תושב הכפר הדרוזי שנלחם לצד צבא סוריה, ומהר מאוד התלהטו הרוחות והתפתח עימות קטלני שהידרדר לקרב יריות.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
בכיר ישראלי נפגש עם גורמים באופוזיציה הסורית
מכה לאסד: בסיס צבאי גדול בגולן נכבש על ידי המורדים
דאעש קורא לתושבי הגולן הסורי: "אל תצטרפו למורדים המתונים"

חלבי הסביר שמבחינת הארגון האיסלאמי הקיצוני הדרוזים נחשבים לכופרים, ושתושבי הכפר הדרוזים, ובהם אנשי דת, נרצחו משום שסירבו לגלח את השפמים שלהם. "דרוזי שהוא דתי לא יגלח את שפמו, ומשום שאנשי הדת סירבו לדרישה, הם הוצאו להורג", הסביר חלבי. הוא הוסיף כי לפני שנה כבר אולצו הדרוזים באזור ג'בל סומאק להתאסלם כתנאי לכך שלא יפגעו בהם, אולם כעת הלחץ עליהם הולך וגובר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הרג האזרחים - פשע אכזרי"

באזור ג'בל סומאק נמצאים כ-20 כפרים דרוזיים שתושביהם חוששים כעת לגורלם. גם באזורים אחרים, ובהם העיר א-סווידא שבדרום סוריה, קיים חשש כבד מפני פגיעה בדרוזים. חלבי אמר עוד כי בקרב הדרוזים בישראל יש ציפייה מהמדינה שלא תאפשר קיומו של טבח בקרב העם הדרוזי, והם מקווים כי היא תסייע לאחיהם שבסוריה. "אנשים ממש בוכים. הם מתחננים לנשק", סיפר חלבי על שיחות הטלפון שהוא מקיים עם דרוזים מסוריה.

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
כוחות ג'בהת א-נוסרה בסוריה/רויטרס

היום צפויה המועצה הרוחנית הדרוזית בלבנון לכנס דיון חירום במטרה לגבש תגובה להרג האזרחים אתמול בסוריה. על פי גורמים במפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית במדינה, חבר הפרלמנט הדרוזי וואליד ג'ונבלאט יודיע על תוצאותיו. הטבח גרר גינויים מצד שורת גורמים רשמיים בלבנון, ובהם ראש הממשלה תמאם סלאם, שכינה את האירוע "פשע אכזרי".

מתחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011 נחלקו תושביה הדרוזים לכאלה התומכים במשטרו של בשאר אסד ולכאלה המתנגדים לו. מעורבותם של הדרוזים במערכה הייתה מועטה, מלבד קרבות נדירים בינם לבין בדואים התומכים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully