וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי נפגש עם גורמים באופוזיציה הסורית

12.6.2015 / 9:00

הפגישות התקיימו בין 2012-2014 במדינה מערבית בסיועו של גורם לא ממשלתי שנמצא בקשר עם כמה מגופי האופוזיציה החילונית הפועלים בסוריה. "יש באופוזיציה אנשים שהיו רוצים לראות אותנו לוקחים צד"

עריכה: ליאור קירשנר

(מפלה לאסד: המורדים כבשו בסיס בעיר דרעא)

בכיר ישראלי נפגש בכמה הזדמנויות בשנים האחרונות עם גורמים באופוזיציה הסורית החילונית - כך נודע לוואלה!NEWS. הפגישות התקיימו במדינה מערבית בין השנים 2012 ו-2014, בכהונות הקודמות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. השיחות לא הבשילו לכדי שיתוף פעולה משמעותי, אולם שני הצדדים ראו חשיבות בעצם קיומן. הבכיר הוא גורם מדיני רם דרג שמכהן בתפקיד ציבורי משמעותי גם בימים אלה, וזהותו שמורה במערכת וואלה!NEWS. הפגישות בינו לבין גורמי האופוזיציה הן הפגישות בדרג הבכיר ביותר שהתקיימו עד כה בין שני הצדדים.

הפגישות עם אנשי האופוזיציה הסורית, שנלחמים נגד משטר אסד מצד אחד, ונגד ארגוני טרור קיצוניים מצד שני, התקיימו בסיועו של גורם לא ממשלתי שנמצא בקשר עם כמה מגופי האופוזיציה החילונית הפועלים בסוריה. הבכיר הישראלי והגורמים הסוריים לא ניהלו קשר רציף, אלא ערכו כמה פגישות נקודתיות. הדיונים בין הצדדים התמקדו באויבים המשותפים לישראל ולקבוצות האופוזיציה הללו - איראן, חיזבאללה וארגוני טרור קיצוניים הפועלים באזור.

באופן רשמי, ישראל שומרת על ניטרליות ביחס למלחמת האזרחים בסוריה ואינה תומכת באף אחד מהצדדים המעורבים בלחימה. מדיניות זו נשארה על כנה גם לאחר הפגישות הללו, שלא הובילו לצעדים ממשיים כלשהם.

דגל ארגון מורדים בבסיס של צבא סוריה באזור דרעא, סוריה, יוני 2015. אוריינט ניוז, צילום מסך
דגל של ארגון מורדים בבסיס של צבא סוריה באזור דרעא, השבוע/צילום מסך, אוריינט ניוז

"הדבר החשוב בפגישות הללו היה הדיאלוג, והעובדה שהדיאלוג קיבל גושפנקה בדמות השתתפות של בכיר ישראלי", הסביר לוואלה!NEWS גורם שעודכן בפרטי המפגשים. "יש באופוזיציה הסורית אנשים שהיו רוצים לראות אותנו לוקחים צד, אבל לרובם ברור שזה לא עומד על הפרק בכלל מבחינתנו. ישראל יכולה לסייע בתחום ההומניטרי, לא יותר מכך", הוסיף. למרות העמדה הניטרלית מבחינה רשמית, אין ספק שישראל חולקת עם האופוזיציה החילונית בסוריה את האיבה לאיראן ולחיזבאללה ולארגונים קיצוניים כמו דאעש ואל-קאעדה. "הבעיה עם הגורמים החילוניים המתנגדים לאסד היא שהם מלאי כוונות טובות, אבל אין להם כוח אמיתי בשטח", הסביר גורם מדיני ישראלי.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully