וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאסד: בסיס צבאי גדול בגולן נכבש על ידי המורדים

לוחמי הארגונים המתונים הצליחו לבסס את מעמדם בדרום סוריה, והנחיתו מפלה קשה למשטרו של אסד, באזור הגבול עם ירדן ועם ישראל. המורדים: "ירינו יותר ממאה טילים. החיילים נמלטו"

עריכה: ליאור קירשנר

ארגוני המורדים הסוריים כבשו היום (שלישי) בסיס צבאי גדול הסמוך לעיר דרעא שבדרום סוריה. עיסאם א-רייס, דובר "החזית הדרומית", קואליציית ארגוני מורדים, הכריז: "שחררנו את בסיס חטיבה 52". בסיס הצבא הסורי הוא אחד הגדולים ביותר באזור, וכיבושו מהווה מפלה קשה למשטרו של הנשיא בשאר אסד. בכירים בממשל לא הגיבו עד כה לנושא, אולם ארגוני זכויות אדם המנטרים אחר הלחימה בסוריה אישרו את הדיווח.

אזור דרעא, הסמוך לגבול עם ירדן ועם ישראל, הוא אחד מהשטחים הבודדים שנותרו בשליטת ארגוני המורדים המתונים, ולא נפלו לידי ארגונים איסלאמיסטיים לאחר כיבושם מידי צבא אסד. בחודשים האחרונים, המורדים מתקדמים באזור ומנחיתים מפלה לכוחות הצבא הסורי. כיבושו של מעבר הגבול הירדני בנסיב בתחילת חודש אפריל סימן הישג אסטרטגי נוסף ללוחמי המורדים באזור.

עוד בוואלה חדשות:
יעלון: "המדיניות היא לא להתערב בסוריה – אבל יש לנו קווים אדומים"
דאעש קורא לתושבי הגולן הסורי: "אל תצטרפו למורדים המתונים"
חיזבאללה משיב את השליטה בקלמון: "נטהר את האזור מחמושים"

צפו בתיעוד מהלחימה היום:

כלי התקשורת המזוהים עם המשטר לא דיווחו על נפילת הבסיס, אולם מוקדם יותר רשת הטלוויזיה הממלכתית טענה כי החיילים הדפו "ניסיון חדירה של ארגון טרור" למוצב באזור. על פי הדיווח, כמה לוחמים מארגוני המורדים נהרגו וחיל האוויר הסורי החל לתקוף מטרות בסביבת דרעא.

סאבר ספר, מפקד "הצבא הראשון", סיפר כי ארגונו הוביל את המתקפה המשולבת של ארגוני המורדים, וטען כי כוחות הממשל "נמלטו בהמוניהם" בעקבות המתקפה. רשת הטלוויזיה "אוריינט ניוז" דיווחה כי המורדים ירו יותר ממאה טילים לעבר הבסיס במהלך המבצע.

עוד באותו נושא

וואלה, הבנתי: האם תמו 50 שנות שלטון משפחת אסד בסוריה?

לכתבה המלאה

אזור בסיס חטיבה 52:

דגל ארגון מורדים בבסיס של צבא סוריה באזור דרעא, סוריה, יוני 2015. אוריינט ניוז, צילום מסך
דגל "החזית הדרומית" הוצב בבסיס חטיבה 52, היום/צילום מסך, אוריינט ניוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully