וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "המדיניות היא לא להתערב בסוריה – אבל יש לנו קווים אדומים"

9.6.2015 / 11:31

שר הביטחון דיבר בכנס הרצליה על האיומים הביטחוניים נגד ישראל מצפון ומדרום ואמר כי גורמים איסלאמיסטים חוששים לאתגר את צה"ל: "הנבוט וההרתעה חזקים". על המשא ומתן עם הפלסטינים: "לא רואה הסדר יציב בתקופת חיי"

צילום: כנס הרצליה של המכון למדיניות אסטרטגיה (IPS), עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (שלישי) למדיניות של מקבלי ההחלטות באשר לאיומים הביטחוניים נגד ישראל. "גורמי ג'בהת א-נוסרה בגולן הסורי מטהרים את השטח מלוחמי דאעש, אין ביניהם הסכמה לגבי עתידה של סוריה. המדיניות הישראלית לגבי המתרחש באזור זה היא לא להתערב – למרות שיש לנו מחשבות. יש לנו מדיניות ברורה של קווים אדומים שהצבנו לגבי סוריה - כל מי שפועל בסוריה, לבנון, עזה או סיני מכיר את הקווים האדומים האלה. הנבוט וההרתעה חזקים", אמר במהלך כנס הרצליה.

בדבריו התייחס יעלון גם לניסיונות הבינלאומיים להאיץ את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "היחסים בין ישראל לארצות הברית חייבים להמשיך להיות חלק ממרכיב הביטחון הלאומי שלנו, מי כמוני יודע להעריך את מערכת היחסים הזו", אמר יעלון, שבעבר צוטט מעיד בשיחות סגורות על שר החוץ האמריקני ג'ון קרי כאדם "משיחי ואובססיבי". לדבריו, "אבו מאזן טרק את הדלת פעמיים לקרי, ועדין ממשיכים לבוא אלינו בטענות מבחוץ ובפנים".

לקריאה נוספת:
תיעוד: כך נראה המטוס ה"חמקן" אחרי שעלה באש בזמן ההמראה
צפו: שריקות בוז לשר האוצר האמריקני שהביע תמיכה בהסכם הגרעין
פתאום ישראל נותרה הידידה הכי חשובה של חמאס

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו בתרגיל חטיבת כפיר ברמת הגולן. אפריל 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"יש לנו מחשבות על התערבות בסוריה". יעלון בתרגיל צה"לי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
"גורמי דאעש מתמודדים עם חמאס ברצועת עזה, וכחלק מההתמודדות הזו הם יורים את הרקטות שנורו לעברנו באחרונה"

הוא הסביר כי הטענה הרווחת נגד ישראל, שלפיה היא הנושאת הבלעדית באשמה על כישלון המשא ומתן, שגויה. "כשכפו עלינו הקפאת בנייה (בשטחים), כששחררנו אסירים כי זה היה התנאי – המשא ומתן לא צלח", אמר. "כפי שהפלסטינים התחמקו מההצעות של ברק, קלינטון ואולמרט ועד היום עד מתחמקים משולחן המשא ומתן".

שר הביטחון הוסיף וסקר את האיומים הביטחוניים נגד ישראל בגזרה הדרומית והצפונית. "משטר חמאסטן בעזה הוא משטר של 'האחים המוסלמים', המגובה על ידי קטאר וטורקיה. גורמי דאעש מתמודדים עם חמאס ברצועת עזה, וכחלק מההתמודדות הזו הם יורים את הרקטות שנורו לעברנו באחרונה", אמר. לגבי איראן, סיפר יעלון: "זה הגורם שחותר באופן הכי נחוש ומשמעותי להגמוניה באזור. ניתן לראות את המעורבות שלהם בכל סכסוך באזור. לא בשאר אסד הוא הגורם המושל בסוריה, אלא משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה".

עוד באותו נושא

יעלון: "לא נהסס לפעול בעוצמה ברצועת עזה אם נידרש לכך"

לכתבה המלאה

"לא רואה סיכוי להסדר יציב בתקופת חיי"

לגבי הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, שזוכה להתנגדות חריפה בקרב מקבלי ההחלטות בישראל, אמר יעלון כי המערב עושה טעות. "מבחינתנו ומבחינת מדיניות ערביות, מדובר בהסכם רע. אחרי הסכם כזה נקבל משטר איראני עם יכולת סף גרעינית. הטילים של איראן מכסים היום את שטח ישראל, מרבית שטחה של אירופה, והיא מפתחת טיל שיוכל להגיע לחוף המזרחי של ארצות הברית. הסרת הסנקציות מהאיראנים תאפשר להם לממן בקלות יותר את חיזבאללה", טען.

"במקומות רבים אני כבר שומע התפכחות על האפשרות להגיע להסדר", המשיך יעלון. "יש מי שאמר שעד סוף כהונתו הוא לא רואה שיהיה הסדר. אני לא רואה הסדר יציב בתקופת חיי. אז אולי נציב יעד ריאלי, ולא יעדים שלא ניתנים להשגה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully