וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 20 דרוזים נהרגו מירי כוחות ג'בהת א-נוסרה

לוחמי הארגון הג'יהאדיסטי ביקשו להחרים בית של תושב הכפר הדרוזי קלב לוזה, הסמוך לאידליב, ובמקום התפתח עימות שהסלים לקרב יריות. בדרום סוריה, המורדים הודיעו שהפילו מטוס מיג של צבא אסד

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
לוחמי ארגון ג'בהת א-נוסרה באזור אידליב/רויטרס

לוחמי ארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, הרגו אתמול (רביעי) 20 דרוזים בכפר קלב לוזה שבאזור אידליב, בצפון-מערב סוריה - כך דיווח ארגון זכויות אדם שעוקב אחר הלחימה במדינה. באזור כולו נמצאים כוחות אופוזיציה שהדפו את הצבא הסורי ושולטים בו בשלושת החודשים האחרונים.

לפי הדיווח התקרית אירעה לאחר שאנשי ג'בהת א-נוסרה, ארגון המורדים השני בחוזקו בסוריה אחרי דאעש, ביקשו להחרים בית של תושב הכפר הדרוזי שנלחם לצד צבא סוריה, ומהר מאוד התלהטו הרוחות והתפתח עימות קטלני שהידרדר לקרב יריות. הארגון הסוני הג'יהאדיסטי פתח באש וכאמור הרג 20 אנשים, כולל מבוגרים וילד. לוחם אחד מג'בהת א-נוסרה נהרג אף הוא בעימות.

הקהילה הדרוזית הביעה חשש גובר לאחרונה על מצבה העדין בסוריה, ונציגי העדה בישראל אף נפגשו עם ראשי מערכת הביטחון בבקשה לסיוע, אם וכאשר יזדקקו לו, באזור הר הדרוזים. אתמול פנה הנשיא ראובן ריבלין לארצות הברית והביע חשש לגורלה של הקהילה הדרוזית בסוריה שמונה כחצי מיליון נפש. גורמי איסלאם קיצוני, בהם דאעש ואל-קאעדה, רואים בדרוזים ככופרים שנטשו את דרכו של הנביא מוחמד, ולכן דינם מוות, ובנוסף הם נחשבים למי שתמכו בשנים האחרונות במשטרו של אסד.

למרות סלידתם של אנשי ג'בהת א-נוסרה הג'יהדיסטים מהדרוזים, התקרית הספציפית הזו לא נתפסת כאירוע על רקע דתי. ועדיין דרוזים רבים נחטפו ונרצחו ומקומות התפילה שלהם חוללו. במקרים מסוימים אף חייבו אותם להתאסלם.

בתוךכך, המורדים דיווחו על הפלת מטוס מיג של משטר אסד באזו דרעא שבדרום סוריה. לא התקבל לכך אישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully