וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על סערת אירוע הגאווה בבר אילן: כבר לא גאה בלימודיי שם

10.6.2015 / 15:20

שרת המשפטים לשעבר התרעמה על סירובה של ההנהלה לקיים הפנינג גאווה פתוח ברחבי הקמפוס: "הייתי גאה להיות בוגרת אוניברסיטת בר אילן, עד ששמעתי על התנהלותם מול הקהילה הגאה"

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
כבר לא גאה. לבני/ראובן קסטרו

סערת אירוע הגאווה באוניברסיטת בר אילן: ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה היום (רביעי) לסירוב של הנהלת האוניברסיטה לקיים הפנינג לכבוד חודש הגאווה ברחבי הקמפוס, והביעה שאט נפש מכך. "הייתי גאה להיות בוגרת אוניברסיטת בר אילן, עד ששמעתי על התנהלותם מול הקהילה הגאה", כתבה שרת המשפטים לשעבר בחשבון הטוויטר שלה.

הבוקר פורסם כי סטודנטים באוניברסיטת בר אילן טוענים כי הנהלת המוסד מסרבת לאפשר לציין את שבוע הגאווה ברחבי הקמפוס. לטענתם, האירוע היחיד שמאשרת האוניברסיטה לקיים הוא פאנל סגור, שבו ישתתפו דוברים שונים כמו פסיכולוגים ורבנים, אשר "יוכלו להציע עזרה למשתתפים".

לקריאה נוספת:
חשד: גנבו עשרות אלפי שקלים דרך אפליקציית לאומי קארד
ביקורת חריפה על הרפורמה בבריאות הנפש: "נולדה בחטא"
תיעוד: נהג אוטובוס חוסם אמבולנס עם חולה במצב קריטי

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
מתנגדים לאירוע הגאווה בקמפוס. אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

בהודעה מטעם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של בר אילן, נמסר כי בפגישה שהתקיימה אתמול בין דיקאן הסטודנטים, פרופ' אורי ניר, לבין ראש התא הגאה באוניברסיטה, עומר מחלוף, הובהר כי לא יתאפשר לחלק עלונים, לחגוג, ולהעלות מודעות לזכויות הלהט"בים. לטענת הסטודנטים, הפגישה זומנה על ידי פרופ' ניר, לאחר שהתא הגיש בקשה מסודרת לערוך הפנינג ב-22 ביוני ברחבה המרכזית בקמפוס, שם נערכים כל האירועים של כל תאי הסטודנטים השונים.

לפי הסטודנטים, מתווה האירוע, כפי שהוגש בבקשה הרשמית, והוסבר בשנית גם בפגישה, מודע לרגישות הנובעת באופן טבעי מאופייה של האוניברסיטה וחלקים מהציבור שלומד בו, ולכן מבקש לשים דגש על "קירוב לבבות" ועל הנגשת המידע על הקהילה הגאה לציבור הסטודנטים הדתיים. עם זאת, הסטודנטים הדגישו כי בפגישה הבהיר להם פרופ' ניר כי אוניברסיטת בר אילן, בהחלטה שעברה דרך נשיא האוניברסיטה וההנהלה, לא תאפשר קיום של אף אירוע בפרהסיה, לא תאפשר לאף ארגון או עמותה להגיע לאירוע ולא תאשר לחלק שם עלוני מידע. הדבר היחיד שהאוניברסיטה מוכנה לאשר הוא פאנל אקדמי, אשר ייערך באולם סגור, שבו יופיעו דוברים שונים שיאושרו מראש על ידי האוניברסיטה. גם במסגרת הפאנל, האוניברסיטה אינה מוכנה לאשר חלוקת עלוני מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully