וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע גאווה בבר-אילן? "רק בתנאי שפסיכולוגים ורבנים יעזרו להם"

התא הגאה במוסד פנה להנהלת האוניברסיטה בבקשה לקיים הפנינג ברחבי הקמפוס. לטענתם, הובהר להם כי האירוע היחיד שיתאפשר להם לקיים הוא פאנל סגור עם אנשי מקצוע ורבנים "שיוכלו להציע עזרה למשתתפים"

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
אוניברסיטת בר אילן. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה/אורי בצון

סטודנטים באוניברסיטת בר אילן טוענים כי הנהלת המוסד מסרבת לאפשר לציין את שבוע הגאווה ברחבי הקמפוס. לטענתם, שהובאה הבוקר (רביעי) לראשונה בגלי צה"ל, האירוע היחיד שמאשרת האוניברסיטה לקיים הוא פאנל סגור, שבו ישתתפו דוברים שונים כמו פסיכולוגים ורבנים, אשר "יוכלו להציע עזרה למשתתפים".

בהודעה מטעם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של בר אילן, נמסר כי בפגישה שהתקיימה אתמול בין דיקאן הסטודנטים, פרופ' אורי ניר, לבין ראש התא הגאה באוניברסיטה, עומר מחלוף, הובהר כי לא יתאפשר לחלק עלונים, לחגוג, ולהעלות מודעות לזכויות הלהט"בים. לטענת הסטודנטים, הפגישה זומנה על ידי פרופ' ניר, לאחר שהתא הגיש בקשה מסודרת לערוך הפנינג ב-22 ביוני ברחבה המרכזית בקמפוס, שם נערכים כל האירועים של כל תאי הסטודנטים השונים.

עוד בוואלה!NEWS:
"ברונו שומר על רונאל": כך הסתבך הניצב שחלם להיות מפכ"ל
"מחאת הסרדינים" נמשכת; בתי ספר ברחבי הארץ יושבתו במהלך השבוע
ראש עיריית ערד לשעבר: "לא עצוב על מות דוד רותם, היה בריון"

מצעד הגאווה ה-13 בירושלים, 18.9.2014. עומר מירון
מצעד הגאווה בירושלים/עומר מירון

לפי הסטודנטים, מתווה האירוע, כפי שהוגש בבקשה הרשמית, והוסבר בשנית גם בפגישה, מודע לרגישות הנובעת באופן טבעי מאופייה של האוניברסיטה וחלקים מהציבור שלומד בו, ולכן מבקש לשים דגש על "קירוב לבבות" ועל הנגשת המידע על הקהילה הגאה לציבור הסטודנטים הדתיים. עם זאת, הסטודנטים מדגישים כי בפגישה הבהיר להם פרופ' ניר כי אוניברסיטת בר אילן, בהחלטה שעברה דרך נשיא האוניברסיטה וההנהלה, לא תאפשר קיום של אף אירוע בפרהסיה, לא תאפשר לאף ארגון או עמותה להגיע לאירוע ולא תאשר לחלק שם עלוני מידע. הדבר היחיד שהאוניברסיטה מוכנה לאשר הוא פאנל אקדמי, אשר ייערך באולם סגור, שבו יופיעו דוברים שונים שיאושרו מראש על ידי האוניברסיטה. גם במסגרת הפאנל, האוניברסיטה אינה מוכנה לאשר חלוקת עלוני מידע.

עומר מחלוף, ראש התא הגאה בבר אילן אמר כי לתפיסתו "יש חשיבות עצומה באירוע ציבורי בפרהסיה. שכן קיים בקמפוס ציבור גדול מאוד של סטודנטים השייכים לקהילה הגאה, אך נמצאים בשלבים שונים של תהליך ההשלמה עם הזהות המינית שלהם והיציאה מהארון, ולכן לא מגיעים למפגשים השוטפים של התא, וגם לא יגיעו לאירוע מבודל אשר ייערך באולם סגור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התא הגאה אינו קבוצה טיפולית"

לדברי מחלוף, "הדיקן סיכם את דבריו באמירה כי הוא 'ממליץ לתא לקיים אירוע מכובד, בו ישתתפו דוברים שונים, כמו פסיכולוגים ורבנים, אשר יוכלו להציע עזרה למשתתפים'. הבהרתי לו כי התא אינו קבוצה טיפולית, ומטרת האירוע אינה מטרה טיפולית-פסיכולוגית. הוספתי ואמרתי כי אני יוצא מהפגישה בלב כבד, ומאוכזב מהתנהלות האוניברסיטה, אשר סירסה את האירוע, ולמרות שפורמלית אישרה קיום של אירוע כל שהוא, בפועל דנה את האירוע לכיליון, שכן קיום פאנל מחטיא את מטרות האירוע".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר: "תא הסטודנטים הגאים פנה בשיתוף האגודה וביקש לקיים בקמפוס הפנינג לרגל שבוע הגאווה בהשתתפות עמותות מחוץ לאוניברסיטה. בהתחשב בצביונה הדתי של האוניברסיטה ולנוכח העובדה שהאירוע שביקשו הסטודנטים לקיים איננו קשור לפעילות האקדמית או הסטודנטיאלית, הודיעה ההנהלה לסטודנטים כי תאשר קיום אירוע בעל אופי אקדמי באחד האולמות בקמפוס - יום עיון או פאנל - שיעסוק בנושאים הרלוונטיים לקהילה הגאה. האוניברסיטה הציעה לסטודנטים את עזרתה בארגון האירוע ובגיוס משתתפים ודוברים. בניגוד מוחלט למה שתיארו המארגנים, האוניברסיטה לא הציעה 'רבנים ופסיכולוגים שיעזרו למשתתפים' כפי שתארו המארגנים, אלא הציעה לסייע בארגון האירוע".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully