וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברונו שומר על רונאל": כך הסתבך הניצב שחלם להיות מפכ"ל

10.6.2015 / 7:00

מפקד מחוז מרכז לשעבר, ברונו שטיין, חשוד בקבלת טובות הנאה ושוחד מידידו, עו"ד פישר. לטענת עד המדינה, שטיין קיבל בקבוקי וויסקי איכותי וחופשות בחו"ל. "ברונו לא היה שונה מאחרים, הוא היה חבר טוב של אדם מושחת"

צילום סטילס: נועם מושקוביץ, עריכה: ניר חן

מפקד מחוז המרכז לשעבר במשטרה ברונו שטיין ועו"ד רונאל פישר עברו דרך ארוכה יחד, ובין השניים נרקמה חברות אמיצה שבמסגרתה אף נראו באירועים משפחתיים יחד. כעת, במסגרת פרשת השוחד שבמרכזה עומד עורך הדין, חושדים במחלק לחקירות שוטרים (מח"ש) כי השניים שיתפו פעולה בחקירות וכי שטיין קיבל טובות הנאה מפישר. על פי אחד החשדות, שטיין אף טס יחד עם פישר ועם קבלן חברת ב.יאיר, יאיר ביטון, לרומניה. ביטון נעצר לפני כחודש במסגרת הפרשה, בחשד שנתן שוחד לפישר על מנת לקבל מידע חסוי בעניין חקירותיו.

מפקד מחוז מרכז, ניצב ברונו שטיין. דרור עינב
שטיין/דרור עינב

בשנים האחרונות היה שטיין אורח של כבוד במשרדו של פישר. כשהיה מגיע למקום, היו אנשי המשרד, ובהם גם עדת המדינה בפרשה, עושים כל שביכולתם על מנת לתת לו להרגיש בבית. עדת המדינה, שהייתה מבין העובדים הבכירים במשרד, הייתה אף נוהגת לכנותו "כבוד הממ"ז" כשהיה נכנס בדלתות המקום.

הקשר בין השניים התפתח בהדרגה, לאחר שפישר קיבל יחס מכובד בקרב כחולי המדים לאחר שהצליח לסייע בהרשעתו של ראש ארגון הפשיעה לשעבר, זאב רוזנשטיין. פישר הצליח אז, יחד עם פרקליטת מחוז תל אביב דאז, רות דוד, לרקום הסכמי עד מדינה עם האחים אלן וברוך דדוש על מנת להרשיע את רוזנשטיין. אלא ששטיין ראה באותה תקופה בפישר מעבר לעמית – השניים הפכו לחברים טובים גם שלא במסגרת העבודה.

גורמים במשטרה מספרים כי אחד התיקים שקירב בין פישר לבין שטיין היה אירוע הרצח במועדון ה"ואן גוך" בירושלים בשנת 2008, כשהפרקילטות החליטה להגיש כתב אישום בגין הריגתו של הצעיר איציק מור, נגד נחום בן יצחק ואוהד דדון, ששכר את שירותיו של פישר. "זו הייתה אחת החקירות הכי הזויות שהיו במחוז ירושלים", סיפר גורם שהיה בתוך צוות החקירה בפרשה. "המשטרה ידעה בוודאות שהיה שם חשוד אחד שנתן את הסכין וחשוד אחד שדקר, אבל לא ידעה לקבוע בוודאות מי מבניהם". גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי התיק אמנם עבר את כל האישורים של הפרקליטות, אך נוהל בידי המשטרה "לשביעות רצונו של פישר", כשבאותה העת מי ששימש מפקד מרחב ציון ואחראי בלעדי על פיענוח הרצח, היה שטיין.

בשבוע שעבר, לאור שורה של פרסומים על הפרשה, פנו בני משפחתו של בן יצחק למחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לניהול התיק. אולם נראה כי התיק עצמו אינו הדבר היחיד שמעסיק את מח"ש, אלא הקשר שנרקם במהלך החקירה בין פישר לשטיין. "שם אפשר היה להצביע על חיבור חזק בין פישר לבין שטיין" אמר גורם המכיר את השניים. "הם הפכו לחברים אמיתיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עו"ד רונאל פישר, בית משפט המחוזי, ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
פישר/טלי מאייר

לדברי גורמים במשטרה, היחס שהיה מקבל שטיין במשרדו של פישר לא היה יוצא דופן בהתחשב בכל שקבלת הפנים אצלו תמיד הייתה מכובדת. מיד עם הכניסה למשרדו, היה נוהג פישר לכבד את האורחים בלגימה של וויסקי משובח. "כנראה שברונו לא היה שונה בהקשר הזה. הוא היה חבר טוב של אדם מושחת", אמרו גורמים במשטרה. אך לדברי רב פקד ערן מלכה, החשוד בקבלת שוחד, פישר היה נוהג לקנות שורה נוספת של טובות הנאה עבור אנשים שהיה מעוניין "לגייס" מתוך המערכת. רות דוד, לדוגמא, הייתה מקבלת מפישר תיקים של חברת "גוצ'י" ובשמים יוקרתיים בתמורה ליחס מיוחד בתיקים שאותם ניהל. לדברי מלכה, שטיין היה מקבל גם הוא טובות הנאה, בדמות בקבוקי אלכוהול יוקרתיים ואף טיסות לחו"ל על חשבונו של פישר.

כך, למשל, באחת ההתכתבויות שנחשפו עם הגשת כתב האישום נגד פישר ומלכה, שואלת עדת המדינה, באמצעות עובדת אחרת: "איך היה הוויסקי למפקד?". בהתכתבות אחרת בין שטיין לבין עדת המדינה, נראה כי השניים מתאמים נסיעה קרבה. "יש לך תאריכים מתאימים לנסיעה?", כתבה לו. "חשבתי שאת תתני לי תאריכים שמתאימים לו ואני אתאים את עצמי", ענה לה שטיין, והיא השיבה: "אתה רוצה לנסוע כולל סופ"ש? לכמה ימים הנסיעה?".

ראיון עם יוחנן דנינו. עומר מירון, מערכת וואלה!
דרש משטיין לפרוש. דנינו/מערכת וואלה!, עומר מירון

אך הטעות שעשה שטיין במסגרת הקשר שלו עם פישר, הייתה גם זו שאחריה פרש מהמשטרה. בשיאה של סערה בצמרת המשטרה, כשראש יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב, התאושש מהפרשה שבה היה לכאורה מעורב עם הרב יאשיהו פינטו, פורסמו תמונות של שטיין חוגג במסיבת הגיוס של בתו של פישר. התמונות, שפורסמו על ידי כתב הפלילים של עיתון "הארץ", יניב קובוביץ', צולמו זמן קצר לאחר מעצרו הראשון של פישר והפללתו בידי יו"ר ועד הנמלים, אלון חסן.

"ילדה בת 18 ביקשה שאגיע למסיבת הגיוס שלה. ילדה מתגייסת, שאני לא אבוא?", תמה אז שטיין בפני מקורביו. המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו לא יכול היה לשאת את פרסום התמונות, וכבר ביום הפרסום דרש משטיין שיודיע על פרישה – וכך היה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה!NEWS, הודיע שטיין כי הוא פורש מהמשטרה, ולטענתו, הוא החליט לעשות כן זמן רב לפני פרסום התמונות.

במסגרת הבדיקות שעורכת מח"ש בעניין הקשר בין שטיין לפישר, עלה החשד לשיבוש הליכי חקירה מאחר ששטיין נתן לכאורה למלכה לשוחח על החקירה בטרם נעצר. "כשרונאל ועדת המדינה נעצרו ביולי 2014, דיברתי עם רותי בערב באמצעות הנייד של שטיין", סיפר מלכה לחוקריו. "זאת אומרת, שטיין נסע אליה, אני התקשרתי, ודבר ראשון אמרתי לה 'את רואה? אמרתי לך', כשהכוונה לחסן. בנוסף, רותי עדכנה אותי בזריזות מה הסיפור. אמרה לי שמח"ש עושים 'פישינג', שהשם שלי עדיין לא עלה ושלא שואלים עליי שום שאלה. אני אמרתי לה שאם פותחים את הטלפונים זה סוף העולם. רותי אמרה: 'כן, אני יודעת. אל תדאג. רונאל שומר עליי, שומר עליך, שומר על ברונו. הוא שומר על כולנו'".

מלכה: "שטיין התקשר לספר לי שעה לאחר שרונאל נעצר"

בנוסף, מלכה סיפר לחוקריו כי הוא ידע על מעצרו של פישר דרך שטיין. "אני חושב שהוא (שטיין) התקשר אליי ואמר שהוא במשרד של רונאל", סיפר מלכה לחוקריו על השיחה לרות דוד. "אתה וברונו בכאלה יחסים קרובים?", נשאל. "כן, אנחנו ביחסים טובים. לשאלתך, אני מכיר אותו דרך רונאל. ממנו, דרך אגב, ידעתי על המעצר של רונאל. הוא התקשר אליי שעה אחרי שרונאל נעצר".

רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"

"חוץ מהקשר הלא פסול עם הקצינים האחרים במשטרה, שאותם ייצג פישר, הייתה קליקה של אנשים שהתחברו אליו מאוד", סיפר גורם המעורה בפרטים. "היו אלו החברים הקרובים ביותר לפישר. היו שם תמיד ערן מלכה, רותי דוד, עדת המדינה וברונו שטיין".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully