וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גנבו עשרות אלפי שקלים דרך אפליקציית לאומי קארד

10.6.2015 / 13:36

לפי החשד, קופאית ב"הום סנטר" אגרה את פרטי הלקוחות והעבירה אותם לצמד עבריינים, וכך הם חדרו לאפליקציה ומשכו עשרות אלפי שקלים. מעצר השלושה הוארך. צפו בדיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

משטרת תל אביב חשפה עוקץ דיגיטלי ענק באפליקציית הארנק הדיגיטלי של חברת "לאומי קארד". על פי החשד, עשרות אלפי שקלים נגנבו מבעלי כרטיסי אשראי בהונאה של חברי כנופייה ממרכז הארץ. כרגע מנסים במשטרה ובחברת "לאומי קארד" לבדוק את היקף הנזק שנגרם ובכלל זה את היקף זליגת פרטי חשבונות הבנק ומספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות.

החשודה בעוקץ דיגיטלי באפליקציית לאומי קארד, יוליה פוטוגני. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
יוליה פוטוגני, אחת החשודות, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

עד כה עצרה המשטרה שלושה בני אדם בחשד להונאה בכרטיס חיוב, העברת מידע כוזב במחשב, חדירה למחשב הפרעה לשוטר. היום (רביעי) התנהל דיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. במהלך הדיון ביקשו פרקליטות החשודים, עורכות הדין ענבר קינן ונטע לב, לשחרר את החשודים בטענה כי אין ביכולתם לשבש את החקירה, לאחר שהציוד הממוחשב הוחרם בידי המשטרה. השופט ירון גת לא השתכנע והורה להאריך את מעצר החשודים בארבעה ימים.

וואלה!NEWS - הסיפורים החמים:
ריבלין: "אין לנו ביקורת על הפסיקה בארה"ב בעניין ירושלים"
כשנתניהו חשף בפני הפעילים: "סבי גר ליד משפחת אבו מאזן בצפת"
חומר מסוכן ודליק דלף מאנייה איטלקית שעגנה בנמל חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה. ShutterStock
החקירה חשפה את הפשטות שבה נאסף המידע/ShutterStock

תחילתה של הפרשה לפני יותר מחודש. אנשי מערך האבטחה של "לאומי קארד" זיהו חדירה של גורמים לאפליקציית הארנק הדיגיטלי. חברת האשראי פנתה למפלג ההונאות של משטרת תל אביב, בפיקודו של סגן-ניצב דוד מישקין. נפתחה חקירה סמויה, שבמהלכה התברר כי אלמונים מושכים מכמה חשבונות בנק סכומי כסף קטנים באופן יחסי באמצעות הארנק הדיגיטלי.

החוקרים התחקו אחר התנועות הכספיות של הכספים שהוצאו באמצעות הארנקים הדיגיטליים של הקורבנות, והצליחו להגיע לכמה טלפונים ומחשבים שהצביעו על שני חשודים: מקסים גובנקו ורומן גלייזרמן, שני עבריינים תושבי רחובות. השניים נעצרו והמשטרה הצליחה לשים יד על מחשבים וטלפונים שהיו ברשותם. בעקבות התפיסה של הציוד התברר לחוקרים כי השניים החזיקו עוד עשרות נתוני חשבונות של לקוחות והם עמדו, כך לפי החשד, לחדור לאפליקציית הארנק הדיגיטלי ולעשות בהם שימוש.

לאומי קארד: "כל הלקוחות זוכו בגין העסקות שביצעו הזייפנים"

החקירה חשפה את הפשטות שבה נאסף המידע. החוקרים איתרו חשודה נוספת, יוליה פוטוגני, שעבדה כקופאית ראשית בסניף של חנות "הום סנטר" בצמח שבצפון. לפי החשד, היא צילמה 80 כרטיסי אשראי של לקוחות שביקשו להיות חברי מועדון לקוחות. המידע מכרטיסי האשראי, כולל מספרי תעודות זהות, מספרי חשבון בנק וכתובות מגורים שהופיעו בבקשת ההצטרפות למועדון הלקוחות, הועברו לגובנקו ולגלייזרמן וכך הם הצליחו, לפי החשד, לחדור לאפליקציית הארנק הדיגיטלי ולמשוך כספים של לקוחות. מכיוון שבכל כניסה לאפליקציה נמשכו סכומים קטנים לקח זמן למשטרה להתחקות אחר החשודים.

אלי לוריה, חוקר ממפלג ההונאות, סיפר כי במשטרה "חושדים שפוטוגני עבדה במקומות נוספים וייתכן שגם משם היא צילמה כרטיסי אשראי ומידע על לקוחות".

מ"לאומי קארד" נמסר: "מערך מניעת הונאות של 'לאומי קארד' זיהה העברות כספים בארנק הדיגיטלי בהיקף של עשרות אלפי שקלים בודדים, אשר נחשדו כהונאה. נתוני האירוע, שהתרחש לפני כחודשיים, הועברו מיידית למשטרת ישראל אשר פתחה בחקירה בנושא. יודגש, כי כל הלקוחות זוכו בגין העסקות שביצעו הזייפנים בכרטיסיהם, וכי לא נגרם להם כל נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully