וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אין לנו ביקורת על הפסיקה בארה"ב בעניין ירושלים"

10.6.2015 / 12:05

נשיא המדינה נפגש עם הגנרל דמפסי והדגיש כי ישראל מכבדת את שלטון החוק, גם בהחלטת העליון בוושינגטון, שלפיה אמריקני שנולד בירושלים לא יוכל להירשם כישראלי. עם זאת, הוא הבהיר כי עמדתו שונה: "נולדתי בירושלים, היא ארץ ישראל"

צילום: לע"מ, עריכה: קשת סידי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס היום (רביעי) בשיחה עם רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, להחלטת בית המשפט העליון האמריקני השבוע, שלפיה מי שנולד בירושלים לא יוכל להירשם כישראלי בתעודת הזהות שלו. ריבלין הדגיש בפניו כי ישראל מקבלת את ההחלטה.

"כמובן שאין לנו ביקורת", אמר ריבלין לדמפסי בשיחתם בבית הנשיא. "אנו מצדיעים לשלטון החוק, ואנו מעריכים ומבינים שהם החליטו לא להחליט אם ירושלים היא חלק מישראל או לא, אלא בשאלה מי אמור להחליט בנושאים הללו הקונגרס, הממשל או הנשיא. הם פסקו מה שהם היו צריכים לפסוק".

"הייתי רק רוצה להזכיר שאני ירושלמי", הוסיף ריבלין, "אני בן למשפחה ירושלמית, דור שביעי בעיר. על אף שנולדתי שבע שנים לפני הכרזת העצמאות, אני ישראלי. נולדתי בירושלים, היא ארץ ישראל".

עוד בוואלה!NEWS:
כשנתניהו חשף בפני הפעילים: "סבי גר ליד משפחת אבו מאזן בצפת"
אירוע גאווה בבר-אילן? "רק בתנאי שפסיכולוגים ורבנים יעזרו להם"
"מרגיש טוב וממשיך לעבוד": ג'ון קרי מתאושש מהפציעה

נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, יוני 2015. דוברות בית הנשיא,
ריבלין ודמפסי, היום בבית הנשיא/דוברות בית הנשיא

ביום שני האחרון ביטל בית המשפט העליון בארצות הברית חוק שאיפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים להירשם כמי שנולדו בישראל בדרכוניהם. הקונגרס העביר את החוק בשנת 2002, בתקופת ממשלו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש. עם זאת, גם ממשלו של בוש וגם ממשל אובמה מעולם לא אכפו אותו. "הקונגרס לא יכול לצוות על הנשיא לסתור קביעה מוקדמת שנעשתה ביחס להנפקת דרכונים", כתב השופט אנת'וני קנדי בפסק הדין, שהתקבל ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אפריל 2015. רויטרס
ארה"ב מבקשת להישאר נייטרלית בנושא הריבונות בירושלים. אובמה/רויטרס

כחלק מניסיונותיה של ארצות הברית להישאר נייטרלית בנושא הריבונות בירושלים, מחלקת המדינה מאפשרת לרשום בדרכון את ירושלים כמקום הלידה, ללא ציון שם של מדינה. ממשל אובמה טען בדיונים שהתנהלו בנושא כי הפסדו בתיק יהווה מסר ברחבי העולם שלפיו מדיניות ארצות הברית השתנתה, ולכן אישור החוק יגרום ל"נזק בלתי-הפיך" ליכולת של וושינגטון להשפיע על תהליך השלום באזור.

הבית הלבן טען כי לנשיא יש את הסמכות הבלעדית להכיר במי מהצדדים שולט בירושלים, שהריבונות עליה היא אחד מסלעי המחלוקת המרכזיים בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. ממשל בוש הביע בזמנו את אותן הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully