וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר מסוכן ודליק דלף מאנייה איטלקית שעגנה בנמל חיפה

10.6.2015 / 12:31

שמונה צוותי כיבוי הורידו את המיכל הדולף מסיפון האנייה בסיוע שני מנופים, והובילו אותו לרציף מבודד שם יוודאו שהוא אטום. על פי הערכה, 60 ליטרים של החומר המסוכן דלפו על הסיפון

צילום: כיבוי והצלה – מחוז חוף, עריכה: קשת סידי

חומר מסוכן מסוג רזין דלף הבוקר (רביעי) ממיכל כימיקלים באונייה שעגנה ברציף המזרחי של נמל חיפה. מדובר באנייה איטלקית שהגיעה מוקדם יותר לנמל דרך מצרים. לדברי מפקד המשמרת, רשף מרזוק חמוד, מדובר בנוזל דליק מאוד ומסרטן, שיכול לצור פיצוץ במגע עם אוויר או בתגובה לחום תוך כדי האידוי שלו.

על מנת למנוע את המשך הדליפה, שמונה צוותי כיבוי שהגיעו למקום הורידו את המיכל הדולף מסיפון האונייה בסיוע שני מנופים. המיכל הוסע לרציף מבודד, שם יוודאו לוחמי האש שהוא אטום וימנעו את האפשרות שימשיך לדלוף על ידי הזרמת קצף והעברתו לכלי קיבול גדול.

על פי הערכה, 60 ליטרים של החומר המסוכן דלפו על הסיפון. לבקשת מפקד האירוע, אניית גרר של הנמל עומדת בסמוך כשהיא מוכנה לכל תרחיש. מפקד מחוז חוף, טפסר בכיר דני חנניה, ומפקד תחנת חיפה, אברהם תמרי, נמצאים במקום ומפקחים על הנעשה.

עוד בוואלה!NEWS
פלסטיני נהרג בניסיון להשליך מטען לעבר כוח מג"ב בג'נין
ראש עיריית ערד לשעבר: "לא עצוב על מות דוד רותם, היה בריון"
אירוע גאווה בבר-אילן? "רק בתנאי שפסיכולוגים ורבנים יעזרו להם"

דליפת מיכל המיועד להובלת חומרים מסוכנים, נמל חיפה, 10 ביוני 2015. כיבוי והצלה מחוז חוף,
"מתקנים אחרים בנמל או באוניות אינם מפוקחים". נמל חיפה, הבוקר/כיבוי והצלה מחוז חוף

"נמל חיפה הוא אחד ממקורות הזיהום המרכזיים במפרץ, ולמרות זאת המשרד להגנת הסביבה כמעט ואינו מבצע שום פיקוח וניטור של הזיהום ממנו", אמרה ליאורה אמיתי מארגון "אזרחים למען הסביבה" בתגובה לדליפה. "המידע שנמצא בידינו מעיד על כך שבנמל יש הפרות מתמשכות של ההוראות האישיות מכוח חוק אוויר נקי למתקן פריקה וטעינה ורק לאחרונה התחיל המשרד לאכוף את ההוראות והטיל על הנמל עיצום כספי בסך 3.6 מליון שקלים. לצערנו, מתקנים אחרים בנמל או באוניות אינם מפוקחים".

ירון חנן, חבר בסיעת "הירוקים למען חיפה", אמר: "מה שקרה היום זה כלום לעומת מה שיקרה חלילה אם יקום נמל המפרץ. נקבל הרבה יותר אוניות הנושאות חומרים מסוכנים, יותר מאגרי מכולות עם חומרים מסוכנים, מיכליות דלק ענקיות, רכבות עם חומרים מסוכנים והמון משאיות עם חומרים מסוכנים שיגיעו כל יום וכל השנה אל הנמל ומשם לכבישי האזור ושאר המדינה".

הוא הוסיף: "מרגיזה ומאכזבת במיוחד התשובה שנתן אתמול בחיפה השר החדש להגנת הסביבה, אבי גבאי, כשאמר לפעילים שנפגשו עימו כי תוכנית נמל המפרץ כבר יצאה לדרך ולא ניתן לעצור אותה, מה שממש לא נכון ולא מדויק. אם כך, חושב השר החדש, אז למה שנאמין לכל הבטחותיו, שנאמרו בעיקר ברמה של סיסמאות מבלי שהוא ציין יעד קונקרטי ותחום בזמן? אם הנהגת המשרד להגנת הסביבה מתעלמת מסכנותיו הרבות של נמל המפרץ המתוכנן, ולא חושבת שבמצב הגרוע שלנו חובת הממשלה לפעול לעצירת קידומם והקמתם של מתקני ענק חדשים במפרץ, כמו הנמל הזה, אז מה כבר יש לצפות מהם?".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דליפת מיכל המיועד להובלת חומרים מסוכנים, נמל חיפה, 10 ביוני 2015. כיבוי והצלה מחוז חוף,
שמונה צוותי כיבוי מטפלים בדליפה/כיבוי והצלה מחוז חוף
הערכת מצב בעקבות דליפת מיכל המיועד להובלת חומרים מסוכנים, נמל חיפה, 10 ביוני 2015. כיבוי והצלה מחוז חוף,
הערכת מצב בעקבות דליפת מיכל המיועד להובלת חומרים מסוכנים, נמל חיפה, 10 ביוני 2015/כיבוי והצלה מחוז חוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully