וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: עונש מוות ל-11 מעורבים במהומה בתום משחק כדורגל

9.6.2015 / 17:00

70 בני אדם נהרגו וכאלף נוספים נפצעו לאחר שאוהדי קבוצת כדורגל מפורט סעיד השליכו את אוהדי הקבוצה היריבה מהיציעים ומחצו את חלקם למוות במשחק לפני כשלוש שנים. משפחות הקורבנות: ""ההחלטה הוגנת ומספקת"

אוהדי קבוצת "אל-אהלי" שבים לבירת מצרים קהיר אחרי האסון באצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד, 2 בפברואר 2012. רויטרס
המהומות באיצטדיון הכדורגל בפורט סעיד, פברואר 2012/רויטרס

בית משפט במצרים גזר היום (שלישי) עונש מוות על 11 בני אדם שהורשעו במעורבות במותם של כ-70 בני אדם ופציעתם של כאלף נוספים באצטדיון הכדורגל בעיר פורט סעיד לפני כשלוש שנים. 39 נאשמים נוספים נשלחו לתקופות מאסר של בין חמש ל-15 שנים, ו-21 נאשמים זוכו. גזר הדין אינו סופי, ולמורשעים ניתנה הזכות להגיש ערעור על העונש.

בסיום משחק בין קבוצת "אל-מסרי" מפורט סעיד ל"אל-אהלי" מהבירה קהיר, אוהדי הקבוצה המקומית פרצו למגרש ועוררו מהומה גדולה. אוהדי "אל-אהלי" רבים ניסו להימלט אולם נמחצו, בעוד שאחרים הושלכו מהיציע או נפלו אל מותם.

"ההחלטה הוגנת ומספקת מאוד", אמר יאסר סייד אחמד, עורך הדין המייצג את משפחתו של אחד מהקורבנות. מאז האסון שגרם להשבתה ארוכה של ליגת הכדורגל במצרים, הוכנסו תקנות חדשות ובהן איסור על אוהדים שהתפרעו להגיע למשחקים, הגבלת כמות הצופים באצטדיונים ותגבור האבטחה.

למרות התקנות החדשות, בחודש פברואר האחרון נהרגו 22 בני אדם מחוץ לאצטדיון בקהיר. הם נמחצו למוות לאחר שכוחות הביטחון הציבו מחסומים ליד האצטדיון וירו גז מדמיע לעבר ההמון.

עוד בוואלה חדשות:
זעם במגזר: משרד החינוך מזלזל בלימודי הערבית לתלמידינו
יעלון: "לא נהסס לפעול בעוצמה ברצועת עזה אם נידרש לכך"
דוח חריף של ארה"ב נגד מצרים: "פוגעת בדמוקרטיה ובזכויות אדם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully