וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "החרם על ישראל לא מקובל ולא חוקי"

8.6.2015 / 21:13

נשיא צרפת לשעבר התייחס בכנס הרצליה לסערה בשל דבריו של מנכ"ל אורנג'. "אין הגיון להחרים את מדינת הסטארט-אפ", אמר. "קבלת האנטישמיות היא הכנה לאסון גדול יותר". הוא גם תקף את המו"מ עם איראן

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(סרקוזי בפגישה עם ריבלין, היום: "מגנים כל גיבוי של חרם נגד ישראל)

נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי תקף הערב (שני) בחריפות את הקריאות לחרם על ישראל ברקע הסערה האחרונה סביב דבריו של סטפן רישר, מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית אורנג', ותנועת ה-BDS. בכנס הרצליה ה-15 במרכז הבינתחומי אמר סרקוזי: "החרם הזה לא מקובל ולא חוקי".

סרקוזי, שיתמודד פעם נוספת על נשיאות צרפת ב-2017 ונחשב למועמד מוביל, הוסיף כי "אין הגיון להחרים את מדינת הסטארט-אפ – לא פוליטי, לא מוסרי ולא כלכלי". לדבריו, "ההיסטוריה מוכיחה לנו כי קבלת האנטישמיות היא הכנה לאסון גדול יותר". סרקוזי, שלו יש שורשים יהודיים, הדגיש כי "צרפת לא אנטישמית, אלא יש אנטישמיות בצרפת. צרפת לא גזענית, אלא יש גזענים בצרפת".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו למרצ: "הסירו את הצעת החוק לסימון מוצרים מהתנחלויות"
שר החוץ של צ'כיה: "אם המצב לא ישתנה, נתקשה להגן עליכם"
אורנג' משיבה לנתניהו: "המנכ"ל יבקר בישראל בקרוב"

סרקוזי בכנס הרצליה בבינתחומי: "החרם על ישראל לא מקובל ולא חוקי". ארז חרודי, עושים צילום, מערכת וואלה! NEWS
סרקוזי בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, ארז חרודי, עושים צילום

נשיא צרפת לשעבר הדגיש כי "לא אוכל לסבול שיהיו הפגנות בצרפת שבהן יקראו 'מוות ליהודים'. אני לא מוכן להסכים לכך שיהודים יעזבו את צרפת מפחד. כן מתוך בחירה תרבותית, משפחתית ואישית, אך לא מפחד". מאז גל הטרור בפריז בחודש ינואר, יהודים רבים הביעו את רצונם לעזוב את המדינה וראש הממשלה בנימין נתניהו אף קרא להם לעלות לישראל, למורת רוחה של ממשלת צרפת.

סרקוזי התייחס גם למשא ומתן בין המעצמות לאיראן על תכנית הגרעין שלה ומתח על כך ביקורת. "להיות חבר של ארצות הברית לא אומר שהיא תנהל במקומנו משא ומתן על מה שחשוב. ההסכם מאפשר לאיראן להמשיך ולקדם את תכנית הגרעין שלה. זה שינוי גדול, שפותח פתח לסכנות גדולות", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully